TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt medlem!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#97859  av CelicaTurbo

De størrelsene som er opplyst i posten ovenfor er de som "kan brukes" om du ønsker å få et tøfft utseende og fylle ut hjulbuen bak, men akkurat som Kennethx så vil heller ikke jeg anbefale å bruke disse dekkdimensjonene på bilen pga at det endrer ballansen i veigrepet og bilen blir enda mer understyrt enn den allerede er. Men, det er jo da mest snakk om personlig preferanse og hva du synes er mest viktig, ikke sant? Det er fullt mulig å gjøre og du kan tilogmed få TÜV dokumenter til den ulike dimmensjonen (det minste alternativet), men jeg følte det var litt greit å poengtere at når man går for en slik løsning så er det ikke bare å hive på noen dekk som man får en bra pris på og som man tror ser ok ut, man må forsikre seg om at rulleomkretsen er lik slik som gt4carlossainz har gjort ;)

#97868  av Elzin

da tror jeg bare jeg får meg like dekk og felger. tror jeg tar nok av hjulbuen som det er :) takk for hjelpen

#97913  av ErikG

Er ikke verre enn å sette på spacere da. Skal ha 30mm på min. Slipper da og bytte pinneboltene

#98311  av FireFox

Velkommen ja ;)
Pen bil du har der... :)

#98337  av Elzin

takk takk :D

en sur ting var at de OZ felgene jeg ville ha... var SELVFØLGELIG... gått ut av produksjon :( *depper*

#99064  av Elzin

hei, jeg lurer på hvor jeg kan finne permanent strøm inne i celicaen min. trenger dette til anlegget.

en annen ting jeg lurer på er om det går an å få tak i luft rør i metall? har sett dette på mange andre merker. men finner det ikke til celicaen min :/ så om det fins venligst gi meg en url jeg kan kikke på.

hvis ikke må jeg se om jeg kan få noen til å lage ett til meg som sikkert koser enda mere siden det ikke blir serie produsert!

#99067  av kennethx

http://www.dezent-wheels.com

Går du inn der kan du forresten søke på tüv papirer til felger for akkurat din bil, de har standard gt4 og gt4cs f.eks.
Vedlegg
dezent.JPG
dezent.JPG (44.33 kiB) Vist 1472 ganger

#99083  av GT4 CS

Med 30mm spacere bak fyller det fint ut med 215 dekk, og jeg ble kvitt noe av understyringa også, men det kan enda bli bedere :D
Legger ved et bilde, men er litt mørkt da det ble tatt, kan ta nytt senere ikveld eller imorgen
Vedlegg
BILDERRR 102.jpg
BILDERRR 102.jpg (25.26 kiB) Vist 1465 ganger

#99201  av ErikG

Tror du det går med 30mmere og 225 dekk???

#99408  av Elzin

ingen som vet hvor jeg kan få tak i luft rør til min celica? i lettmetall?

#99409  av Kjelliken

:shock: luft rør???? :?

#99427  av Elzin

mm.. sånn så eg kan fjerna plastik røyre ;) så får eg metall i steden :) vett ikje ka d kalles. men då blir d i hvertfall merre kjøling i an + d ser døds lekkert ud!!!

#99429  av GT_rider

Rør som går til luftfilteret du mener?? Viss det er det. HVordan mener du motoren får mere kjøling med slike? Må ha større dimensjon enn originalt da.

#99432  av Elzin

metall blir kallere en plast. det kjøle og bedre ner en plast. det føre loft bedre en plast.
så metall e merre effektift

#99434  av kennethx

Elzin skrev:metall blir kallere en plast. det kjøle og bedre ner en plast. det føre loft bedre en plast.
så metall e merre effektift
ehhh....metall har større varmeledningsevne, og større varmekapasitet enn plast....trokke det. Blir varmt i motorrommet da....