TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica... lurer litt...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #97729  av Paulsen86

halla..

Stod ved siden av en kamerat sin 92mod celica gti forleden dag. jeg har 93mod..
så oppdaget vi at min hadde MYE breiere hjulbuer foran og bak.. jeg har 235 dekk og han 215.. så nesten ut som om han hadde breiere dekk enn meg liksom!
hva kan dette være?
se også på fangeren min, er dette en orginal gti fanger? (bilde er lagt til nedenfor) har aldri sett den før på en celica!?
og så har jeg 129kW, 175hk.. noe som heller ikke er normalt på en mk5 (93mod).. står i vognkortet at det er 129kW liksom...

noe spesielle greier dette eller??

ps: vet at jeg har funnet ett annet topic med litt om dette med breier celicaer osv.. spurte ett spørsmål der. men ville bare lage en egen post, siden dette med fangeren og sånn..

bilen kommer i fra Belgia..

mvh Kristian
Vedlegg
DSCF1091.JPG
DSCF1091.JPG (140.69 kiB) Vist 795 ganger

#97731  av larsst185

bilen på bildet har wide body karosseriet.det som gt4n bestandig har hatt.vet ikke hvorfor noen NA celicaer har dette mens noen ikke,men det er det garantert andre her som veit :)

#97735  av Paulsen86

får håpe det!! er bare litt nyskjerrig vettu :P

nå skal jeg ut å gi gass :P

#97738  av CelicaGT

Har hørt at celicaer som blei solgt her i norge hadde w body karosseriet på Gti'en....veit ikkje om dette er rett :?

#97775  av Paulsen86

CelicaGT skrev:Har hørt at celicaer som blei solgt her i norge hadde w body karosseriet på Gti'en....veit ikkje om dette er rett :?
hmmm..
nå har jeg hørt at alle mk5 har blitt importert.. men vet ikke sikkert jeg!

men min er uansett importert fra belgia i 97 tror jeg det var!

så den har jo ikke blit solgt i norge!

#97780  av CelicaTurbo

jeg tror egentlig ikke det for jeg har enda ikke sett en eneste Celica GTi som er widebody her til lands.. men kanskje alle jeg har sett er importerte?

#97794  av kennethx

Kansje han kameraten din hadde spacere eller felger med ett annet impress, som da gav en illusjon om at du hadde breiere skjermer :)

#97800  av Tor

kennethx skrev:Kansje han kameraten din hadde spacere eller felger med ett annet impress, som da gav en illusjon om at du hadde breiere skjermer :)
Vil kansje holde en knapp på den teorien ja :)

#97815  av @lpher

Er nok ikke noe synsbedrag nei :D Man ser at GTi'en på bilde er widebody :)

Jeg vanka en god del på engelske celica forum før i tia...og der er det mest vanloig med slike....men det er KUN fordi at disse importeres fra japan..og der er det tydeligvis fleste av denne sorten :)

Så...jeg skulle likt å vist hvordan denne bilen..og den her i trøndelagen...har blitt til..da det ser ut til at de er enhjørninger begge to :D

#97818  av Kjelliken

:roll: fangeren ser vel ut til og være en gt4 fanger også gjør den ikke det karer mangler liksom bare pansertet denne.. mener også å ha lest at de lager dem wide i japan men mener et par andre land også fikk dem wide i følge noen engelske sider jeg leste for noen år tilbake.

Men har aldrig sett det før nå.. :wink:

#97831  av Paulsen86

@lpher skrev:Er nok ikke noe synsbedrag nei :D Man ser at GTi'en på bilde er widebody :)

Jeg vanka en god del på engelske celica forum før i tia...og der er det mest vanloig med slike....men det er KUN fordi at disse importeres fra japan..og der er det tydeligvis fleste av denne sorten :)

Så...jeg skulle likt å vist hvordan denne bilen..og den her i trøndelagen...har blitt til..da det ser ut til at de er enhjørninger begge to :D
ja, litt merkelig dette! hehe...

GT4 fanger ja, kult :P

#97837  av Paulsen86

CelicaTurbo skrev dette på ett annet emne.. noe jeg fant på Småprat/off topic (Widebody Celica (ST182) - Observert i Trondheim) ta en titt på den:
CelicaTurbo skrev:Det er ikke mange av de bilene der, dvs, du har samme sideskjermer fremme og bak som Celica Turbo har, og fronten din ligner på turbomodellens men er ikke helt lik. Jeg har sett andre Celica GTi'er med samme frontfanger som din så jeg tror det er mer snakk om årsmodell enn at din er en widebody. Ellers angående motoren så har du en nyere revisjon av 3S-GE motoren enn dem som ble levert først i Celicaen så du har 175hk ja. Motoren oppleves vistnok ganske likt men din er nok litt friskere på turtall :) MR2 fra 1993 og nyere ble også levert med denne motoren.

#98028  av 2fast4u

Spesiell bil denne du har her, og jeg trur ikke at det er så mange som 12 av denne i Norge, mulig jeg tar feil her på antallet :)

Og fangeren er spesiell til WB-karosseriet og er ikke brukt på noen NB-biler.

Men - et lite skår i gleden, jeg er ganske sikker på at du har "bare" 115Kw motor. :?
Hvis du kikker i vognkortet i rubrikken Modell/Type så vil du skjønne hvorfor jeg påstår dette.

:wink:

#98033  av Morten

Hvis du har et bilde av motorrommet ditt er det fort å se om du har 156 eller 175 hesteren (som kom i 94 i neste karroseri). Kan jo hende han i Belgia har bytta til nyere motor og godkjent den for alt vi vet? :wink:

#98197  av Paulsen86

2 FAST 4U skrev:Spesiell bil denne du har her, og jeg trur ikke at det er så mange som 12 av denne i Norge, mulig jeg tar feil her på antallet :)
:) kult...
2 FAST 4U skrev: Og fangeren er spesiell til WB-karosseriet og er ikke brukt på noen NB-biler.
Kult :)
2 FAST 4U skrev: Men - et lite skår i gleden, jeg er ganske sikker på at du har "bare" 115Kw motor. :?
Hvis du kikker i vognkortet i rubrikken Modell/Type så vil du skjønne hvorfor jeg påstår dette.

:wink:
Under Modell/Type Står det:
ST202L-BLMGFW