TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! dÃ¥rlig drag/akselrasjon,intet skyv-5000omdr. Ã…rsak ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #244050  av Mr2Even

Jeg har til tider litt dårlig drag synes jeg. Akkurat som forholdet bensin luft er galt eller noe. Når jeg drar på kommer det en sånn mørk tone(baaa) og den har dårlig bånndrag..

Jeg har slitet med dette en stund nå, har feilsøkt og testet det meste men det virker som alt er som det skal. Jeg gir meg ikke, jeg skal ha den til å gå som den skal! Vet at den skal gi litt bedre respons forde jeg har prøvd fler og de er litt piggere :x :?

Kan noen hjelpe meg! :o :roll:
Sist redigert av Mr2Even den 05 aug 2007 11:50, redigert 3 ganger totalt.

#244052  av Larsen

Kjennes det ut som den lugger/hakker på pådrag med full gass?

#244060  av kennethx

kan du utdype, "det virker som alt er greit"?

Hva har du sjekket så langt?

#244066  av Mr2Even

Larsen skrev:Kjennes det ut som den lugger/hakker på pådrag med full gass?
Lugger? at noe henger mener du? den hakker ikke, men som om den får for mye bensin eller noe
kennethx skrev:kan du utdype, "det virker som alt er greit"?

Det jeg husker som jeg har testet er Trottle sensor, lambda, tenning, cluch(luftet og justert), vakumbryterne til ACIS under motoren og vanntempføleren. Alt virker ok

#244071  av Doffen696

Sjekka luftfilter og at motoren puster fint?

#244080  av Larsen

Bruk stargass til å sjekke etter vakum lekasjer. Hvis du har turbo motoren så kan det lønne seg å bytte rotor og fordelerlokk

Fint om skriver hva slags bil/motor du har i signaturen da det er vanskelig å huske.

#244099  av BrennaRacing

Er samme problem som jeg har det..Noen ganger så går den helt normalt, men som oftest går den dårligere helt til ca 5000 rpm...

Du får si fra hvis du finner ut no :)

Merket at jeg hadde en liten eksoslekkasje etter at jeg byttet ut katten med et rør, så skal prøve å bytte tilbake etterpå...

#244112  av sleeper

Hvis bilen kommer med en lyd som høres ut som når du uttaler brrrrr eller baaaaa så ville jeg byttet plugger og tenningdeler.. har vært borti dette på noen 3sgte at den blåser ut pluggene.. kan evfentuelt justere ned åpningen på pluggene til 0.6mm og se om det hjelper da..

#244115  av kennethx

Mr2Even skrev:
Larsen skrev:Kjennes det ut som den lugger/hakker på pådrag med full gass?
Lugger? at noe henger mener du? den hakker ikke, men som om den får for mye bensin eller noe
kennethx skrev:kan du utdype, "det virker som alt er greit"?

Det jeg husker som jeg har testet er Trottle sensor, lambda, tenning, cluch(luftet og justert), vakumbryterne til ACIS under motoren og vanntempføleren. Alt virker ok
Ble ECU satt i diagnose modus når tenningen ble sjekket? Og hvor mange grader var den? Har du sjekket ECU for feilkoder?

#244130  av Mr2Even

Doffen696 skrev:Sjekka luftfilter og at motoren puster fint?
Ja det er helt perfekt. Jeg har green filter(5mnd gammelt) med eksosbøy langt vekk fra motoren og borret hull til luftsensoren som sitter 5 cm fra filteret. Jeg har hørt at motoren kan også få for mye luft i forhold til standard, kanskje det er det? :? :wink:

Larsen skrev:Bruk stargass til å sjekke etter vakum lekasjer. Hvis du har turbo motoren så kan det lønne seg å bytte rotor og fordelerlokk

Fint om skriver hva slags bil/motor du har i signaturen da det er vanskelig å huske.
Har byttet alt av viktig elektrisk som kabler, rotor og lokk. Har også sjekket slitasjen inne i fordeleren, den er ok, men må nok bytte hele om et par år.
Ja kan prøve med startgass! :wink:

Jeg har gti. Bil(er) og type(r) er lagt i signeturen :wink:

BrennaRacing skrev:Er samme problem som jeg har det..Noen ganger så går den helt normalt, men som oftest går den dårligere helt til ca 5000 rpm...

