TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nybakt eier av Celica Cab

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #95696  av eab

Jeg har kjøpt meg min første Toyota, og har med det meldt meg inn her i TS-OGN :) Jeg tenkte å høre med dere (som er mer erfarne Toyota brukere :wink: ) hva dere syntes om kjøpet mitt, i henhold til pris osv..

Jeg har vært så heldig å få tak i en hvit 1993 modell Celica GTI Cab. :D
Den runder snart 135 000 på telleren, og er så og si strøken!
Jeg fikk med 17" alu på sommer, og 15" alu på vinter.
Bilen har gått i Tyskland i alle fall fram til -01, og har godt oppfulgt servicehistorikk! Jeg kjøpte den fra en bruktbilforhandler med 3mnd bruktbilgaranti. Forhandler tar også service på den før overlevering.
Jeg måtte ut med 100.000 kr, ferdig på vei...

Noen som har noen kommentarer til kjøpet, evt tidligere erfaringer med celica cab?

Ser fram til en fin sommer i alle fall!! :D

#95700  av GT_rider

Bilen høres helt kurrant ut den. Bortsett fra fargen. HVIT!!! At du har 3mnd garanti er jo bare ett pluss. Hør nøye etter lyder den første tiden, for å se om noe er galt.
Kan jo spare deg for en hel del kroner slik :wink:

Ellers får du ha lykke til med ny bil :)

#95701  av CelicaTurbo

Det er ikke så mye erfaring med dem kabrioletene her, dem er trossalt relativt sjeldne her. Prisen er etter min mening ganske bra.. du får vanlige GTi'er vesentlig billigere men de kabrioletene jeg har sett til salgs her til lands har som regel vært priset nærmere hva som er vanlig for turbomodellen, altså 130-140.000.. :)

#95746  av eab

Jeg var faktisk litt skeptisk til fargen jeg også, men man har jo ikke akkurat det store utvalget å gå i på cab'en :wink:
Ble faktisk positivt overrasket når jeg først så den... Hvit var faktisk ikke så ille som jeg først hadde trodd!

#95750  av karaba

Har du noen bilder å legge ut?

#95775  av CelicaTurbo

Tror hvit er ganske stilig på denne bilen jeg da :)

#95791  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Tror hvit er ganske stilig på denne bilen jeg da :)
Yepp..i agree... :)

#95793  av Fredrik

Grattis med fin bil og velkommen til forumet :)

HÃ¥per du har noen bilder til oss!

#95839  av Kjelliken

:D Grattis med ny fet bil og velkommen i klubben

#95867  av lexusmann

Vælkømmi, ja.... :D

#95875  av Tor

Grattis med ny bil :) Tror denne er fet som hvit, så lenge den ikke er skitten :)

#95883  av sw20

bilde bilde..... ditt e jo en av dei feteste cabane som fins..........

welcome...... :D

#96197  av no_hair

Gratulerer med ny cab :-) Da er det i alle fall to Celica cab'er i Asker! Prisen var jo kjempebra - jeg betalte 125,000 for min... men jeg ville veldig gjerne ha svart og var villig til å betale for det ...

Legg ut bilder av bilen din, da.. Er jo nyskjerrig på hvordan andre cab'er er! Er på utkikk etter nye sommerfelger til min - og noen her på forumet mente jeg burde kikke på dine!

#96200  av teknikeren

Gratulerer med rå musefanger :D
Hva med kroma felger til hvit bil?

#96219  av eab

Ja, den var faktisk stilig i hvit... Fint flere synes det! :D Har ikke fått tatt bilder av den enda, da jeg ikke kunne få hente bilen før etter påske... De eneste bildene jeg har er noen dårlige bilder fra salgsannonsen med vinterfelgene. Så da velger jeg å heller vente til jeg får tatt noen ordentlige bilder, med sommerfelgene på! :wink: Men bilder kommer! :)