TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterprosjekt - j-spec er i gang..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #23358  av MR2turbo

Har kommet litt i gang med motorbytte-prosjektet som jeg skal gjøre i løpet av vintern, en 96 mod. 3.gen motor, og i dag fikk jeg shinet opp toppdekselet, varmeskjold og et par småting med lakk, og glassblåst litt alu-deler.. Skal pusse opp så mye som mulig før jeg setter i motoren, sånn at det forhåpentligvis blir seende litt okei ut.. ;)

Jeg portet og div. innsugsdeler i håp om å bedre flowen litt.. :P

Men jeg skal ha tak i silikon-slanger til motoren i alle slags størrelser, noen som har tips til hvor det er greiest å kjøpe sånne?

Men jeg har kikka litt over slanger og ledninger på ny-motoren, og lurer på en ting.. Det går en slange fra IC-røret (rett under BOV'en) og ned til AC idle-up solenoiden, fra den går det en slange videre ca. 30 cm som jeg ikke vet hvor skal ende.. noen som har peil? (Christian f.eks) Jeg tipper at den skal tilbake i luftfilter-boksen men er ikke sikker..

Legger ved noen bilder av delene :)
Vedlegg
gen3parts2.jpg
gen3parts2.jpg (74.44 kiB) Vist 2358 ganger
gen3parts.jpg
gen3parts.jpg (65.37 kiB) Vist 2358 ganger

#23361  av chris

Dette ser mycket lovende ut!!

Regner med du forsetter å holde oss oppdatert i denne tråden underveis og videre i prosjektet? ;)

Ble pene de delene der :)

#23363  av MR2turbo

joa, kan godt holde topic oppdatert ;) så sant jeg husker kameraet når jeg mekker blir det sikkert noen bilder av det og ;)

#23364  av chris

MR2turbo skrev:joa, kan godt holde topic oppdatert ;) så sant jeg husker kameraet når jeg mekker blir det sikkert noen bilder av det og ;)
Ja, spesielt jeg i hvert fall er ganske spent på dette. Så pøs på med bilder og info. ;)

#23365  av erling

Det ser vakkert ut! Bilde Fortsett gjerne med mer fristebilder. :wink:

#23366  av MR2turbo

blir vel ikke lenge før dere trår til dere og ;)

jeg skal gjøre endel før jeg setter i motoren, b.la. annet bytte om turboen fra den andre motoren jeg har som har gått litt mindre, og bytte slitedeler som pluggledn. fordelerlokk, rotor, reg.reim, termostat, fuel filter osv..
skal og ha ny DP, og nytt Apex'i filter og fuelpumpe..
Så det ser ut til at jeg blir noen Riksdaler fattigere før motoren er på plass.. :wink:

#23368  av erling

MR2turbo skrev:blir vel ikke lenge før dere trår til dere og ;)
Må flekka mye ræv på kaien før eg har råd ihvertfall.. :mrgreen:

Men, en vakker dag, som de seier... :o

#23369  av Erlend

Dette blir kjempespennende å følge med på! :D

Markus, hvordan vet du hva slags deler som må byttes ut for å få motoren til j-spec? Internett?? Toyota? *lure fælt*

Har dessverre ingen tips om hvor du kan kjøpe silikonslanger og slikt...

#23375  av MR2turbo

Erlend skrev:DMarkus, hvordan vet du hva slags deler som må byttes ut for å få motoren til j-spec? Internett?? Toyota? *lure fælt*
jeg bygger ikke om motoren min, det ville blitt for stor jobb..
Jeg har kjøpt to 3.gen 3sgte motorer som kommer fra japanske hugge-biler, så jeg skal sette i den ene nå.. :)

deisse to ;)
Bilde

#23380  av Erlend

Ja, riktig. Begynte å lure om du hadde et såpass stort prosjekt på gang... Fortsatt, lykke til :) Things are starting to shape up, er jo en stund siden du kjøpte motoren nå...

#23381  av MR2turbo

Jo takk for det :) Det er jo et par måneder siden jeg kjøpte den første, men kun 14 dager siden jeg fikk hjem den siste og det er den jeg skal ha i bilen nå..
Den jeg fikk hjem i sommer er ikke helt komplett, så med den er planen å forsterke den og bygge den opp med performance-deler. men må først få byttet denne her så skal jeg bruke god tid på den andre. .;)

#23392  av chris

erling skrev:
MR2turbo skrev:blir vel ikke lenge før dere trår til dere og ;)
Må flekka mye ræv på kaien før eg har råd ihvertfall.. :mrgreen:

Men, en vakker dag, som de seier... :o
Da er vi to..

#23395  av MR2turbo

koselig det, dere kan jo bare legge ræva ut for salg på forumet, det ser jo ut som at det kan være noen interreserte her innimellom :mrgreen:
hehe, men har en lyst ordner det seg på et vis til slutt ;)

#23404  av chris

MR2turbo skrev:koselig det, dere kan jo bare legge ræva ut for salg på forumet, det ser jo ut som at det kan være noen interreserte her innimellom :mrgreen:
hehe, men har en lyst ordner det seg på et vis til slutt ;)
Er vel feil forum å selge ræva på.. eller.. etter å ha lest noen tråder.. kanskje ikke? :mrgreen:

Nei, har forsåvidt en plan om hvordan jeg skal få det til ;)
(å få råd altså) :P

#23436  av cameleon

Hva skal du med to motorer da :roll: Jeg mener...*kremt* hvis jeg er snill gutt så..*host*

*såkanskjejegkanfådenandre* :D

*løpe og gjemme seg*
:lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11