TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! dÃ¥rlig drag/akselrasjon,intet skyv-5000omdr. Ã…rsak ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#267243  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:Jeg fortstår ikke hva det er du prøver å forklare at du har gjort her, har du rettet slik at kamakselen står korrekt når stempelet står i topp, eller har du bare justert tenningen i en eller annen retning til bilen gikk bra? :lol:
Hehe..Litt rotete forklaring kanskje. Jeg har bare stillt tenningen til bilen gikk bra ja :) Stillte den mer og mer, og bilen gikk bare bedre og bedre.
Tenningsmerke står nå på 2 grader(når jeg sjekker tenningen) og bilen har aldri gått bedre? :?

#267244  av Larsen

Mr2Even skrev:
CelicaTurbo skrev:Jeg fortstår ikke hva det er du prøver å forklare at du har gjort her, har du rettet slik at kamakselen står korrekt når stempelet står i topp, eller har du bare justert tenningen i en eller annen retning til bilen gikk bra? :lol:
Hehe..Litt rotete forklaring kanskje. Jeg har bare stillt tenningen til bilen gikk bra ja :) Stillte den mer og mer, og bilen gikk bare bedre og bedre.
Tenningsmerke står nå på 2 grader(når jeg sjekker tenningen) og bilen har aldri gått bedre? :?
Gjelder det høyt turtall også?

#267252  av Mr2Even

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:
Gjelder det høyt turtall også?
Ja gjelder hele registeret 8)

:)

#267268  av aktveit

endelig noken som har funne ein løsning! hehe har akkuratt heilt d samme problemet... får sjå om d hjelpe å gjer d samme på min bil.. :) :D
kjedelig å gje gass uten at noke skjer
 #267282  av Mr2Even

aktveit skrev:endelig noken som har funne ein løsning! hehe har akkuratt heilt d samme problemet... får sjå om d hjelpe å gjer d samme på min bil.. :) :D
kjedelig å gje gass uten at noke skjer
Ja :)

#267472  av Mr2Even

Motoren var jo overhaldt på Toyota for 5 år siden, og det er jo de som ikke har fulgt manualen riktig med hensyn til å få kammene riktig i forhold til veiva. Og jeg som har hatt den der 3 ganger for sjekk, Naf var tom involvert siste gangen, men konklusjonen de kom frem til sammen var at motoren var helt som den skulle. Og dette skal likssom være bilkyndige folk :?

#267717  av Mr2Even

Tenninga har vært slik at den har tent for tidlig, dvs tenninga har vært når stempelet akkurat har rukket å nå toppen før stempelet har begynet på dødgangen, eller begynelsen av vandringen på dødpungtet. Tror det var larsen som sa i et tidligere innlegg at tenningspungtet skal være når stempelet står på midtpungtet av dødgangen, stemmer dette?

Og kan feks rådene/rådelagrene ha blitt ekstra slitt ved at tenninga har vært for tidlig? Burde jeg la toyota sjekke rådene?

?

#267733  av aktveit

hadde du problem med at tennpluggane blei fort sota og at d røyk veldig av eksos også?
 #267743  av Mr2Even

aktveit skrev:hadde du problem med at tennpluggane blei fort sota og at d røyk veldig av eksos også?
Nei tennpluggene var faktisk veldig hvite, nesten for hvite synes jeg, og eksosen var vanlig. Men lyden på eksosen er forandret, til mer mørkere lyd.

#267790  av aktveit

hmm.. skikkelig grom lyd då? bilen min e hås trur eg.. :D
har du orginalt luft filter? veit du om d blir noke forskjell å bytte til sportsfilter/kn filter?

#267844  av Mr2Even

aktveit skrev:hmm.. skikkelig grom lyd då? bilen min e hås trur eg.. :D
har du orginalt luft filter? veit du om d blir noke forskjell å bytte til sportsfilter/kn filter?
Litt grommere ihvertfall :) Er bilen din hes? Kanskje det er sprekk i manifolden? Nå har jeg greenfilter innsatts, men jeg har hatt åpent greenfilter før. Lyden er mer fremtredene med åpent filter, men jeg vil anbefale å bruke orginal løsning.

#268299  av aktveit

no har eg stilt tenninge, men ingen forskjell.. går like rævva!! :( :cry:

#268816  av Mr2Even

..Ble dobbelt
Sist redigert av Mr2Even den 25 okt 2007 10:26, redigert 1 gang totalt.

#268817  av Mr2Even

aktveit skrev:no har eg stilt tenninge, men ingen forskjell.. går like rævva!! :( :cry:
Sjekk om topppungtet på stempelet stemmer overens med merket på veivhjulet og kamdrevene og sjekk nå merket på kamdrevene står riktig at merket på veivhjulet er innenfor 2,4mm (På min var ikke dette riktig) :

Bilde

#276417  av 323F GTX

Mr2Even skrev: Sjekk om topppungtet på stempelet stemmer overens med merket på veivhjulet og kamdrevene og sjekk nå merket på kamdrevene står riktig at merket på veivhjulet er innenfor 2,4mm (På min var ikke dette riktig) :
Men rettet du dette? så reimen står rett i forhold til sann TDC? eller stilte du bare tenningen? Siden du sier det var feil på din, og nå går den bedre? im comfused :P
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9