TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal bare skal bar...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #95841  av Kjelliken

:? Hmmm hvor skal jeg begynne..

Jo det har seg slik at jeg ikke har hatt handbrekk på en stund så jeg har hatt delene lenge men ikke vert i humør til og skifte..
(siden rudskogen i september).. :oops:

Så her in dagen røk hjul lageret på venstre side bak så det var bare og sette i gang. Hade kjøpt lagre også for bilen har jo rullet noen kilometer kan en si 198000 for og si det slik så 200000 service er ikke langt unna kan en si så det ryker vel med i samme farten. :?

Ja så var vi på hjulene bak ja vi får av hjulet og skivene fint og ser jo fort at her må vi ha flere deler. Hånbrekk vaiere og hub og foringer, så er det jo selvfølgelig påske så det ser ut til at bilen blir stående en liten stund.

Demperene bak har også tatt kvelden så de må nye og motoren får seg jo ny topppakning og register reim og vannpumpe og litt bolter.
så jeg har sett kjappt på det og regner fort 30++ i bare deler. må nok ta meg en kjapp tur i banken så snart påsken er ferdig.

Skulle no hatt litt mere også men vi får se hva bankes sier vil jo ha markus wannabe bremser fremme også så vi får se..

da blir det fort 50++ i deler.. :roll:

Men fy så herlig nor alt dette blir ferdig og forhåpentlig vis i god tid før sommertreffet på ACR :wink:

#95859  av 2fastgt4

da er vi to som utsetter alt til siste liten :D
er ikke like gøy å skru som å kjøre :D
 #95998  av Mani@c

Kjelliken skrev::? Hmmm hvor skal jeg begynne..

Jo det har seg slik at jeg ikke har hatt handbrekk på en stund så jeg har hatt delene lenge men ikke vert i humør til og skifte..
(siden rudskogen i september).. :oops:

Så her in dagen røk hjul lageret på venstre side bak så det var bare og sette i gang. Hade kjøpt lagre også for bilen har jo rullet noen kilometer kan en si 198000 for og si det slik så 200000 service er ikke langt unna kan en si så det ryker vel med i samme farten. :?

Ja så var vi på hjulene bak ja vi får av hjulet og skivene fint og ser jo fort at her må vi ha flere deler. Hånbrekk vaiere og hub og foringer, så er det jo selvfølgelig påske så det ser ut til at bilen blir stående en liten stund.

Demperene bak har også tatt kvelden så de må nye og motoren får seg jo ny topppakning og register reim og vannpumpe og litt bolter.
så jeg har sett kjappt på det og regner fort 30++ i bare deler. må nok ta meg en kjapp tur i banken så snart påsken er ferdig.

Skulle no hatt litt mere også men vi får se hva bankes sier vil jo ha markus wannabe bremser fremme også så vi får se..

da blir det fort 50++ i deler.. :roll:

Men fy så herlig nor alt dette blir ferdig og forhåpentlig vis i god tid før sommertreffet på ACR :wink:
Det var da voldsomt... :shock: Jeg har byttet topppakning (inkl slipesett), reim, vannpumpe og 1. stk hjullager. Har portet ventilåpningene. Venter på nye kammer, dumpventil, boostcontroller, fuelcutdefencer og hele den pakken der.... og foreløpig har jeg ikke krysset 20.000 grensen... Hva er det som koster så mye da? :?

#96034  av Gjertsen

kjipern dette Kjelliken.
jeg vet GOOOODT åssen du har det!
men regreima er ikke så ille å bytte, er trangt, men om du har litt omhue og peil så klarer du den på 1time og 30 min - 2 timer. står 3 timer i bøkene!

Topp Pakkninga blir vel ikke så billig kan jeg tenke meg. fort 10 blås der!?

Mani@c at du ikke har kommet over 20 lapper enda er vel pga du ikke har betalt det du venter på?!
Tru meg, dilldallet koster skjorta ass. men fy og fint det blir med duppeditter og shit :D

Lykke til gutta med skruing;p

#96039  av Mani@c

Gjertsen skrev:kjipern dette Kjelliken.
jeg vet GOOOODT åssen du har det!
men regreima er ikke så ille å bytte, er trangt, men om du har litt omhue og peil så klarer du den på 1time og 30 min - 2 timer. står 3 timer i bøkene!

Topp Pakkninga blir vel ikke så billig kan jeg tenke meg. fort 10 blås der!?

Mani@c at du ikke har kommet over 20 lapper enda er vel pga du ikke har betalt det du venter på?!
Tru meg, dilldallet koster skjorta ass. men fy og fint det blir med duppeditter og shit :D

Lykke til gutta med skruing;p
Joa, dette var med det jeg venter på... Men jeg går ut ifra at jeg kommer opp mot 30' når jeg er ferdig, men så tar jeg toppakningen selv da... så den kostet 850,- :wink:

#96103  av GT4 CS

En ting er sikkert, det koster og være kar,før jeg er ferdig med min har jeg brukt over 100000kr i mods, glad jeg skrur alt selv assa, det er penger spart. Og mere effektivt også, på verksted er det ofte kaffeslaberas og testkjøring av bilen i to dager før du får den tilbake :lol:

#96218  av Tor

Koster og være kar ja, men jeg blir aldrig og bruke så masse penger på en sånn gammel bil :) Selv om den fortjener det. Håper ikke noe ryker på min bil i nærmeste fremtid :S

#96229  av Kjelliken

:D er vel strengt talt ikke nødvendig og bruke så mye som jeg gjør heller men nor en vet hva en vil ha koster det fort litt peng.

Tein coilover dempere 13-14000.-
nye oppgraderte bremser 320 -330 mm skiver + kalippere ca 20 000.-
og da er vi way past 30 allerede resten er jo bare småting. hehe

Men greit at min fetter wilman er toyota bilmekaniker så vi skrur sammen. så det koster ingen ting for skruningen kan en si. :wink:

#96235  av Gjertsen

coilovere er vel ikke ett MUST?!
14 lapper er litt under 1mnds arbeid.

#96236  av Kjelliken

:D riktig det gjertsen men er vel ikke fuldt det igjen av lønnen etter alle regningene er betalt vet du.. hehe men jeg vil og skal ha sånn er det bare hehe :twisted:

#96257  av Gjertsen

Kjelliken skrev::D riktig det gjertsen men er vel ikke fuldt det igjen av lønnen etter alle regningene er betalt vet du.. hehe men jeg vil og skal ha sånn er det bare hehe :twisted:
Jammen da er jo valget enkelt:p hehe kjøp og fiks :D hehe
bilen blir jo bedre ;)

#96351  av Kjelliken

:D det er riktig og den skal bli mye bedre etter denne oppgraderingen er det bare og sette seg i spare modus for oppgradering av maskin og lakkering som står på den lange lange listen til den bilen jeg vil ha. :roll:

#96436  av GT_rider

Koster å være kar ja :wink: :D

#98447  av Kjelliken

:D ja en liten opp datering da er første tingen bestilt og ting begynner og skje.. Var i banken i dag og fikk signert noen papirer så litt over en uke er jeg vel klar til og bestille resten tenker jeg.

Jeg bestilte i natt en strutt tower brace fr cusco som skal da stå mellom tårnene bak oppe på celicaen dette gjør at bilen blir litt stivere i rammen bak.. bare spør kennethx om dette han har allerede en slik på sin bil. :wink:

#98449  av kennethx

Blir spennende å se om du lager finere hull enn meg da :)