TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#92536  av chris

faen du er dyktig.. du burde hatt det der som yrke.

#92540  av MR2turbo

hmm... takk :) hadde vært morro å levd av sånt, ja ;) men det er ikke stort nok marked for å leve godt av sånne ting i Norge desverre... Tror jeg da hvertfall ;)

Sånn alikevel så har jeg fått litt trøbbel med Accufab-throttlebodien min, kjøpte den sammen med 19 andre på det amerikanske forumet og 2 av de få som allerede har montert den har blåst sine 10000$ motorer på grunn av denne... :?
Det viser seg at akslingen ikke er sterk nok til bruken i godt trimmet MR2... fuck... Var liksom siste jeg hadde forventet meg å få trøbbel med.
Men har fått penetrantsjekka akslingen og det finnes ikke sprekker i den nå hvertfall, så da er det ikke så lett å finne grunn for å returnere den.
Så det jeg gjør da er at jeg lager ny aksling i mye sterkere materiale enn den opprinnelig er laget i, så designer jeg den bedre med tanke på spenningskonsentrasjoner ved høye belastinger. Da skal den holde... men kommer til å holde godt øye med den ;)

Så er toppen hos EBB for porting, og resultatene så langt ser bare perverse ut!!! :D :D litt oppdateringer kommer når jeg får den tilbake ;)

#92541  av cameleon

Sinnsykt...rett og slett. Har ikke ord lengre jeg. :wink:

#92551  av kennethx

4 direkte coils ja! :shock: Det er jo faktisk originalt på cadlina motoren det :D

Artig med slike bildeserier, meget pent arbeid. Må du bare bli ferdig til ACR nå :)

#92560  av mr_2

mr2turbo:hvor mange timer sto du i den dreiebenken?? :shock: :lol:

#92587  av Jonte

Dette er den råeste MR2'n som ruller i Norge.. Najs.. Skal følge prosjektet oppigjennom nå.. :)
Du tar den helt ut..

Har lagt deg til MSN..

#92715  av AndreasH

MR2turbo skrev:hmm... takk :) hadde vært morro å levd av sånt, ja ;) men det er ikke stort nok marked for å leve godt av sånne ting i Norge desverre... Tror jeg da hvertfall ;)
Hmmm... Hvor mye skulle du hatt for å lage lettvekts erstatninger for original-hubbene ? De veier jo et tonn! :?
Du kunne jo ha begynt å lage kits på bestilling.. :P
Bittelitt reklame på diverse internasjonale forum så skal du ikke se bort fra at du må ansette folk og begynne å gå i dress.. :lol: .

#92788  av Kjelliken

:D Ha vel sagt det før Markus... Du e bare rå... Fete bilder dette av arbeidet. gleder meg bare mer og mer til den der bilen din starter.

Ser ut til at det må bli en helge tur til Stavanger om ikke alt for lenge.. vet ikke om jeg kan vente til ACR med og ta alt inn liksom se studere og nyte synet av et mesterverk .. hehe

får lyst og gjøre masse jeg ikke har penger til nå hehe :wink:

#93092  av MR2turbo

Cameleon, bare vent til alt er klart og jeg skal på veien, det er jo da det blir sinnsykt... (håper jeg hvertfall...hehe :P )

Kennethx, Vet at 4.gen 3sgte har 4 coiler, men planen var i utgangspunktet, Haltech coiler. Men har antagelig fått tak i ett sett med caldina coiler .. se oppdatering under... ;)
Og jeg skal gjøre alt hva står i min makt til å bli ferdig i god tid til ACR...

mr_2, var litt forsiktig, for jeg hadde ikke råd til noen feil, så det gikk med ca. 8-10 timer på hvert senter, i dreiing... hehe

Jonte, så deg, men har ikke sittet no særlig ved pc'n i det siste..
Bilen ruller jo ikke enda da... ;) men jeg har vel en liten drøm om å lage den helt værst, ja ;)

