TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan montere Apexi luftfilter??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #96830  av Grøndis

Har kjøpt et apexi luftfilter til min mk2 å dette skulle jeg prøve å montere
på i helga som var.
Men når jeg åpner panseret å begynner å se litt nærmere etter, så ser
jeg at dette ikke kommer til å passe. Ikke vet jeg om jeg har fått no
feil....

På det adaptert ( overgang ) som fulgte med er det rundt i den ene enden å firkenta i den andre å der det er rundt skal jo selve filteret
sitte.
Det eneste stedet som er firkantet ( som jeg kan se ) er helt inntil motoren. å der kan den andre enden av adaptert passe men det blir da sittende altfor nærme motoren fordig adaptert bare er 10 cm langt.

Er det noen ider på hva jeg kan gjøre her, så motas alt med STOR takk

Filtert er kjøpt på power zone.

#96838  av CelicaTurbo

høres ut som du har fått et filter med adapter som er ment for en luftmengdemåler.. se nærmere på esken og se hva det står om motormodeller bilmodeller der. Mulig du f.eks har fått et filter som er ment for MR2 Turbo istedet, eller en komplett annen bil.

#96874  av Azrael

Er det ikke den firkanta delen av adapteren som skal til luftfilteret?

Mener å huske at det var en i en tidligere post her som nevnte en på 200sx forumet som lagde adaptere til apexi luftfilter på bestilling.

#96881  av Ace

Holder på å lage 2-3 filter i aluminium nå må bare få sveiset ferdig ....

Er mulighet for å få kjøpt de som vil bli til overs ... en pris skal vi alltids bli enig om ....

Disse er da oxo med varmeskjold :D

Skal komme tilbake med tilbudet når det er ferdig...

#96882  av sindrejl

den runde delen skal på filteret .. firkanta er ment for biler med luftmengdemåler.. si ifra om den passer til 4age om det er blitt bestillt noe feil (da vil jeg ha overgangen ;))

#96893  av CelicaTurbo

som Sindre skriver er det den runde delen av adapterer som skal til filteret.

#96902  av Grøndis

Hmm

Det var det jeg var redd for.
Er vel bare å dra opp til power zone å bytte det da vel.
Nå har jo de bestilt dette fra japan da, så det spørs vel om jeg får gjort det

men jeg får altså ikke brukt det jeg har nå ???
finnnes ikke no over gang eller no sånt??

#96910  av CelicaTurbo

Du kan jo få tak i en annen overgang men tror ikke at powerzone kan levere det så enkelt uten å bestille inn et nytt kit. Du bør få muligheten til å sende filteret tilbake med tanke på at dem har sendt deg feil filter, forutsatt at du selv har gitt tilstrekkelig informasjon om din bil når du bestilte. Men, som jeg sa tidligere, det står normalt på et klistremerke på Apexi-esken hvilken bil kittet er ment til, så sjekk i det minste hva som står her.

#96931  av Grøndis

Har nå fått sett på esken å der står det " 3S-GTE " å det er vel turbo motoren det??

Å da blir det vel å levere det tilbake å vente 4 nye uker på nytt filter.

Dettta er er surt azz bestillt filteret i februar sånn at jeg skulle få det på før sommern.... :evil: :evil:

#96932  av kennethx

Grøndis skrev:Har nå fått sett på esken å der står det " 3S-GTE " å det er vel turbo motoren det??

Å da blir det vel å levere det tilbake å vente 4 nye uker på nytt filter.

Dettta er er surt azz bestillt filteret i februar sånn at jeg skulle få det på før sommern.... :evil: :evil:
Stemmer, 3S-GTE er 2.0 turbo, du har 2.0 N/A? 3S-GE det da....

#96934  av Grøndis

Det stemmer ikke no turbo motor meg nei...

#96936  av Grøndis

Er det noen som vet hvor lang evt. hvordan den over gangen fra
luftfilteret ( Apexi ) å motoren ser ut, til en mk2 N/A 3S-GE ???

Noen som har no bilder av den??? Eller mål ???

#96937  av CelicaTurbo

istedenfor den firkantede flensen er det kun et rundt rørstykke på adapteret som passer på mk2 med 3S-GE motoren. Litt kjedelig at powerzone har bestilt inn filter til turbomodellen til deg, og det kan vel fort ta ganske lang tid å få inn korrekt filter om du leverer dette tilbake. På den annen side er det jo mulig at du kjenner noen som kan lage et adapter som passer til deg, slik at du da kan selge adapteret du fikk med filteret til noen med 3S-GTE motor?

#96941  av Grøndis

Nei jeg verkern kjenner noen eller vet om noen som kan lage no sånt

Er det noen som vet om noen butikker, verksteder som kan lage no
sånt til meg a???

#96950  av Azrael

Ztiggi på 200sx forumen lager adaptere til ca: 300,-
Dette sto på en annen tråd her på forumet...