TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eg lurer pÃ¥ omm dere kann hjelpe meg? Valg av motor bytte???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #95382  av ADHD:-)))

Hei GOTT FOLK!!!, Eg hr tittet på di MANGE forsjelige ommbyginger og forbedringer dere her har gjort og EG TAR AV MEG HATTEN og BUKKER!!!
Men så til mitt fremtidige ombyggings prosjekt er i min DRØMM er å få putta den nermeste mulig motor som de er i HONDA S,2000. 240Hk. SUGEmotor i min MRII SW20 1993 GTI så til min drømm vilkemn motor/gir er de mulig og få i min bil (MEST mulige SUGE Hk motor:-)
Allså vilken MOTOR Å GIRKASSE far vilken BIL/ MODELL
Eg håper dere forsår meg!!! ALL info og tips eer eg SUPER TAKKNEMLIG for!!!:-)
Vedlegg
HUM Min GLEDESBRINGER :-)))
HUM Min GLEDESBRINGER :-)))
2542610019b34d802.jpg (12.67 kiB) Vist 305 ganger

#95392  av Johnny_Bravo

motoren som satt i den siste versjonen av sw20 i japan yter vel rundt en 200 suge hk. men dette er det mange som vet mye bedre en meg :)

#95398  av Morten

Motor som bør være ganske grei å få i med mest suge-hester er vel en BEAMS 3SGE fra en 98/99 modell Japansk MR2, oppgitt til 200ps, 21kg/m. Samme motor sto også i tilsvarende Celica og bør kunne passe, men pleier å være litt forskjellige braketter, forskjellig plassert dynamo osv. mellom disse bilene.

Absolutt mest har BEAMS 3SGE fra Altezza RS, som er neste generasjon av samme motor og oppgitt til 210ps. Men denne kan det nok være vesentlig mere arbeid å få satt i siden ledningsnettet går helt forskjellig + motoren sitter i en bil med bakhjulstrekk...
 #95407  av lexusmann

ADHD:-))) skrev:Hei GOTT FOLK!!!, Eg hr tittet på di MANGE forsjelige ommbyginger og forbedringer dere her har gjort og EG TAR AV MEG HATTEN og BUKKER!!!
Men så til mitt fremtidige ombyggings prosjekt er i min DRØMM er å få putta den nermeste mulig motor som de er i HONDA S,2000. 240Hk. SUGEmotor i min MRII SW20 1993 GTI så til min drømm vilkemn motor/gir er de mulig og få i min bil (MEST mulige SUGE Hk motor:-)
Allså vilken MOTOR Å GIRKASSE far vilken BIL/ MODELL
Eg håper dere forsår meg!!! ALL info og tips eer eg SUPER TAKKNEMLIG for!!!:-)
Kunne også tenkt meg en sånn, hvis jeg bare hadde hatt råd... :roll: Håper det er vinterfelgene du har på der? :)