SW20, kunne gjerne trengt noen tips ang lakkering slik du har gjort det. Jeg har lakkert plastrammene i dashen/cd-spiller/girspaken foreløpig, gjorde det i går, med sort glanslakk. Men jeg vet ikke helt hvordan det ble, må vel gjøre hele driten på nytt (jeg kan ta noen bilder).
Og når det gjelder rundt vindusheverknappene i døra, er det vanskelig å lakke der? Hvordan forbehandler man den plasten? Og rundt luftegrilltingen på passasjersiden, er jo litt bløtere plast der.
Det jeg gjorde var å ta av delene, tørke over med rødsprit, pusse litt med fint sandpapir (600), vaske av uendelig for å få vekk støvet, igjen med rødsprit, la det tørke, spraye på grunning/plastic primer (fra PPG) for å få bedre feste for lakken, la det tørke over natten (stod ikke på sprayboksen hva slags tørketid), og deretter lakke ca. 4 lag.
Skal man bruke en slags blank coat til slutt?
Siden jeg er en håpløs lakkerer hadde jeg 2 store problemer:
1 - Plastic primer lagde små dråper som størknet når det tørket, som gjorde at overflaten ble ujevn. Mulig man kan lakke på våt primer, men jeg nekter å tro det.
2 - Og når man lakker var jeg usikker på om man i hvert lag skal spraye til det bli helt vått og glinsende (og risikere "sig"), eller kan spraye litt etter litt og alikevel få en glinsende overflate til slutt. Hvis noen skjønner hva jeg mener.
Pluss at det nok var litt mer støvete i garasjen enn jeg trodde, selv om jeg dekket området godt til.
Setter pris på ris og tips.