Side 8 av 11

Legg innLagt inn:03 feb 2004 19:17
av MR2turbo
Takker Kaz :) kan være at jeg kommer ned til treffet, ja.. må se litt når det nærmer seg..

I går fikk jeg endelig startet den nye motoren og den virker som at den går veldig fint.. skal ut og fylle på kjølevæske i dag og få litt varme i den.. :P
Gleder meg ikke bare litt til prøveturen nei.. hehe, men venter enda på noen nye deler som må i hus før det kan skje..

Legg innLagt inn:05 feb 2004 11:37
av Kaz
Uhmmm det lyder rigtigt fedt!

Jeg glæder mig til du er færdig med den og skal have den på rulle feldt - se hvor mange heste den kan lave! 8)

Legg innLagt inn:06 feb 2004 17:12
av MR2turbo
Har ikke fått gjort alt jeg ville denne uka, men har hvertfall gjort litt da.. det er de tre t'ene som viser seg.. Ting Tar Tid ;)

Men brukte flere timer i går på å vaske (den he#¤% tectylen satt godt, ja :roll: ) glassblåse litt brunt på noen sveisepunkt og pusse/ lakkere travers/ krengestag bak på bilen.. :)
og montert det sammen med nye foringer.. .

Det er jo mye gøyere å montere når det ikke er skittent lenger, men det holder vel til første regnvær så blir det skittent igjen.. må vel legge meg på bakken med høyttrykkspyleren, nå etterhvert..

her er bilde:

Legg innLagt inn:09 feb 2004 11:32
av Kaz
Hei igen Markus

Den MR2 bliver jo totalt meget for fed - det er helt sikkert!

Glæder mig så meget til at se den til foråret, den er vild fed. 8)

Legg innLagt inn:10 feb 2004 19:35
av Jonte
Tøft Prosjekt! :)

RÅ BIL!

Legg innLagt inn:15 feb 2004 23:58
av MR2turbo
takker ;)

Jer er ikke så masse på nett for tiden... blir mere skruing og sånn. men fikk lagt inn et par bilder av noe av det jeg gjør hvertfall .. ;)
Jeg tok av bastillings delene og vasket+ glassblåste de. Så fikk jeg lagt på ny overflatebehandling og lakkerte de tilslutt sorte. :)

Ellers så viser motoen fortsatt en liten feilkode, men jeg fant ut at den prøver å fortelle meg at vannpumpa til IC'en ikke virker... :roll: Så jeg måtte sjekke litt videre og kom frem til at jeg har fått med en Celica st205 WRC 95-modell hjerne.. så jeg tror at den må byttes...

Men er det noen som vet om det er mere hk orginalt i den Celica gt4'en der i japan? så hadde det kansje vært en fordel å beholdt den?

Nå venter jeg bare på et sett med Cusco Coilovers som skal komme i posten om en uke eller to.. :)

legger hvertfall med et par bilder... ;)

Legg innLagt inn:16 feb 2004 00:00
av MRQuoc
søtt Markus ... dullegulle motor-rom

Legg innLagt inn:16 feb 2004 00:02
av MR2turbo
hehe men jeg la ut feil bilde.. det er oppdatert nå ;)

Legg innLagt inn:16 feb 2004 00:08
av Christian
Snacks :) Hva er opplegget med luftfilteret? Hull i motordekselet, eller bare ikke satt på plass ennå?

Legg innLagt inn:16 feb 2004 00:15
av MR2turbo
Christian skrev:Snacks :) Hva er opplegget med luftfilteret? Hull i motordekselet, eller bare ikke satt på plass ennå?
Nei luftfilteret står bare på for testkjøring..

Holdet på å lage innsugsrør i rustfritt nå.. må bare få tig'et det sammen.. ;) det blir blankt, ja ;)

Legg innLagt inn:16 feb 2004 09:58
av CelicaTurbo
ST205 fra japan har vel 242hk etter hva jeg har funnet ut (255PS), men jeg tror det kan bli et problem å få den til å fungere uten den orginale intercooleren. På ST185CS har man funnet triks for å få hjernen til å ikke registrere feilkode pga manglende vann i intercooler eller manglende pumpe, men mener dem ikke har funnet noe tilsvarende triks på ST205 slik at eierne av disse ikke kan bytte til frontmontert IC før dem bytter til full EMS.. ECU hindrer effekten seriøst så lenge disse feilkodene er registrert så det er ingen løsning å overse det ihvertfall.

Søk litt på forum.gt4oc.com Det er det britiske forumet og det er plenty av ST205-eiere her som kan verifisere hva som stemmer..

Legg innLagt inn:16 feb 2004 19:17
av kennethx
CelicaTurbo skrev:ST205 fra japan har vel 242hk etter hva jeg har funnet ut (255PS), men jeg tror det kan bli et problem å få den til å fungere uten den orginale intercooleren.
det er vel med 101 octane eller?

Legg innLagt inn:16 feb 2004 21:29
av CelicaTurbo
det er nok det ja :)

Legg innLagt inn:17 feb 2004 08:20
av Kaz
ST205 fra Japan efter 1996 har 255 heste

ST205 i Europa og mange andre steder har 242 heste. 8)

Markus - du er gejl! :P

Legg innLagt inn:02 mar 2004 16:20
av MR2turbo
Tar en liten oppdatering her før jeg stikker ut og mekker litt videre jeg.. ;)

I går fikk jeg Cusco coilover'ene mine og fikk montert de på ene siden.
Disse bygger noe mere så de felgene jeg nå har tar borti demperen foran, så jeg må enten montere spacer eller kjøpe nye felger..
Har bestemt meg for det siste.. ;)
Disse demperne er justerbar høyde på fjærene, justerbar demping og justerbar total-lengde.. Se bildet under, hjula går ike akkurat så veldig langt ned når du jekker opp bilen ;) men tror jeg skal ha noe lenger slaglengde, sånn at jeg ikke stresser karosseriet så jæ#¤% ;)


Ellers har jeg fått greie på at den ECU'en jeg skal få i bytte for st205 ECU'en jeg nå har er på vei, men det er visst ikke en orginal hjerne men en eller annen Japansk trim-ECU.. :D

Har og kjøpt inn Mobil1 0w40 olje som jeg skal bruke til å smøre maskineriet med ;)

Begynner å bli klar med det custom innsuget med apexi filter og.. mangler bare å støtte det opp..

Venter fortsatt på OMP-Rattet, grunnet noe forsinket levering av ratt-navet, men det skal være hos meg i slutten av uka..
Har tatt fri fra jobb på fredag, sånn at jeg kan mekke fra torsdagskveld til mandags formiddag.. hehe Begynner å bli rimelig klar for å se veien igjen ;)
Venter og på ett lass med silikon-slanger fra USA, men det virker som det tar litt tid.. Får evt. montere de seinere..

Panseret har jeg sendt til lakkering for å ta bort ett lite støvkorn i klarlakken, og legge et nytt strøk klarlakk på det..

Har og montert nye Magnecor competition pluggledninger. :)

Tilslutt så satser jeg på å ta ned tanken i helga og, for å bytte fuelpumpa, har kjøpt en Walbro 255 l/min... mest for å sette inn en ny siden den andre har gått endel timer...

+endel andre småting som blir byttet/montert da.. :)