TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varsel-lampe for oljenivÃ¥, noen som kan hjelpe meg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #95986  av carsten

Etter å ha skrudd av bunnpanna og tettet en lekkasje (vellykket:) begynte den oransje lampa for oljenivå på venstre side (oljekanne med "bølger" under) å lyse når jeg startet bilen igjen.

Den lyser ikke med en gang jeg starter, men kommer på etter ca et minutt. Drar jeg turtallet opp i drøyt 6000 et sekund eller to slukker den, men kommer på igjen etter halvt til et minutt.

Oljenivået er som det skal, ingen lekkasjer eller forbruk...

Noen som har vært ut for det samme eller har peiling på hvorfor den lyser? Eller går det an å bare koble den fra? (bruker peilepinnen uansett, så lampa er jo knapt nødvendig i utgangspunktet)

#95989  av larsst185

Du har ikke bøyd noe på den giveren når du tok bunnpanna av?grunnen til at den ikke lyser med en gang er at det er lagt inn en slags forsinkelses enhet mellom giver og nivå lys.slik at ikke nivå lampa skal blafre av og på når oljenivået er for lavt og når det skvulper no jævlig i bunnpanna.Jeg ville prøvd å tatt ut giveren og sjekka om den er rett og fin og at flottøren går lett.

#95994  av Master

Hvis du har hatt av bunnpanna er det mest sannsynlig at du har greid å bøyd den der giveren som sitter i bunnpanna ja. Det var litt trangt oppi der husker jeg. Jeg greide å bøye min slik at den lyste hele tiden. En ny giver koster en del tusen kr så jeg bare kobla fra ledninga og kortslutta den og teipet den inn. Da lyser det ikke mer, men du får samtidig ikke beskjed om lavt oljenivå. Alternativt er å skru ut den giveren (tror det skal gå an på høyre side av bunnpanna..) og kjike på den.

#96002  av carsten

Takker og bukker!