TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger mÃ¥l pÃ¥ eksos flens til ct20b

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#89508  av CelicaTurbo

Du kan ikke kjøpe en pakning og bruke som mal, eller blir det for unøyaktig for ditt behov?

#89522  av maxgets

CelicaTurbo skrev:Du kan ikke kjøpe en pakning og bruke som mal, eller blir det for unøyaktig for ditt behov?
Hmm.. det hadde jo vert en mulighet å prøvd det

Men om noen har eksakte mål så er det bedre

Tenkte å lage meg en flens selv :)

#94686  av maxgets

*bump*
Noen som har? =)

#94708  av CelicaTurbo

har bare elbow fra 2. gen tilgjengelig og den manglet ett høl for en bolt fra å være identisk så det hjelper ikke deg noe særlig.

#94736  av GT4 CS

Har et bilde av den iallefall, om det kan være til hjelp sammen med målene til celica turbo fra hans elbow, min ligger på verksted så får ikke mål fra den før imorgen
Vedlegg
ct20 b eksos del.jpg
ct20 b eksos del.jpg (11.73 kiB) Vist 1435 ganger

#94739  av CelicaTurbo

je, om det duger kan jeg alltids måle opp, men jeg gjør det ikke før jeg vet om det har noen nytte for maxgets ;)

#94742  av GT4 CS

Sant det, er gørr kjedelig og bruke linjal. Tenker med en gang på skolen. Enkleste er vel og legge boltene fra elbow inn på et ark og måle derifra, men det har du alt tenkt på, hvorfor heter det elbow og ikke downpipe? Litt off topic da men

#94763  av maxgets

hmm, er vel like greit om jeg tar av min egen en gang da =)
Men ellers takk!

#94770  av CelicaTurbo

hvorfor elbow.. tja, slik jeg har forstått det er "elbow" den første biten etter turbo som snur ned mot eksosanlegget/katalysator, mens en downpipe er betegnelsen på hele stykket som leder ned til eksosanlegget under bilen.. om det egentlig er så mye forskjell spørs gitt, siden de fleste bruker "downpipe" selv når dem omtaler kun øverste biten ("elbow").

#94791  av MR2turbo

jeg bare skisset av en pakning på millimeterpapir og leste målene direkte av jeg ;) så gav jeg det til en kompis som plottet målene inn i en cnc fres og vips så hadde jeg flens ;)

#94802  av CelicaTurbo

jepp, jeg foreslo å bruke en pakning i min første post men han ville vist ha det helt på millimeteren ;)