TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dunkelyder bak, skarpelyd fremme

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #95480  av ScadamiCa

NÃ¥ har det kommet noen nye lyder :cry:

Fremme når jeg svinger da kommer det skrapelyder.
Lurer på om det er drivleddet, men har sjekket litt og mansjetten ser helt fin ut. Vet at bremsen henger litt, men var merkelig at det skulle komme slike skrapelyder da.

Bak når jeg ligger i stødig fart ca 65kmt, kommer det lyder. Har en følelse av stabstaket bak ikke er festet helt 100% vil det ha noe å bety?

#95484  av GT_rider

Føler at du har fått samme problem som jeg HADDE. Foringene i stabstag har tatt kveld. Ett kvarter å skifte det. Jævli dyrt å kjøpe. 1100+mva måtte jeg ut med. pr stag!! Dyrt?? JA!!!!! Fremme?? Kan jo rett og slett være servopumpa som blåser ut sikkerhetsventilen når du har full sving. Det skla den gjøre, så det er ikke noe å bekymre seg for. Viss det er det da. Har ikke hørt lyden, så jeg kan vanskelig si noe mere konkret.

#95486  av ScadamiCa

Hvordan ser jeg at det er dem foringene som er gåen?

Det er det staket som er festet med ett endeledd i hver ende, et sånnet forbanna ledd som man må holde igjenn med umbrako-nøkkel når man skrur?

Tviler på at det er noe med servoen fremme, det er mer skrapelyd, bak var det dunkelyd.

#95502  av GT_rider

De stabstagene som jeg mener, går på tvers av bilen, fra hjulopphenget, og inn til midten. De er svært enkle å skifte. Tror jeg brukte 19 nøkkel på de. Ikke noe umbracoskrue som man må holde igjen.
Ser det viss du ligger deg under bilen, og rister i de, da vil du kjenne slarken. Eller du kan ta av stagene, og se om du kan bevege endene i noen grad. Jeg kunne det, siden mine var totalt utslitt.

#95639  av Dviper

det kan være diff foringen bake som er gåen vis du har 4x4..