TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt MR2 prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #95552  av kake

Har så vidt kommet igang med vårens modifikasjoner :P
Monterte nytt understell idag, legger ved noen bilder :)

Ble ferdig på 6 timer med effektiv jobbing, så er ganske sliten nå etter å ha ligget på ryggen i garasjen så lenge :wink:
Vedlegg
Denne metoden var effektiv
Denne metoden var effektiv
05 montering.jpg (167.34 kiB) Vist 1074 ganger
i skrustikka, legge merke til de fiiine vinterlagringsfelga :)
i skrustikka, legge merke til de fiiine vinterlagringsfelga :)
04 montering.jpg (163.36 kiB) Vist 1066 ganger
Closeup dempere
Closeup dempere
03 understell.jpg (158.6 kiB) Vist 1061 ganger
Closeup fjærene.
Closeup fjærene.
02 understell.jpg (179.91 kiB) Vist 1059 ganger
Delene
Delene
01 understell.jpg (143.35 kiB) Vist 1063 ganger
Sist redigert av kake den 22 mar 2005 00:56, redigert 1 gang totalt.

#95554  av kake

Litt fler bilder
Vedlegg
Dette torturvåpenet var effektivt til å stramme dempermutterne :)
Dette torturvåpenet var effektivt til å stramme dempermutterne :)
07 tang.jpg (132.77 kiB) Vist 1063 ganger
Ferdig på bilen, hardheten justeres enkelt med den lille skrutrekkeren som fulgte med :)
Ferdig på bilen, hardheten justeres enkelt med den lille skrutrekkeren som fulgte med :)
06 paa bilen.jpg (121.3 kiB) Vist 1053 ganger

#95585  av CelicaTurbo

koselig med bilder ;) Men, smart å bruke skrustikken til å løsne den sylinderbolten på demperen, jeg brukte en slik rørtang som avbildet på siste bildet istedenfor og det krevde en del makt gitt :) I tillegg sølte jeg noe av oljen i demperen på gulvet så garasjen luktet helt forferdelig i mange måneder etterpå :roll:

#95602  av erling

CelicaTurbo skrev:koselig med bilder ;) Men, smart å bruke skrustikken til å løsne den sylinderbolten på demperen, jeg brukte en slik rørtang som avbildet på siste bildet istedenfor og det krevde en del makt gitt :) I tillegg sølte jeg noe av oljen i demperen på gulvet så garasjen luktet helt forferdelig i mange måneder etterpå :roll:
Ikke god å få av den mutteren nei.. På min gikk den i fra hverandre. Ble endel slossing ut det. :twisted: Minnes også kloakklukta. :shock: :wink: Men snadder å kjøre bilen etterpå, det orginale understellet er ganske talentløst. :)

#95603  av Dalan

Snadder, gleder meg til jeg får rota meg til å bestille sånne dempere :)
Regner med vi får bilde av bilen med de nye fjærene? ;)

#95681  av kake

Bilder kommer når bodykitet og sommerfelgene osv er på :)

Skulle etterstramme det ene hjulet idag, men jeg presterte å knekke den ene hjulbolten! :cry: Får håpe Toyota er oppe litt imorra så jeg får ordna det, ellers må det vente til over påske :( Og jeg som skulle ta sesongens første kjøretur idag :(

#95850  av kake

Fikk tak i ny hjulbolt på Toyota idag, og dro hjem for å sette den på. Tok av bremseskiva for å komme til navet, prøvde og dunke ut den knekte bolten mens den var på bilen, men det var nytteløst. Kan jo ikke akkurat ta i heller, noe kan bli bøyd. Så fikk av dekslet bakpå og fikk ut den digre muttern. Skulle banke ut navet fra bilen bakfra, men i mangel på en dor ble hammern brukt rett på bolten. Fikk den til slutt ut, men hadde jo selvsagt tatt et par av gjengene på nav-bolten, prøvde og få på muttern, men det var nytteløst. Brukte ca 4 timer på og "gjenge" opp med diverse filer, og bolten ble veldig bra, men muttern er ødelagt, den drar skevt på og tør ikke å stramme den hvis den kan ødelegge nav-bolten. Billigere med en ny mutter til 50,- enn et nytt nav til x antall kroner :) Så må allikevel vente til over påske med å kjøpe en sånn mutter fra Toyota, men får håpe de holder oppe litt på lørdag, og at det er lagervare!

