TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• import fra utlandet!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#97784  av CelicaTurbo

at det er en coupe derimot betyr at den er lettere i vekt enn de mer vanlige targaene, og det er jo kjekt om man ønsker å bruke dette som løpsbil eller leketøy :)

#97788  av TurboKnut

Det er 10 kg forskjell på dem. 1280 (coupe) og 1290 kg (T-tak).

#97813  av S-2000

Jeg er litt spent på hvor store forskjellene i chassis-styrke og stivhet er fra coupe og targa...

Det er jo ikke ukjent at det er lettere å beholde stivheten i en coupe, enn en cabriolet el. lignende... Jeg foretrekker allikevel oftest takløse løsninger da ingenting er som å dra av taket og cruise om sommeren..

#97874  av Raze_r

du knut:

du har ikke noe import som har venstrestyring vel? m turbo....
skal jeg ha import så skal j ha venstre skjønner du.. :P

#97881  av TurboKnut

Kun en rød med lyst skinn som står i Tyskland.
To hjulsett (orig alu+stål), 225 hk, 10/94, 81.000 miles (129.000km) til 10.590 Euro (+frakt og moms).
Vedlegg
640_MR2_Turbo_11112.jpg
640_MR2_Turbo_11112.jpg (28.5 kiB) Vist 1069 ganger

Mr2

#97937  av Soppen

Jeg er på utkikk etter en Mr2 turbo US/EUR. Har akkuratt solgt min egen Mr2 92 mod og er ute etter en med mere sprut. Noen her inne som har eller vet om bil er jeg meget interesert. Takknemlig for svar. Blir uten bil så må ha meg noe snart. kun seriøse henvendelser. Legg gjerne med bilder :D

#97938  av Soppen

Turbo Knut var den til salgs noe du kan ordne?

#97952  av Raze_r

og hvor mye vil den røde der m venstrestyrt koste ca tilsammen?
med moms og frakt og alt det derre??

takker :P

#97957  av TurboKnut

Ja den røde er vår bil og den står i Tyskland.
Du kan enten hente den selv eller jeg kan ta den opp med trailer for deg.
Henter du den selv, hentes du på jernbanestasjonen, vi ordner med alle papirer, exportskilt og alt det der så du bare kan kjøre hjem igjen. "Problemet" er at du ikke får plass til alle hjulene, men de kan vi få ettersendt med en annen bil.
Prisen på bilen er € 10.590,- x 8.25 = 87.368,- + frakttillegg kr. 2.500,- = 89.868,- x 1.25 = 112.500,- (+ frakt inkl spedisjonsgebyr ca 7.000,-) evt de kronene du bruker til å hente den selv.

Bilen står rett nord for München.

Du kan se her: http://www.bavaria-sale.com og lete deg til bilene.
De fleste som er solgt har havnet i Norge og Sverige ( begge GT-4'ene i tråden her finner du igjen som solgte biler : http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7101 )
I morgen kommer denne til Norge:
Vedlegg
GT4-200sx-cooperS.jpg
GT4-200sx-cooperS.jpg (45.45 kiB) Vist 1034 ganger

#97969  av Soppen

Hvor mye koster det å tolle bilen for å få den på veien i norge

#97980  av Raze_r

skal ha mr2`en min i ca 1 år til (hvis ikke det blir noe forandringer) og piffe den opp litt... fanger forann f.eks etter at jeg var uheldig..
så selger jeg den og har tenkt meg en importbil (mr2 så KLART :P )
altså da en turbo...
så da vil du nok høre fra meg knut.. :wink:

mvh :D

#98003  av TurboKnut

Soppen skrev:Hvor mye koster det å tolle bilen for å få den på veien i norge
Eng.avg = 70.200,-
Ferdig på skilt i Norge blir da ca 195.000,-

#98008  av Master

Jeg har 3 bokstaver til de som vurderer mr2 turbo import: U.S.A

#98105  av TurboKnut

Det er nok en del billigere å hente biler fra USA ja - det er også grunnen til at denne bilen ikke har blitt avertert i Norge.
Når den hvite Turboen i en tråd her har vært til salgs lenge for 125.000,- (husker ikke årsmodell), så sier det seg selv at det er vanskelig å selge en nyimport til 195.
K.

#98127  av kaimagne

TurboKnut skrev:(NB: toppfart 180 siden bilen er Japan-import)
Og dette er da km/t, og ikke mph... :( Det verste er at det gjelder samtlige japanske biler, visstnok.
Det er jo elektronisk sperre, men hvor lett er det å få fjerna denne? Blir liksom ikke aktuelt å kjøpe seg bil som kan gå mer enn 250 km/t, hvis den sperrer på topphastigheta til en gjennomsnitts Volvo 240... :?