TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Monteringstips for orginale MK6 sideskjørt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #97766  av MR_T

Har kjøpt slike fra Toyota for en stund tilbake, det fulgte med MANGE deler, klips/skruer/lister/gjennomsiktig kontaktpappir ++
Bare tanken av å borre 10-15hull i kanalen sliter med med og få disse til å passe nøyaktig med skjørta, er det noen som har montert slike før og har noe tips/tegninger?
 #97832  av celicat23

MR_T skrev:Har kjøpt slike fra Toyota for en stund tilbake, det fulgte med MANGE deler, klips/skruer/lister/gjennomsiktig kontaktpappir ++
Bare tanken av å borre 10-15hull i kanalen sliter med med og få disse til å passe nøyaktig med skjørta, er det noen som har montert slike før og har noe tips/tegninger?
Lim de fast med rutelim, så slipper du å tenke på all rusta som kommer etter at du har borret hull i kanalene dine. Enkleste løsningen. Bortsett fra hvis du har tenkt til å ta de av igjen mens du har bilen da - da er det ikke like anbefalt :)

#98208  av CelicaGT

Eg monterte på gamle bilen min, og kjem til å montere på gt four'n også.
Målte fra enden i skjørtet ( begynnte framme) til senter der klipse sitter.

Skrudde av skvettlapp framme (VIKTIG å måle på bilen med den vekke)
målte på bilen og borra. Slik gjorde eg på alle hulla. Pensla hola med skikkelig grunning og pensla lakk over der igjenn. Så sprøtte eg inn litt ml tectyl i kanalen..
Det er med ei gummi leppe som skal sitte mellom skjørtet og bilen. Dei 3m betane du fikk med, skal limast på bilen på bestemte plasser, trur det var med tegning til skjørta mine der du kan sjå kor dei skal festast.

lykke til!!!