Så bottom line, dreit meg ut på det der, men lærte jo noe også, at det ikke er lurt å slå direkte på nav-bolten bakfra, selv om det var veldig forsiktig. Nødt til å ha et dor av noe slag.

Veldig kjipt også, pga nå står bilen heisa opp ute på gårdsplassen, og jeg som hadde tenkt å jobbe videre med den i påsken, men den gang ei :( Vanvittig kjipt er det! Har ikke engang fått prøvekjørt med det nye understellet.
Vedlegg
Muttern er herpa, prøvde og sage den av for å få den på, for en midlertidig løsning, men det gikk ikke.
Muttern er herpa, prøvde og sage den av for å få den på, for en midlertidig løsning, men det gikk ikke.
navdeler.jpg (96.31 kiB) Vist 1061 ganger
Denne ble god som ny, slipt ned 1 gjenge.
Denne ble god som ny, slipt ned 1 gjenge.
nav.jpg (116.28 kiB) Vist 1049 ganger

#95973  av erling

Er lurt å unngå å bruke hammer på slikt, også på hjulbolten. Det må terses eller på annen måte presses ut, ellers kan du få kast i navet ditt..

#97310  av kake

Fikk ordna navet tidligere i uka, det holdt med en ny mutter. Blei helt iorden den, fikk strammet med rett moment, og ingen vibrasjoner. Skal nok litt mer til for å få kast, den er ganske solid. Ellers virket understellet digg, testa en liten tur bare, med frontene på 1 og bak'en på 2, meget kontant, genialt lite krenging, men aldeles ikke ukomfortabelt :) Får teste ut litt forskjellige innstillinger og komme med fler tilbakemeldinger når jeg får bilen ferdig.

#97561  av EilertseN

Viss du ser under planer for sesongen linken på mr2 forum,har jeg byttet til akkurat samme understell! Justerbare KYB- agx og tein sine senke fjærer. Helt GENIALT.. senkesettet senker nyderlig også.. ble lykken etter jeg fikk på det.. ! ;) ebay ikke sant? genialt ....

#98374  av kake

Satte på B&M shortshifter idag, den ble vanvittig lav med den medfølgende girkula, men jeg bruker Momokule så da fikk jeg regulert høyden til den ble perfekt :) Ble mye mer digg å gire nå. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder.
Vedlegg
Litt deler som skal på snart
Litt deler som skal på snart
IMG_0975.jpg (134.43 kiB) Vist 1067 ganger

#98375  av kake

EilertseN skrev:Viss du ser under planer for sesongen linken på mr2 forum,har jeg byttet til akkurat samme understell! Justerbare KYB- agx og tein sine senke fjærer. Helt GENIALT.. senkesettet senker nyderlig også.. ble lykken etter jeg fikk på det.. ! ;) ebay ikke sant? genialt ....
Jepp, men har ikke rukket å teste mer enn 1 tur ennå :) Hva har du demperne på, og åssen dekkdim har du ?

#98542  av olemm

Hvor var det du kjøpte demperne og fjærene og hvor mye betalte du?

Ole Martin

#98614  av EilertseN

kake skrev:
EilertseN skrev:Viss du ser under planer for sesongen linken på mr2 forum,har jeg byttet til akkurat samme understell! Justerbare KYB- agx og tein sine senke fjærer. Helt GENIALT.. senkesettet senker nyderlig også.. ble lykken etter jeg fikk på det.. ! ;) ebay ikke sant? genialt ....
Jepp, men har ikke rukket å teste mer enn 1 tur ennå :) Hva har du demperne på, og åssen dekkdim har du ?
kjører på steg 2, og 215-45-17 ;) senkinga ble helt GENIAL med tein senkefjærne..

#98655  av Dalan

EilertseN skrev:
kake skrev:
kjører på steg 2, og 215-45-17 ;) senkinga ble helt GENIAL med tein senkefjærne..
Kan ikke noen slenge ut et bilde med 17" og de Tein senkefjærene a?
Jeg er nysgjerrig på hvordan de er.. :D