TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dekk og lufttrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #98939  av Fred Inge

Har 225/45/17 sommerdekk på celicaen (T23) men er usikker på hvilket lufttrykk jeg skal bruke. Lurer på om jeg må til å sjekke spissingen på forhjulene også da det er utrolig hvor urolig den ligger på veien selv om det er en 2002 modell. En annen ting, noen som har tips om norske sider med litt forskjellig "stæsh" til bilen??

Mvh Fred Inge

#98952  av 2000celica

8) Først og fremst- Velkommen til forumet 8)
Er ikke så mange norske sider, men http://www.stylingservice.no har ihvertfall litt, kan ellers anbefale http://www.mvpmotorsports.com
Kanskje har du lyst på noe av stashet jeg har til salgs, bare søk på kjøp/salg delen..... :wink:

#98970  av lasserj

du kan bruke opp til 50psi på dagens lavprofil dekk, 32-40psi er vell det mest vanlige,

#99014  av kaimagne

Velkommen i gjengen!

Jeg har 225/35-18, og det gikk en diskusjon her tidligere om dette med dekk-trykk osv, og jeg må innrømme at jeg var litt for påståelig, sikkert til celicat23 sin store glede ;)
Jeg har økt trykket til ca 40 psi på mine dekk.
Hovedargumentet mitt tidligere for ikke å gjøre det, var at det ble mer ubehagelig å kjøre, men jeg har prøvd mange forskjellige dekktrykk, og det er ikke merkbart i min bil i hvertfall, enten jeg kjører med 32 eller 40 psi. Og for å la felgen leve lengst mulig, så øker jeg trykket på dekkene.

Btw, ser av profilen din at du har en 7A-FE-motor i bilen din. Det får jeg inderlig ikke håpe, tipper det sitter en 1ZZ-FE i den jeg. ;)
(hvis ikke, løp tilbake til selger og hev kjøpet! denne motoren står normalt i Celica AT200-biler, og har 116 hk...)

#99641  av jsun

Men gutta, ikke glem at det er STOR forskjell på dekk, og hvordan de oppfører seg. Ta mine gamle Yokohama dekk, som originalt ble levert med bilen. De sporet så jeg måtte tviholde i rattet inn mot bomringen i Oslo. Og de var bare 205/50. Nå har jeg kjøpt KU31 i samme dimensjoner, og kjører samme dekk trykk, 2,3... og det er en helt annen opplvevelse :D