TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva i all verden er dette????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#98835  av Kjelliken

:roll: ikke godt og si men hadde vel ikke helt stolt på den der tenker jeg.. :roll:

#98836  av Raze_r

tror ikke det :P

#98837  av Dalan

Bare tull..

Ser det ut til å være for godt til å være sant - ja så er det ganske sikkert det ;)

#98842  av lasserj

det er en motstand :D en kompis av meg gjore dette på camryen sin for 2 år siden, bilen gikk litt bedre, men brukte mere bensin.

motstanden for vist nokk ecu`en til å tru at det kun kommer varmluft til innsuget, derme øker ecu`en på luft mengden..

#98855  av CelicaTurbo

som lasserj skriver, den endrer tempsignalet for å lure ECU til å gi mer bensin i motoren, kan kanskje gi litt ekstra sprut for sugemotorer men fører til økt forbruk også. Er samme prinsippet bak en annen ebay-dings det ble spurt om for en uke eller to siden bare at den endret vel vakumsignalet om jeg husker rett..

#98856  av Raze_r

hmm... så den gjør det samme som den jeg kjøpte for litt siden, det var også en boks som det var en motstand inni,som kobles mellom ATI`en og ECU`en...
merket også at jeg kunne dra litt mer ut på gira før den liksom slutta å dra, men har ikke merket stor bensin-forbruk... men har ikke kjørt så mye siden, så merker det sikkert..

#98857  av Raze_r

det er den tingen som blir nevnt ovenfor :wink:

#98900  av CelicaTurbo

IAT er da vanntemp sensor eller noe? Husker ikke hva som ble skrevet i den diskusjonen om den andre lille "super-effekt-dingsen" ;) Men men, effekten er vel uansett mer bensin over hele linjen.. (som når jeg tenker på det, kanskje kan skape problemer med avgass på eu-kontrollen?)..

#98903  av Raze_r

IAT er sensoren på lufta... (luftmengdemåleren) OIII! Eukontrollen tenkte j ikke på da.... menmen det ordner seg sikkert, :wink:
kjenner en (håper jeg) som kan ta eu`en min.... tror han får gjort det....
tenkte å fjerne kat`en nå også, å sveise strakt rør istede,så da MÅ han som jeg kjenner ta eu....
:D

(super effekt dingsen :lol: )

#98910  av CelicaTurbo

Er ikke sikkert at den dingsen hadde blitt noe problem ved eu men det hadde ikke vært værre enn å fjerne den midlertidig. Manglende katalysator kan bli litt værre ja men det er enkelte biler som kommer seg ok gjennom avgassene selv uten dette (men det er jo ikke bare krav om avgass ved eu-kontrollen, det er også krav at katalysatoren er tilstede). Da er det bra du kjenner noen som kan ta kontrollen ;)

#99144  av Raze_r

vel... er ikke sikker på denne karen lenger... men kan jo kjøpe sånn kat erstatter,som er enkel å ta på og av.. så da kan katten tas på når eu`en kommer, og så ta den av igjen etterpå...
er det noen av dere som vet hvor det kjøpes?

takker :P

#99289  av FireWalk

Den endrer nok bare signalet ja... Men jeg Har ikke helt troa på den der.. Mulig bilen kan oppfattes litt kvikkere, men 20 HK ekstra pga den saken der? det tror jeg er å ta litt VELDIG hardt i... hehe.. :lol:

#99728  av Raze_r

ja 20 hk får man ikke... men kanskje en 5 eller noe...

#99730  av Goose

SÃ¥nne dingser kategoriseres som Big Piece Of Shit :wink: