TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#93785  av jumbo

Tror uansett vi snart må dempe all rævsleikinga litt, før fyren blir mentalt ødelagt for resten av livet :mrgreen:

Og vi andre på forumet er vel snart klare for guiness rekordforsøk i "fanboying". :D

#94230  av MR2turbo

jobber som fan med å bli ferdig :mrgreen: men det tar litt tid, ja... hehe...

jumbo, shhhhh.... :mrgreen:

Tom, Hadde vært rått å fått til no magasin greier, ja ;) har du kontakter eller... :twisted:

men nå må jeg ut å mekke... :roll:

#95268  av MR2turbo

der var jeg tilbake ved pc'n igjen ;)

Nå begynner det å likne på no' på verkstedet... Har fått jobba endel i det siste, men som vanlig er det mest sånne viktige småting som tar mest tid.

Har fått shoppa inn endel smådill som jeg måtte ha, og tror at jeg er så godt som i mål på delefronten med unntak av noen IC rør og silikonslanger.
Fikk fatt i sandwich plate for uttak til oljekjøler, lokalt her på Radiatorservice. denne er nå montert (trengte kun mindre modifikasjoner) og så kom det på ett supre mkiv oljefilter i plassen for mr2 filteret, dette er litt større og passet godt på snadwichplata.

Så fikk jeg spesiallaget Godridge stålomspunnede bremseslanger, og da det viste seg at de kom i konflikt med stabstaget fremme måtte det ny grubling til... hehe... Men det løste seg med et par modifiserte AN elbows istedet for de rette fittingene som satt på caliperne orginalt :)

SÃ¥ har jeg og freset ferdig begge adapter-platene til bremsekaliperne, legger ved noen bilder under...

Oljekjøleren er og kommet på plass i orginal IC-plassering, med orginal IC-vifte, denne styres automatisk sammen med de nye IC viftene og kan overrides fra kupéen....

og i kveld/ natt gikk jeg i gang med litt lakkering. Toppdekselet + fuelrailen fikk samme farge som bilen go innsugsmanifolden fikk på seg litt sølv :)
se bilder...

det var vel grovt sagt det som var nytt, så da er det bare å komme seg i køya noen få timer og fortsette å skru videre etter det :)

Har påskeferie nå og tenkte at jeg skal prøve å bli mest mulig klar med bilen i løpet av den tiden...
Vedlegg
lakkerte-deler2.jpg
lakkerte-deler2.jpg (36.26 kiB) Vist 1000 ganger
lakkerte-deler.jpg
lakkerte-deler.jpg (42.27 kiB) Vist 998 ganger
adapter3.jpg
adapter3.jpg (62.77 kiB) Vist 999 ganger
adapter2.jpg
adapter2.jpg (38.16 kiB) Vist 999 ganger
adapter.jpg
adapter.jpg (36.13 kiB) Vist 999 ganger

#95270  av MR2turbo

her er forresten at par bilder av bremseslangene montert etter at jeg løste problemet med fittingen ;)
Vedlegg
90deg_an-fitting.jpg
90deg_an-fitting.jpg (49.79 kiB) Vist 998 ganger
caliper-pa-plass.jpg
caliper-pa-plass.jpg (42.81 kiB) Vist 998 ganger

#95284  av CelicaTurbo

strålende ;)

#95290  av GT_rider

Ganske flink med dreiebenken og fresen du :) Hvordan ordan du ventilasjonen på bremseskivene?? Det må jeg si jeg har fundert litt på :wink: Skulle prøvd å fått en tur innom verkstedet ditt når jeg skal til kongeparken i begynnelsen av mai. Eller er det russ ikke tillatt i nærheten av mr2en :wink: :)

#95297  av MR2turbo

GT_rider skrev:Ganske flink med dreiebenken og fresen du :) Hvordan ordan du ventilasjonen på bremseskivene?? Det må jeg si jeg har fundert litt på :wink: Skulle prøvd å fått en tur innom verkstedet ditt når jeg skal til kongeparken i begynnelsen av mai. Eller er det russ ikke tillatt i nærheten av mr2en :wink: :)
Vet nå ikke om jeg er så flink, men er nå litt tålmodig og tør å prøve hvertfall ;) Så lærer jeg endel underveis.. :D

jeg har ikke gjort noe mere med ventilasjon i skivene enn det skivene har orginalt. De er utformet slik at de "suger" luft fra senter og ut igjennom midten av skiva... er omtrent som en sentrifugal-vifte inni der...
Satser på at det skulle holde, jag... :)

Du må bare gi en lyd fra deg når det nærmer seg, men innen den tid håper jeg nå at den er på veien og :) så da kan det jo kansje heller bli test flight ;)

#95300  av GT_rider

Ã…hh.. Enda bedre :D :D

#95315  av cameleon

Nei dæven :D Ble jo kamelon neddi der også jo :D
Imponerende arbeid :D Du er mitt idol :!: :D

#95371  av Morten

Må si den toppen din så snacks ut nå Markus. (tjuvstarter litt her :wink: ) Ble jo akkurat som du ville ha den nå! ...9k here you come... :twisted:
Ser frem til å bli kjørt ifra av deg når sesongen kommer igang :mrgreen:

#95409  av lexusmann

Jepp, Markus, stiller meg i nesegrus beundring!!!! Det er tydelig at du vet hva du driver med....

#95414  av kake

Det motorrommet blir rimelig lekkert nå ja! :)

#95625  av jumbo

Bare flaks, alt sammen :lol:

Kødd til side: Realt snadder, blir moro å se ferdig.

#95629  av erling

MR2turbo skrev:her er forresten at par bilder av bremseslangene montert etter at jeg løste problemet med fittingen ;)
Mye snop her nå. :D Flinke mann. :wink:

Holder hovedsylinderen til det økte stempelarealet? Eller det er kanskje ikke et problem?

#95809  av Tor

Mr2Turbo, litt offtopic med deler du garage med en som heter Øyvind og kjører Lexus is 200? Driver og bygger boble osv? Han er fra Tromsø nærmere bestemt Sommarøya :)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 49