Side 8 av 8

Legg innLagt inn:25 sep 2007 11:14
av SuperZite
CelicaTurbo skrev:
323F GTX skrev:Hvordan ser man på de bildene om reimen står feil? har tilsvarende problemer på min bil, så dette er vel noe jeg må sjekke opp i :P Men lar det seg gjøre å ta av og på reimen mens motoren står i bilen uten en jævlig jobb?
Det lar seg gjøre men det er vistnok ganske trangt, og du må løsne et motorfeste og heve/senke motoren på regreimsiden for å komme til en skrue som holder den nederste delen av regreimdekselet. Men skal du først bare sjekke så trenger du bare å ta av det øverste regreimdekselet eller gjøre som superzite, ta av toppdekselet. På bildene til superzite ser du et hakk i kamakselen der hvor kamakselen møter lagerhuset (den runde "kuppelen"), og tilsvarende er det et merke i lagerhuset.
Tror ikke du klarer å se bare ved å ta av reim deksel. Så for å være 100% ville jeg ha av toppdekslet. Mulig det ser ut som det er mye jobb å ta det av,men er ikke så mye som det ser ut som.

Legg innLagt inn:25 sep 2007 13:05
av 323F GTX
rOg jeg må vri veiven til den står på tenningsmerke 0 ? Var litt trangt og vondt å komme til Veivhjulet :P og enda vanskeligere å se tenningsmerket. Kom ikke lengre da regnet kom og jeg ikke har garasje :?
Men Symptomene jeg har hatt på bilen min kan minne endel.. Bare at for meg så går bilen svææært dårlig på kald motor, den kommer seg litt når den blir varm . Men den fusker og går dårlig da også. Når jeg gir gass kommer det bare dyp brumming, og det finnes ikkje krefter i motoren.. Virker nesten som om den ikke tenner skikkelig, og bruker noe jævlig med bensin..

Legg innLagt inn:25 sep 2007 13:07
av Larsen
Du trenger ikke å løsne motorfestet for å justere kammene. Skal du derimot bytte så er det litt værre. Jeg greide fint å bytte kammer vel å kun ta av det øverste dekselet.

Legg innLagt inn:25 sep 2007 18:58
av CelicaTurbo
Larsen skrev:Du trenger ikke å løsne motorfestet for å justere kammene. Skal du derimot bytte så er det litt værre. Jeg greide fint å bytte kammer vel å kun ta av det øverste dekselet.
Men du kommer vel ikke til regreimstrammeren uten å ta av det nederste dekselet?

Legg innLagt inn:25 sep 2007 18:59
av Larsen
CelicaTurbo skrev:
Larsen skrev:Du trenger ikke å løsne motorfestet for å justere kammene. Skal du derimot bytte så er det litt værre. Jeg greide fint å bytte kammer vel å kun ta av det øverste dekselet.
Men du kommer vel ikke til regreimstrammeren uten å ta av det nederste dekselet?
Joda gjør det. Med mindre motoren min er unik da...