TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• et lite men jævlig irriterende problem!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #96740  av 94CelicaGT

når bilen er helt tørr og jeg kjører vinduet ned så går det som normalt. Når jeg derimot skal kjøre vinduet opp igjen høres det ut som pakningen ligger og tar borti selve glasset og det kommer en typisk pipe/gnikselyd..når bilen er våt så er gnikselyden noe lavere og mindre...men er ingen motgang eller skade på vinduet hverken ved tørr eller vått vindu. Prøvde og sprøyte litt silikonspray i pakningen da den kanskje var "tørr" men uten hell..

noen som har noe forslag? :)

kanskje kommet mye støv og dritt nedi der da vinduet har en tendens til og være mye nede ? 8) forslag til hvordan jeg kan få gjort det reint eventuelt? flaut å dra på verksted pga en såpass liten bagatell :oops:

so help me guys! :D

#96744  av 94CelicaGT

ingen peiling..?

#96746  av Tor

Prøv og press vinduet lett fra deg eller trekk det til deg samtidig som du lukker det. Høres ut som du har lokalisert problemet ditt ganske bra med en tørr pakning o.l.

Neste steg er vel og demontere interiøret i døra og komme frem til lukke mekanismen. Da finner du flrt feilen.

#96905  av 94CelicaGT

noen flere som har noe forslag?

prøvde et teflonstoff i pakningene isted uten hell...ser meg ikke mål og begynne og demontere helt enda..

#96920  av Goose

Du har ikke en bitteliten stein som sitter mellom pakningen og vinduet?

Hadde det paa min Mercedes 190E en gang. (Jaja, saa var min forste bil en Mercedes, men bare i 7 mnd :lol: )

#96960  av 94CelicaGT

Goose skrev:Du har ikke en bitteliten stein som sitter mellom pakningen og vinduet?

Hadde det paa min Mercedes 190E en gang. (Jaja, saa var min forste bil en Mercedes, men bare i 7 mnd :lol: )
da har jeg vel skulle sett noe skade på ruta?

er ingen motstand når vindusmotoren kjører ruta opp..bare en tett hylende lyd som om pakninga ligger med for mye press på ruta. kan det være møkk og støv ved skinnene eller lengre nede i pakningen eller noe..? jæææævla irriterende lyd :twisted:

#96966  av mr.two

94CelicaGT skrev:
Goose skrev:Du har ikke en bitteliten stein som sitter mellom pakningen og vinduet?

da har jeg vel skulle sett noe skade på ruta?

er ingen motstand når vindusmotoren kjører ruta opp..bare en tett hylende lyd som om pakninga ligger med for mye press på ruta. kan det være møkk og støv ved skinnene eller lengre nede i pakningen eller noe..? jæææævla irriterende lyd :twisted:
Rutelistene/pakningene har ikke for vane å lage så mye lyd når de blir slitne..så tror heller du har en stein eller noe slikt der som lager lyden, og du får ikke nødvendigvis skade på herdet glass av en liten stein..