TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TS-OGN Sommertreff pÃ¥ Dagali 12-14 August (Landstreff sør)

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #96277  av Christian

Oppdatering.

Da treffet er i morgen vil jeg bare si at om noen lurer på noe er det bare å ringe meg på 95792215.
Været er meldt ganske bra (lettskyet/opphold)
Alle teltere må ha med varme klær, en god sovepose og ett vanntett telt!

Har drevet litt med organisering av ett treff på Dagali flyplass og har fått klarhet i følgende.

KJØRINGA :
Flyplassen er foreløpig ledig hele August, og etter min mening har vi fått ett meget bra tilbud.
Siden det ikke er bestemt 100% hva som skal skje har jeg fått ett overslag på ca 400kr for hele lørdagen, dette inkluderer da FRI bruk av banen hele dagen (09.00-21.00) og en stor utendørs gocart cup med f.eks 2 innledende runder, semifinale og finale. Kan også ordne åpen kiosk med enkel mat og sitteplasser innendørs for ca 80 personer inne på flyplass området.

Om vi ordner banen selv har vi full mulighet til å arrangere diverse med tidtakning, utklassering eller fri kjøring :

-Dragløp
-201m
-402m
-0-100km/t
-0-?km/t
-Bilslalom på fast oppsatt bane, evnt stage drive. Vi kan også kjøre 2stk pr gang med felles mållinje, bør kunne bli morro!
-Burning er elementært
-Div andre aktiviteter, f.eks bremsetesting, vi kan kjegle/kritte opp en høyhastighetssving, etc.

Mulighetene er egentlig uendelige, siden vi som sagt får gjøre hva vi vil Baner er forresten bare 1,8km lang, men det bør holde.

Det de har nevnt ang. nødvendig mannskap er at de vil ha med minst en mann som skal holde ett øye med oss, for å hindre at ting går fullstendig over stokk og stein. All kjøring blir selfølgelig på eget ansvar, dette skal de også ha skriftelig. Vi kan med andre ord boltre oss akkurat som vi vil, så lenge vi tenker oss om litt på forhånd.

I tillegg er det rallybiler, ATV'er, 15hk gocart's og kanskje en ny asfalt/betong bane om den blir ferdig i tide, som vi kan leie om det er ønskelig!

Om det er stemmning for det kan også rafting ordnes relativt billig, Numedalslågen renner forbi flyplassen og er ratet nr 2 i norge etter Sjoa!

OVERNATTING :
-Dagali hotell tar kr 1450,- pr person for 1 weekend. Dette inkluderer da alt i fra middag på fredag til frokost på søndag.
-De tar kr 455,- pr person for 1 natt inkludret frokost.
-De leier også ut teltplass for kr 70,- pr telt og kr 20,- pr person.
-Ved mange bestillinger gir de 10-20% rabbat

-Det finnes også campinghytter i området, disse varierer i fra kr120kr pr natt til kr500,- pr natt.

-Det er også ett utall gratis teltplasser, men da uten dusj/wc muligheter.

-Jeg har gratis plass til noen heldige, kan til nød huse opptil 10stk, med dertil elendig service :lol:

SÃ¥, hva tror dere?

Håper dere vil vurdere dette nøye, Dagali ligger 3timer fra Oslo og 3-4 timer fra Bergen. Alt burde ligge til rette for en flott helg med mye bil og morro :)
Vedlegg
Flyplass.JPG
Flyplass.JPG (68.49 kiB) Vist 1175 ganger
Sist redigert av Christian den 12 aug 2005 09:52, redigert 1 gang totalt.

#96287  av CelicaTurbo

jeg synes det høres ut som en strålende helg.. det er ikke ofte man får muligheten til å det så mye gøy med bilen uten at noen kommer og klager eller onkel noterer registreringsnummer ;)

#96292  av GT_rider

Burde jo absolutt la seg gjenomføre. Kun for oss her inne, eller skal det være åpent for andre som melder seg på?

#96336  av jan-erik

GT_rider:
Bør nok kun være for TS-OGN folk mener nå jeg. Nok av andre Gatebiltreff og Street Meets hvor man kan treffe andre. Syns forrige TS-OGN treff i Arendal var veldig bra sosialt, men manglet kjøringa naturligvis. Hvis vi får til like mange som den gangen (+ noen til selvsagt) og en hel dag til å boltre oss med forskjellige kjøreaktiviteter så må det jo bli topp!! Tror vi skal greie å tromme sammen nok til å bare være TS-OGN'ere her. Ligger i grei avstand fra øst- og vestlandsområdet, samt ikke så veldig langt fra Trondheim heller.

