Soppen skrev:Driver å ser etter bil har penger så lurer på hva noe sånt som du har kjøpt Master. Hvor mye kommer det totalt på men toll+++ Skilter klar til å kjøre. Driver og sammenligner litt priser. Har sett litt på supra også.
Jeg kan ikke svare når det gjelder supra, siden det blir en nyere bil med flere hester originalt, som veier mer og er dyrere i utgangspunktet, så blir det en bil utenfor mitt budsjett.
Når det gjelder MR2 turbo så blir disse ganske så "billige" å importere siden de tross alt er snart 15 år gamle. Da får du rundt 76-78% bruksfradrag på beregnet engangsavgift på
http://www.toll.no
For å regne ut prisen ferdig registrert, frakta osv med skilt på norsk vei tar du: (bilens verdi i dollar + frakta i dollar) x 6.4 ca (som er dollarkursen) x 1,25 for å inkludere momsen du må betale når bilen ankommer Norge. prisen du da kommer frem til er prisen for selve bilen,frakta og toll på bil og frakt (ja det er toll på frakt).
Det som gjenstår da er engangsavgifta som du regner ut på f.eks
http://www.toll.no eller
http://www.autodb.no med å skrive inn
vekt: 1290kg
effekt: 150kw
ccm: 1998
alder: helst 91 (14 år)
på en 1991 Turbo kommer du til ca 41.000 kr. Legg til ca 5000 kr for hvert år etter 1991. altså ca 45k for 92 mod, 50 tusen for 93 osv. 94+ har jo høyere effekt (180kw) så da blir det enda dyrere.
Frakta fra enten øst eller vestkyst USA er ca 7500 kr. Inni landet kan det fort bli nesten dobbelt.
I tillegg kommer det litt små utgifter for forevisning på biltilsynet, sideblinkers +
Alt i alt for en ca standard MR2 havner du på 100.000 kr ferdi kjøpt, frakta, tolla, registrert osv.
Bare spør hvis du lurer på noe