Du får si fra hvis du finner ut no :)

Merket at jeg hadde en liten eksoslekkasje etter at jeg byttet ut katten med et rør, så skal prøve å bytte tilbake etterpå...
Min går litt dårlig over hele registeret :x fredag skal jeg bytte eksos og kat, så kanskje det er der problemet ligger. Tett kat kanskje? n er jo tross alt 17 år og har gått gjennom en rast motor.

Ja skal si ifra visst jeg får løst det (Følg med her også) :wink:

sleeper skrev:Hvis bilen kommer med en lyd som høres ut som når du uttaler brrrrr eller baaaaa så ville jeg byttet plugger og tenningdeler.. har vært borti dette på noen 3sgte at den blåser ut pluggene.. kan evfentuelt justere ned åpningen på pluggene til 0.6mm og se om det hjelper da..
Kanskje jeg skal prøve det selv om jeg har gti? men den skal jo ha 0,8 og platinapluggene skulle ikke justeres stod det husker jeg.

kennethx skrev: Ble ECU satt i diagnose modus når tenningen ble sjekket? Og hvor mange grader var den? Har du sjekket ECU for feilkoder?
Ja den ble satt i modus, så den holdt 800omdr på tomgang. skal sjekke tenningen igjen, for det er akkurat som om den er dårlig fortsatt. For når jeg starter virker det som den ikke tenner som den skal.. litt treg liksom

Jeg har bestemt meg å finne ut av dette :!: :? Alle løsninger på problemet tas imot med stor takknemlighet.
Sist redigert av Mr2Even den 29 mai 2007 20:12, redigert 3 ganger totalt.

#244140  av Mr2Even

Se over. Jeg har svart litt mer "røddig"

#252854  av Sven

Fant du ut av detta el?

#252893  av Mr2Even

Sven skrev:Fant du ut av detta el?
Heisannn! Nei jeg har ikke funnet ut avdet enda. Motoren starter og går trofast, men den har fortsatt litt dårlig drag over hele registeret. Jeg vurderer og feilsøke og kanskje chippe motoren hos Tuningsspesialisten, og ved den måten også fnne feilen. Føler at det er et eller annet med blandingen bensin-luft, noe må være "ute av tune". Jeg har nå ny og litt grovere eksos og greenfilter.

Har du samme problem?

Bilen bruker 0,65 på langkjøring; dette synes jeg er litt lite. Hva kan være feil når motoren får for lite bensin? hva er det vanlig at mr2'en bruker ?

#252897  av Larsen

Mr2Even skrev:
Sven skrev:Fant du ut av detta el?
Heisannn! Nei jeg har ikke funnet ut avdet enda. Motoren starter og går trofast, men den har fortsatt litt dårlig drag over hele registeret. Jeg vurderer og feilsøke og kanskje chippe motoren hos Tuningsspesialisten, og ved den måten også fnne feilen. Føler at det er et eller annet med blandingen bensin-luft, noe må være "ute av tune". Jeg har nå ny og litt grovere eksos og greenfilter.

Har du samme problem?

Bilen bruker 0,65 på langkjøring; dette synes jeg er litt lite. Hva kan være feil når motoren får for lite bensin? hva er det vanlig at mr2'en bruker ?
Kan være tps. Min bil brukte mer bensin etter at jeg fikset TPS sensoren...

#252904  av Mr2Even

Larsen skrev: Kan være tps. Min bil brukte mer bensin etter at jeg fikset TPS sensoren...
Hvordan fikset du tps,en ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9