TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP bilen spiser olje...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#95884  av Master

Overhale toppen. Bytt ventiltetninger, samt oljeringene på stemplene osv. Koster kanskje 5-6 tusen i deler + arbeid. Verksted må du regne med 15-20 tusen iallefall. Kjenner du noen som skrur er jo dette en fordel.

PS dette er et veldig vanlig problem på MR2er.

Bilder av overhalinga mi: http://www.mosjoenhotell.no/overhaling/index.htm

#95886  av cameleon

Grunnen til ditt høye oljeforbruk vil jeg tro ligger inni motoren din. i toppen finnes noe som heter ventiltettninger.. disse er laget av gummi, og vil etter tid bli harde, og ikke tette orntlig lengre, noe som gjør at d leker for mye olje inn i sylindrene, blir forbrent og kommer senere ut i form av irriterende blårøyk.. :)

Å skifte disse vil tro kanskje kommer på en 3-4000.- Dette på ett merkeverksted. Om du har noen som kan litt om motorer og slik så kan dere evt skifte de selv :wink:

#95887  av saftisme

Pengesluket ser aldri ut til å ta slutt...

#95888  av cameleon

saftisme skrev:Pengesluket ser aldri ut til å ta slutt...
Er ganske dyre biler å ha til tider ja :wink:

#95889  av saftisme

cameleon skrev:
uff :) takk for postene. Får vel skifta dissa gummiopplegget først. så får jeg se åssen det blir etter det :P virker ikke som det er så mye blårøk men .. :(

#95892  av cameleon

saftisme skrev:
cameleon skrev:
uff :) takk for postene. Får vel skifta dissa gummiopplegget først. så får jeg se åssen det blir etter det :P virker ikke som det er så mye blårøk men .. :(
Skal ordne seg dette skjønner du :wink:
Men som sagt tidligere så få noen motorkyndige venner o.l til å hjelpe deg om du kjenner noen. Verkstedene tar som sagt sykt mye penger :?