TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #93411  av FireWalk

Ehm... nå er det snart på tide å få på sommer dekka.. har allerede fått luftet bilen litt i dag da det har vært strålende sol og 7 varmegrader samt tørre fine veier.

Problemet er at bakdekka mine er HEEELT nedslitt.. det er ikke spor igjen i det hele tatt ,og er så ulovlig å kjøre med som det går ann å bli.. blir jeg stoppet med dem er det garantert bot. Tør ikke engang å kjøre med dem på våt vei.

Nå skal jeg ha meg nye større felger etter hvert, men har ikke råd til det nå. Da skal jeg ha nye dekk også. Men jeg gidder ikke kjøpe flunkende nye dekk nå på noen felger jeg skal bruke max 2 måneder... er det noen steder som selger brukte dekk der man kan få tak i en billig "nød-løsning" så lenge? eller kanskje noen har noe liggende? det er 16" felger med 215 dekk som står på nå...

#93413  av mr_2

Det er bare å gå å høre med dekkforhandlere om de har noen som ligger å slenger.Har et par kamerater som har vert i dekkhaugen hos Lunde dekkservice å funnet seg sommerdekk:)

#93450  av GT4 CS

Ikke la deg lure på prisen da, da jeg var innom sharif og skulle ha meg to ekstra 215/45-17 dekk type brukt pga børnefestival med gml bilen krevde de 1000kr for to dekk. Vi endte på 300kr ferdig lagt på felg og bil hehe, det folkeslaget bare elsker en god prutehandel :D

#93451  av FireWalk

hehe... ja de prøver seg vel.. :P skal høre om de har noe.. men nå har det jo vært vinter sessong så det spørs om de har så mye sommer dekk liggende rundt om kring da.. :?

#93452  av GT4 CS

Ser det ligger dekk strødd overalt rundt omkring her nede, bilbutikker og slikt bytter ofte til nye sommerdekk på biler de skal selge. Og noen dekk har nokk liggi over vinteren og, ikke at de har så godt av det da, men du spinner de vel fort nokk ut uansett hehe

#93453  av FireWalk

GT4 CS skrev:Ser det ligger dekk strødd overalt rundt omkring her nede, bilbutikker og slikt bytter ofte til nye sommerdekk på biler de skal selge. Og noen dekk har nokk liggi over vinteren og, ikke at de har så godt av det da, men du spinner de vel fort nokk ut uansett hehe
ja det er ikke det største problemet :P er vel det som er årsaken til dekk problemet i utgangspunktet.. hehe.. det og at dekkene er alt for smale.. har bare 215 dekk bake.. burde vel hatt 245 eller noe bake siden dekkene tross alt skal overføre en god del kraft til underlaget...

#93456  av GT4 CS

Sant det hehe, kjører nå på supersoft street dekk alla nokian hakkapelita q dekk, de er så myke i gummin at de smelter totalt ved inspirert kjøring hehe. Trur du burde sattse på litt bredere dekk en 215 om du er ute etter bedere feste ja, man må lide får skjønnheten, og for voksen til en real burnout blir man vel aldri :lol:

#93566  av FireWalk

får se hva jeg finner..

btw: noen som vet om disse passer til MR2 MK2 ? var begrenset med info om dem..

Bilde

WOLFRACE - Warrior
7x17"
Andre størrelser: 7½x18"
Mattcrome