Christian:
Veldig bra jobbet! Tror dette kan bli veldig morsomt, men med så mange ulike aktiviteter kan det bli litt av en håndfull og håndtere, så vil nok trenge ganske mange funksjonærer. Dette pga av sikkerheten som er alfa omega på et slikt treff, da vi ikke må få noen personskader. Har vært med på diverse Stage Drive arrangementer hvor det nesten har gått galt.

Ellers så hadde jo rafting på søndagen vært kult. Sikkert ikke alle som kan kjøre bil før seine ettermiddagen.... selv om det sikkert ikke er så lurt å rafte om man har for høy promille :wink:

Er vel nesten bare å spikre en dato i august og sette opp en poll på de som kommer?

#96342  av CelicaTurbo

kanskje sette opp en dato før folk begynner på skole/utdanning osv da? Selv jeg tenker de fleste av oss jobber så er det vel noen som går på skole osv og det blir noe enklere for dem å være med om dette gjøres før skolestart..? Eller, kanskje folk planlegger ferier for første del av august og først kommer seg hjem til landet igjen til siste halvdel? hmm..

#96346  av jan-erik

CelicaTurbo skrev:kanskje sette opp en dato før folk begynner på skole/utdanning osv da? Selv jeg tenker de fleste av oss jobber så er det vel noen som går på skole osv og det blir noe enklere for dem å være med om dette gjøres før skolestart..? Eller, kanskje folk planlegger ferier for første del av august og først kommer seg hjem til landet igjen til siste halvdel? hmm..
Hva med 12-14. august? Er etter fellesferien, og før skolene starter. Ellers litt viktig at Christian kan på tidspunktet også ikke minst...

#96355  av w-master

Syns dette var en god ide. :D
Er med på noe slikt så lenge jeg har fri og pengene strekker til :wink:

#96414  av Gjertsen

godt at dere endelig har fått dette som flesk på brød. eller no sånt :shock:

bare så utrooooolig plagsomt at jeg ikke har no bil jeg kan kjøre der oppe. selvom muligheten med atv, RALLY og gocart hadde vært super morro.
Man kan vel ta med en venn eller kjæreste om det er mulig vel?
Noe sier meg at "man må dele det en har" da tenkte jeg på damer for dere som har, så ingen grunn til at de skal være hjemme og styre, la dem bli med å se på gutta som kjører litt bil og prater litt skitprat :oops:

Eller? :roll: dum idee kanskje siden sikkert ikke alle slipper seg løs når kveitene er der!? tøffel sa du? hmm :D :twisted:

Burdte kanskje sjekke opp pris på ATV,Gocart og Rallybil? :mrgreen: :twisted:

#96417  av Goose

Definitivt kun for ts-ogn.

Er med jeg ;)

#96428  av GT_rider

Tvilsomt fra denne kanten nå siden jeg ikke mest sannsynlig ikke har noen bil å stille med.. Får se. Kan jo kanskje bli en ordning likevel. Hvem vet :wink:

#96450  av Christian

jan-erik skrev:Hva med 12-14. august? Er etter fellesferien, og før skolene starter. Ellers litt viktig at Christian kan på tidspunktet også ikke minst...
Sier du det :lol:

Det blir endel aktiviteter ja, men jeg håper jo at vi kan få til noen funksjonærer likevel. Jeg og ett par kammerater vil kunne stille mesteparten av dagen, og forhåpentligvis noen andre :)

Sikkerheten må prioriteres, ikke helt sikker på hvordan jeg/vi skal løse dette, men det kommer nok.

Kan sjekke prisene på andre aktiviteter også, men det stiller lengre bak :wink:

Angående tidspunkter er jeg enig i at 12-14 kan være en grei dato, gir det ett par dager før det bestemmes.

#96492  av erling

Knallbra opplegg. Jeg kommer. :D

#96778  av chris

Dette høres knall ut.. MÅ prøve å få til å komme dit :D

#96863  av jumbo

Gleder meg som fan :D

Fint om du setter av en kvadratmeter til meg mtp overnatting Christian. Kun om du har plass selvsagt 8)

Skal til og med love å ikke legge an på dama di heller, med et lite forbehold om ekstrem fyll og medhørende konsekvenser :twisted:

#96866  av sindrejl

tvilsomt fra denne kanten iallefall da vi allerede har sommertreff på acr så har jeg rett og slett ikke råd å fyke norge rundt :( Synd for det virker morro
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13