TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica... lurer litt...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#98332  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:Jostein, det hadde jo ikke blitt så forferdelig mye rot om Paulsen hadde opplyst tidligere at det stod st202 i vognkortet (men han ble jo ikke spurt om dette tidligere). Når det først ble brakt på det rene så er det jo klart at vognkortet er helt feil, skulle nesten ikke tro at det var mulig gitt. Men, det er supert med de detaljerte opplysningene til 2FAST, bare synd at denne bilen ble importert allerede i 1997 for hadde det vært mer nylig kunne Paulsen ganske sannsynlig ha krevd tilbakebetalt feilaktig effektavgift ved import av bilen ;)
Var ikke denne saken jeg siktet til,var bare sånn generelt :wink:

#98440  av CelicaTurbo

okay ;)

#98443  av kennethx

CelicaTurbo skrev:Jostein, det hadde jo ikke blitt så forferdelig mye rot om Paulsen hadde opplyst tidligere at det stod st202 i vognkortet (men han ble jo ikke spurt om dette tidligere). Når det først ble brakt på det rene så er det jo klart at vognkortet er helt feil, skulle nesten ikke tro at det var mulig gitt. Men, det er supert med de detaljerte opplysningene til 2FAST, bare synd at denne bilen ble importert allerede i 1997 for hadde det vært mer nylig kunne Paulsen ganske sannsynlig ha krevd tilbakebetalt feilaktig effektavgift ved import av bilen ;)
PÃ¥ en annen side kan han vel bytte til rev.3 3s-gte med god samvittighet? :D Eller kansje en cadlina motor og skifte til gt4 panser.

#98537  av Paulsen86

her er motoren:
Vedlegg
motor
motor
DSCF1102.JPG (137.98 kiB) Vist 555 ganger

#98817  av Paulsen86

2 FAST 4U skrev:
Paulsen86 skrev:

Du kan jo sjekke motornummeret på bilen, så finner du ut om motoren er byttet.
Denne bilen forlot fabrikken med motor: 3S-GE 917 3367

:wink:
hvor finner jeg motornummeret hen a? :) hehe.. tar en titt nå!

men CelicaTurbo skrev dette:

Det er ikke mange av de bilene der, dvs, du har samme sideskjermer fremme og bak som Celica Turbo har, og fronten din ligner på turbomodellens men er ikke helt lik. Jeg har sett andre Celica GTi'er med samme frontfanger som din så jeg tror det er mer snakk om årsmodell enn at din er en widebody. Ellers angående motoren så har du en nyere revisjon av 3S-GE motoren enn dem som ble levert først i Celicaen så du har 175hk ja. Motoren oppleves vistnok ganske likt men din er nok litt friskere på turtall MR2 fra 1993 og nyere ble også levert med denne motoren.
-----------------------

hva kan dette være?

mvh Kristian

#98848  av CelicaTurbo

Jeg vet ikke helt hva du sikter til/lurer på i forbindelse med mitt sitat der men det er ihvertfall basert på at vi trodde du hadde samme 175hk motor som ble levert i senere modeller av MR2 (93-94+) og i neste generasjon av Celica (94+) ;)

#98851  av Paulsen86

ah! da skjønner jeg.. trodde du mente at jeg hadde 94 motoren i min 93mod.. det jeg trodde var at kanskje det ble produsert disse motorene i noen av de siste celicaene i 93.. men da har det vært en misforståelse.. beklager!

tror jeg skal ta en tur ned på toyota der jeg kjøpte bilen i desember, og høre hva dette er for noe!?!? hehe...

#101262  av Paulsen86

noen som har bilde av grenrørene i sin celica 93 gti ??

#252761  av kjetiln

2fast4u skrev:
Paulsen86 skrev:
Celica GTi med Normalbody har modellbetegnelse ST182L(R)-BLMGFG

Modellbetegnelsen på din bil (Widebody) er ST182L-BLMVFG der denne ene forskjellen utgjør karosseritypen.
Dette kan du enkelt sjekke på ch.nr plata i motorrommet.
Tøft! Fant nettopp ut at jeg har en GTi Widebody :D