TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimme diesel

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #95271  av GT4 CS

Bare lurer litt, vet at på gml diesel turbo biler kunne man enkelt strupe slange fra turbo til ws og hente ut litt mer hk. Prøvde det nå på en nyere TDI, og må bare få si at det var en flause hehe. Den som intet våger intet vinner tenkte jeg og nappet enkelt og greit av slangen for og la turbo frilade, det hørtes at turbo jobbet SYKT, men den ville ikke ¨å noe bedere da heller, bare "druknet"
Noen som har noen innspill her? Må man rett og slett skru opp diesel trykket? Er jo plombert og vet ikke om jeg tørr det på en firmabil :wink:

#95273  av Christian

Hehe, driver med det samme på min egen firmafil. Veit ikke om dette gjelder alle, men på Hiace'n skal man kunne løsne på wastgateaktuatoren, legge imellom ettpar skiver, og sette alt sammen igjen. Diseltrykket må justeres opp. Dette gjelder den gamle turbomotoren, hvordan det er med den nye D4D motoren jeg har aner jeg ikke, men kan nok bruke samme fremgangsmåten.

Veit bare ikke om jeg tørr :roll:

#95285  av CelicaTurbo

kjenner lite til turbodiesler gitt, men er det ikke slik at det er vel så viktig å øke dieseltilførselen for å hente mer krefter fra dem?

#95326  av GT4 CS

Hehe, godt og høre ikke det bare er jeg som er ute etter mere krutt i tønna på jobben :D
Når man chipper en diesel så er det for det meste dieselpumpa som blir manipulert til og gi mere diesel, og da øker automatisk ladetrykket, vet ikke om jeg tørr fjerne plompa og øke trykket litt :idea: Hm, man fyller jo bare hullet etter plompa med stålplast og maler over med sølvmaling, det burde funke :wink:
Problemet er og justere riktig da, ikke bare og ta på feelingen det idag lenger :(
Men kjørte med et GEDIGENT K&N filter en stund, og det hjalp litt, iallefall på lyden hehe

#95338  av Christian

GT4 CS skrev:Hehe, godt og høre ikke det bare er jeg som er ute etter mere krutt i tønna på jobben :D
Når man chipper en diesel så er det for det meste dieselpumpa som blir manipulert til og gi mere diesel, og da øker automatisk ladetrykket, vet ikke om jeg tørr fjerne plompa og øke trykket litt :idea: Hm, man fyller jo bare hullet etter plompa med stålplast og maler over med sølvmaling, det burde funke :wink:
Problemet er og justere riktig da, ikke bare og ta på feelingen det idag lenger :(
Men kjørte med et GEDIGENT K&N filter en stund, og det hjalp litt, iallefall på lyden hehe
:mrgreen:

#95366  av GT_rider

GT4 CS skrev:Hehe, godt og høre ikke det bare er jeg som er ute etter mere krutt i tønna på jobben :D
Nja.. På nye dieselmotorer så er det nok litt mere enn dieselpumpa som blir justert. Nå vet jo ikke jeg hvilken bil du har, så jeg vet ikke hvordan det er i ditt tilfelle.