TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye dekk for sesongen innkjøpt. 'bilder'

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #93336  av Speeder

Forige sesong kjørte jeg med ett sett dekk både på bane og vei. Dette resulterte i blankslitte dekk fra juli og ut :lol:

I år har jeg brukt litt ekstra penger på dekk, og stiller med ett sett racingbruk og ett til gatebruk. Valget falt på TOYO's trampio R881, og BF-Goodrich.
205\50-15 til bane og 215\40-17 til vei.
Vekta på dekkene er nøyaktig lik, så nå gjenstår det å se hvor mye vektdifferanse det er på felgene.
Jeg vil etter litt bruk, skrive en rapport om hvordan jeg syns gatedekkene er. Hvis det er intresse for noe slikt.

ACR here i come 8)
Vedlegg
P3090049.JPG
P3090049.JPG (163.12 kiB) Vist 1363 ganger
P3090050.JPG
P3090050.JPG (157.74 kiB) Vist 1379 ganger

#93342  av kaimagne

Vært hos Sharif? :) Hva kosta dette da?

#93352  av Speeder

kaimagne skrev:Vært hos Sharif? :) Hva kosta dette da?
Nope , men han fører i allefall TOYO han også. Dårlig respons på mail fra Sharif, så dette ble innhandlet fra http://www.wheelie.no .

Syns det ikke ble så ille pris, 6 lapper ink. frakt.

#93498  av Speeder

Christian skrev:For begge setta? :shock:
Jepp, tror ikke det er så ille kjøp :wink:

Men klart, er sikkert ikke 'state of the art' de BF-Goodrich dekka.
R881 fra Toyo sies å være de med mest grep(fra toyo), på tørr asfalt vel å merke, så disse håper jeg forbedrer rundetidene endel :P
Dekksiden på slicksa med 50 pofil er MYE stivere en gatedekka med 40 profil.

#93514  av Dice

Møtte deg på Rudskogen i fjor høst, og jeg kan bekrefte at du trengte nye dekk :lol:

Hadde vært kult å se bilde av de slitte fjorårs dekkene hvis du har.

#93529  av Speeder

Dice skrev:Møtte deg på Rudskogen i fjor høst, og jeg kan bekrefte at du trengte nye dekk :lol:

Hadde vært kult å se bilde av de slitte fjorårs dekkene hvis du har.
Hehe, ja ikke mye igjen på midten der :lol: Kjørte jo med rimelig lavt dekktrykk, men når dekka ble så varme att de mest ligna på tyggis, var trykket for høyt alikevel. Så midten på dekke er jo blankslitt.
Har fortsatt de gamle dekka på sommerfelgene, skal se om jeg klarer å surre ett med meg på jobben så jeg får tatt ett bilde.