TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lekkasje??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #95559  av mr_2

LÃ¥ en liten pytt under bilen idag.. :shock: :evil:
Vet ikke hva det er,men væsken var ganske tynn,rødlig men luktet ingenting.Pytten lå omtrendt på midten av bilen...
Noen som vet?
 #95564  av mr.two

mr_2 skrev:LÃ¥ en liten pytt under bilen idag.. :shock: :evil:
Vet ikke hva det er,men væsken var ganske tynn,rødlig men luktet ingenting.Pytten lå omtrendt på midten av bilen...
Noen som vet?
Rørene til kjølevesken går jo sånn ca midt under bilen....Og hvertfall i min bil er kjølevesken rød. Prøv å ta av dekselet under bilen og se om du har slått en sprekk i et av rørene, eller om en av mutterene har løsnet, kanskje dårlig pakning på mutterene også.

#95567  av Azrael

Jeg og hadde en slik lekkasje, men det var litt lenger bak. Veska var litt rødøig og luktet ingen ting, kunne ligne litt på rustvann. Men hos meg var det vannpumpa som hadde gått i stykker. Vet også at girolja er litt rød aktig, men den lukter vel?

#95611  av mr_2

Tror ikke det er vannpumpa..Hvis den er på vei til å ta kvelden,så lekker den jo vann hele tiden.Jeg frykter at det er girolje jeg..PLEASE,si jeg tar feil,noen.... :roll:

#95615  av Raze_r

når dere er inne på giroljen... hvor ofte bør den byttes??
når jeg girer på bilen min er den litt trang å få i gir, spes når det er kaldt ute.... kan det væra giroljen??

Takker

#95616  av mr_2

Raze_r skrev:når dere er inne på giroljen... hvor ofte bør den byttes??
når jeg girer på bilen min er den litt trang å få i gir, spes når det er kaldt ute.... kan det væra giroljen??

Takker

Det er vel bare fordi olja er kald det?

#95619  av Azrael

mr_2 skrev:Tror ikke det er vannpumpa..Hvis den er på vei til å ta kvelden,så lekker den jo vann hele tiden.Jeg frykter at det er girolje jeg..PLEASE,si jeg tar feil,noen.... :roll:
Ikke nødvendigvis. Hos meg hadde selve rotoren som drar pumpa rundt gått i stykker, så pumpehuset var likehelt. Dette reulterte i at pumpa gikk men den fikk ikke pumpet noe vann rundt i systemet. Det som redda meg var at slangen på samme tidpunk sprakk, derfor lekkasje. Men som sagt, vannpumpa ligger jo helt bak ved høyre bakhjul (hvertfall på NA motoren). Så hvis du har lekkasje midt under bilen, er det ikke sikkert det var vannpumpa.

#95620  av Soppen

Skiftes hver 30000 eller hvert andre år. gl4 mobil 1

#95630  av mr_2

Azrael skrev:
mr_2 skrev:Tror ikke det er vannpumpa..Hvis den er på vei til å ta kvelden,så lekker den jo vann hele tiden.Jeg frykter at det er girolje jeg..PLEASE,si jeg tar feil,noen.... :roll:
Ikke nødvendigvis. Hos meg hadde selve rotoren som drar pumpa rundt gått i stykker, så pumpehuset var likehelt. Dette reulterte i at pumpa gikk men den fikk ikke pumpet noe vann rundt i systemet. Det som redda meg var at slangen på samme tidpunk sprakk, derfor lekkasje. Men som sagt, vannpumpa ligger jo helt bak ved høyre bakhjul (hvertfall på NA motoren). Så hvis du har lekkasje midt under bilen, er det ikke sikkert det var vannpumpa.

Da er det nok ikke vannpumpa*puh*Har ikke råd til vannpumpe akkuratt nå :P Lekkasjen er nesten i midten av bilen...renner ut ifra en forhøyning i de der dekkslene under der.hvis du fatter hva jeg mener :D

#95808  av olemm

du lukter om det er girolje, skal jeg love dere, det lukter så drit...

#95815  av karl234

kan jo være servoolje også. den er rød (ATF)-olje..

#95820  av Egil

Smak på den røde guffa, hvis det er frostveske er det en søtlig smak av den. Å er det olje så smaker det ikke noe, men den er jo feit.

#95823  av sw20

kan ikkje det vere så enkelt at bilen har blitt litt varm????
lekker vel ut da??

#95842  av Christian

Om du smaker og kjenner på det med fingrene merker du fort hva det er. Kjøleveske på søtlig smak og stor friskjon, olje på lukt og ingen friksjon. Siden det var midt under bilen er det nsten garantert kjøleveske.

#96007  av mr_2

Jajamensann...skrudde på bilen idag,for å finne ut hvor lekkasjen kom ifra.Joda,på baksiden av bensintanken er det en gul slange.Ikke sjangs i helvette å komme til :evil:
Noen som har vert borti dette her før?