TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor lenge holder en støtdemper?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #93830  av karaba

Jeg vet at dette er vanskelig å svare på og kommer ann på kjørelengde, kjørestil etc.

Men kan jeg f.eks. gå utfra at støtdemperne på min Celica 96 mod / 114000 km er slitt, eller kan de holde mye lenger ?

#93833  av GT4 CS

Med en standard demper og normal bruk sies det 60000km. Men som du selv sier så kan man aldri si dette for sikkert da bruken av bilen er avgjørende. Ta støtdempertesten du, gyng på bilen og se at den stopper og gynge asap zulu, så tar du deg en kjøretur der du stresser demperne så de blir varme, ta en ny test da, mange er fine kalde men ikke varme. Du kan og se etter lekasjer og riper/sår i demperstang.

#93861  av Dalan

Vetafanken om mine er bytta noen gang jeg, de er hvertfall ikke blitt det siden rundt 80.000km når den kom til landet, og nå er den gått 190.000..
De begynner å bli litt småslitne da men.. :P
Vet ikke hvor lenge noe sånt varer jeg.

#93923  av Tor

Jeg har ikke aning om mine heller er bytta, min er rulla 185.000 km.

#93927  av karaba

Jeg tror kanskje litt av problemet er at kjøreegenskapene forandrer seg så gradvis at man ikke merker at de blir dårligere.

Hvilke støtdempere kan dere anbefale hvis man tenker en kombinasjon av pris/kvalitet ?

#93934  av GT4 CS

Sachs og koni, koni er relativt billige, lå på 4500kr komplett på gml bilen min, men til mr2 har jeg ikke anelse.

#94024  av Dalan

karaba skrev:Hvilke støtdempere kan dere anbefale hvis man tenker en kombinasjon av pris/kvalitet ?
KYB AGX dempere, fra USA.
Jeg tror ingen slår de på pris kontra kvalitet :)
De havner som regel på under 3000 kr ferdig på døra di!

#94064  av karaba

Dalan skrev:
karaba skrev:Hvilke støtdempere kan dere anbefale hvis man tenker en kombinasjon av pris/kvalitet ?
Hvor i USA er det du bestiller ?

#94098  av Dalan

karaba skrev:
Dalan skrev:
Hvor i USA er det du bestiller ?
Søk etter PerformancePartsStore på Ebay.com
Jeg mener det er de folka her inne anbefaler.
Søk etter KYB AGX her på forumet så finner du nok en del poster om demperene og hvor du bør bestille fra :)

#94119  av karaba

Kan noen hjelpe meg litt har søkt på en del butikker på Ebay som er anbefalt
her på forumet, men finner bare KYB AGX til celica mod 00- ikke til mod 94-99 :oops: .
Er det noen som vet om en butikk som er å stole på som selger til celica 94-99 mod (at200) ?