Jammen meg fikk jeg ikke værdens kjipeste lyd under en forbikjøring tidligere ikveld. Hørtes ut som jeg skjøt med rifle inne i en stålcontainer og eld lågan fløy ut av eksos potta.
Mutter som sitter i kompressorhuset hadde løsnet og ble skutt inn i slangen mellom turbo og filter. Akselen til turbo er og blitt skjev. Så den turboen er ikke brukenes på en stund
Er faen så kjipt at det skulle skje nå som man har dårlig råd til tusen.
Begynt demontering og ga meg i villt sinne over at bolten i blokka sitter som limt. Altså oljerøret fra turbo til blokk. Den satt da ikke like bra sist gang jeg hadde ut turbo.
Noen som har noen god forklaring på hvordan den mutteren kunne løsnet fra aksel? Vet den braketten som turbo hviler på ikke var skrudd i turbo, og dette kan ha skapt vibrasjoner. Så den blir skrudd GODT fast da ny turbo kommer tirsdag.
Men rart det har holdt over 1 år med hardkjør før mutteren løsna da, så om noen har noen gode ideer så tas de imot med takk.
Mutter som sitter i kompressorhuset hadde løsnet og ble skutt inn i slangen mellom turbo og filter. Akselen til turbo er og blitt skjev. Så den turboen er ikke brukenes på en stund

Er faen så kjipt at det skulle skje nå som man har dårlig råd til tusen.
Begynt demontering og ga meg i villt sinne over at bolten i blokka sitter som limt. Altså oljerøret fra turbo til blokk. Den satt da ikke like bra sist gang jeg hadde ut turbo.
Noen som har noen god forklaring på hvordan den mutteren kunne løsnet fra aksel? Vet den braketten som turbo hviler på ikke var skrudd i turbo, og dette kan ha skapt vibrasjoner. Så den blir skrudd GODT fast da ny turbo kommer tirsdag.
Men rart det har holdt over 1 år med hardkjør før mutteren løsna da, så om noen har noen gode ideer så tas de imot med takk.
91 auda 90 quattro 20v
x91 Celica GT4 Carlos Sainz nr 2993 av 5000
x91 Celica GT4 Carlos Sainz nr 2993 av 5000