AndreasH, blir jo en formue bare i matrialer, om man skal lage de... og så tviler jeg på at sjefen ville blitt spes. glad i meg om jeg begynnte med no produksjon av deler på jobb... :P

Kjelliken, takker :) Gleder meg til ett annet fett bilde og jeg ;)
Bare komme nedover vettu... er alltid hyggelig med besøk :) så får du ta med deg Ruff Raider og... hehe

#93093  av MR2turbo

og så en liten oppdatering :)

Tok noen telefoner i helga og har kommet frem til at jeg skla kjøre Apex'i Power FC'en og har fått en kjenning i Danmark som er guru på elektronikk til å lage ny "fordeler" til meg sånn at jeg kan kjøre Direct spark (4 coiler) med den. Når den er på plass skal motorstyringen være i boks! Satser på å kjøre med 4.gen 3sgte coils.

Har "tenkt ferdig" adapterne til bremse caliperne, så da gjenstår det å skaffe materialer og maskinere de :)

Erik på EBB Flowtech begynner å bli ferdig med toppen nå, skal bare ha final sjekk på klaringene før jeg kjøper løfter buckets'ene til den. Det høres bare ut til å bli sykt bra med den toppen!! hehe gleder meg til å se endelige flow-tall på den!
Toppen er preppet med følgende:
-Skadene etter havariet er sveiset igjen
-Glassblåst og planslipt
-Race-porting
-Ferrea Racing større Ventiler
-HKS ventilfjærer
-Titanium retainers
-Shimless buckets fra MR2 spider (35% lettere!)
Satser på at den blir god for 9000rpm :D

Har kappet litt i intercooleren, og kommet frem til at jeg vil sveise på større rør på den, så jeg må få fatt i 3" alu-rør/bend.

På søndag freste jeg meg ny aksling til Accufab-TB'en , den er i dobbelt så sterkt materiale, og jeg slagde den med radius i overgangene, slik at den skal bli enda sterkere, så problemet med den bør være eliminert bort...

Fikk sveist på "bung" til EGT probe nr.2 i dag i eksos manifolden, så da har jeg kontrollen både på sylinder nr. 2 og 3 ... er vel de viktigste...
Har en på Blitz måleren og en på Zeitronix af/data loggeren...
så freste jeg samtidig bort endel ujevnheter inni manifolden :)

...det var så langt... ;)

-Edit-
kom på at det var litt til nytt .. hehe
Fikk beskjed i dag om at det var kommet pakke fra summit racing i dag, så da får jeg den nok snart.. det er noen flere AN-fittings, stålomspunnet slange, og en gradskive for kam-timing som kommer :)

Og så kom det mail i dag om at siste forsendelsen fra japan er på vei og :) har den vel her til helga... Der komer det ny blitz EGT probe, Power enterprize forsterket reg-reim, ny olje catch tank og noen små stickers (just for fun ;) )

#93105  av jumbo

Spent på sluttresultatet hehe, blir nok knallbra.

Bli nå ferdig snart da mann! :mrgreen:

#93131  av erling

Snadder håndtverk i dreiebenken der Markus. Flott at du tar deg tid til å knipse bilder. 8)

Rart at ikke 3s-gte ble levert med coilpakker før egentlig. S13 har jo det orginalt, er ikke så nytt egentlig. :)

#93135  av kennethx

Tatt noen bilder av herpingen av IC'en da? :D

#93141  av cameleon

Og jeg som fikk poppede ører forrige gang jeg lå bak deg :shock:
Lurer på om du må ligge bak eller ved siden av meg denne gangen så jeg slipper å bli døv :P

Lenge igjen til du er ferdig eller? Du er da så treig :mrgreen:

#93721  av TomG

Hei Markus, du er en grunder er du, ett orndtlig arbeids jern!!!
Dette blir stas det, skulle ikke forundre meg om denne bilen blir å se i magasiner over dammen også....

T
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 49