TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp. vaskeulykke:P

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #96411  av perchr

i dag var det solskinn og vår i lufta her i trondheim, så jeg tenkte jeg skulle ut å vaske mr2en litt.. var veldig forsiktig, spylte først, og så brukte jeg bare såpevann, og vasket den veldig forsiktig med en svamp.. så da jeg var ferdig oppdaget jeg i ett spesielt lysskinn at det var fult av små riper nesten, over hele panseret, skjønte ingenting.. var veldig forsiktig og tok de mest skittne plassene sist.. hva kan ha forårsaket dette? kan det være at det har lurt seg inn no små partikler i svampen som har ripet opp? :?:
anyway, over til det viktigste, noen som vet no lurt jeg kan gjøre for å rette opp dette, uten å måtte lakkere hele panseret på nytt.. leste at det finnes no poleringsvoks med farge i? er dette no som går ann å bruke?

#96413  av MR2WideBody

Kjøp rubbing og rubb hele panseret, bare pass på å gjør deet jevnt, deretter polerer du hele panseret, helst med high speed maskin. Bare ikke klem for hardt til

#96415  av Tor

Avfetter dere ikke bilene først? Det hjelper ikke bare og spyle med høytrykk spyler da.

#96422  av perchr

rubbing = slipepasta greie? hørtes litt skummelt ut synes jeg.. ingen andre alternativer til vurdering også?

men tror dere det er et problem som vil la seg fikse uten ny lakk?

#96426  av GT_rider

Jada.. Bruk rubbing som han sa, før du polerer til slutt. Så skal du se det blir så bra så :)

Tor: Joda. Vi avfettter nok bilene våre. Når det er behov for det. Slik som i dag så avfetta jeg ikke min. Blei ikke noe dårligere resultat fordet. Minuset med avfetting er at man da bør polere etterpå, siden store deler av voksen forsvinner med avfettinga.
 #96432  av Dreaz

polishen med farge er ikke god synes jeg... bruk super reshin polishen fra autoglym.. den er best!! lover deg. (den røde i serien dems, mekonomen har den hvertfall)

#96493  av erling

ScratchX - en mild lakkrens, er bra til sånne småstriper, den poleres inn med en mikrofiberklut. Rubbing kan bli litt voldsomt...

The fine scratch & swirl remover.
ScratchX is the most effective way to remove fine scratches and swirls from automotive paint by hand. This product is guaranteed to deliver the finest results possible by hand (some scratches require removal by machine applied professional formulas). ScratchX removes surface contaminants, oxidisation and blemishes as well as enhancing colour. Unlike many paint correction formulae on the market, ScratchX will not leave more scratches than it takes out. It's ideal for use as a quick touch up or to revive a car's entire finish

Bilde

#96575  av perchr

erling skrev:ScratchX - en mild lakkrens, er bra til sånne småstriper, den poleres inn med en mikrofiberklut. Rubbing kan bli litt voldsomt...
har du testet denne? funker bra?
kan vel kanskje bli litt voldsomt med rubbing, er veldig ikke-dype riper det er snakk om, så det er kanskje en ide å prøve scratchX først...
hvor får man kjøpt? 8)

#96619  av erling

perchr skrev: har du testet denne? funker bra?
kan vel kanskje bli litt voldsomt med rubbing, er veldig ikke-dype riper det er snakk om, så det er kanskje en ide å prøve scratchX først...
hvor får man kjøpt? 8)
Bruker den jeg ja. Funker på slike vaskestriper. Vet ikke hvor de selger Meguiar's hos deg, men her selges det mange steder. Hør med en bilpleiesjappe. :)

#96625  av pkgrette

hmm bruk lakkrens det funker så jævlig bra-....