Side 8 av 9
Legg innLagt inn:14 okt 2007 20:17
av Mr2Even
CelicaTurbo skrev:Jeg fortstår ikke hva det er du prøver å forklare at du har gjort her, har du rettet slik at kamakselen står korrekt når stempelet står i topp, eller har du bare justert tenningen i en eller annen retning til bilen gikk bra? 
Hehe..Litt rotete forklaring kanskje. Jeg har bare stillt tenningen til bilen gikk bra ja

Stillte den mer og mer, og bilen gikk bare bedre og bedre.
Tenningsmerke står nå på 2 grader(når jeg sjekker tenningen) og bilen har aldri gått bedre?

Legg innLagt inn:14 okt 2007 20:21
av Larsen
Legg innLagt inn:14 okt 2007 20:44
av Mr2Even
:)
Legg innLagt inn:14 okt 2007 21:28
av aktveit
endelig noken som har funne ein løsning! hehe har akkuratt heilt d samme problemet... får sjå om d hjelpe å gjer d samme på min bil..
kjedelig å gje gass uten at noke skjer
Re: :)
Legg innLagt inn:14 okt 2007 22:18
av Mr2Even
Legg innLagt inn:15 okt 2007 23:12
av Mr2Even
Motoren var jo overhaldt på Toyota for 5 år siden, og det er jo de som ikke har fulgt manualen riktig med hensyn til å få kammene riktig i forhold til veiva. Og jeg som har hatt den der 3 ganger for sjekk, Naf var tom involvert siste gangen, men konklusjonen de kom frem til sammen var at motoren var helt som den skulle. Og dette skal likssom være bilkyndige folk

Legg innLagt inn:17 okt 2007 15:26
av Mr2Even
Tenninga har vært slik at den har tent for tidlig, dvs tenninga har vært når stempelet akkurat har rukket å nå toppen før stempelet har begynet på dødgangen, eller begynelsen av vandringen på dødpungtet. Tror det var larsen som sa i et tidligere innlegg at tenningspungtet skal være når stempelet står på midtpungtet av dødgangen, stemmer dette?
Og kan feks rådene/rådelagrene ha blitt ekstra slitt ved at tenninga har vært for tidlig? Burde jeg la toyota sjekke rådene?
?
Legg innLagt inn:17 okt 2007 16:48
av aktveit
hadde du problem med at tennpluggane blei fort sota og at d røyk veldig av eksos også?
Re: ?
Legg innLagt inn:17 okt 2007 17:45
av Mr2Even
aktveit skrev:hadde du problem med at tennpluggane blei fort sota og at d røyk veldig av eksos også?
Nei tennpluggene var faktisk veldig hvite, nesten for hvite synes jeg, og eksosen var vanlig. Men lyden på eksosen er forandret, til mer mørkere lyd.
Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:15
av aktveit
hmm.. skikkelig grom lyd då? bilen min e hås trur eg..
har du orginalt luft filter? veit du om d blir noke forskjell å bytte til sportsfilter/kn filter?
Legg innLagt inn:18 okt 2007 07:34
av Mr2Even
aktveit skrev:hmm.. skikkelig grom lyd då? bilen min e hås trur eg..
har du orginalt luft filter? veit du om d blir noke forskjell å bytte til sportsfilter/kn filter?
Litt grommere ihvertfall

Er bilen din hes? Kanskje det er sprekk i manifolden? Nå har jeg greenfilter innsatts, men jeg har hatt åpent greenfilter før. Lyden er mer fremtredene med åpent filter, men jeg vil anbefale å bruke orginal løsning.
Legg innLagt inn:21 okt 2007 20:36
av aktveit
no har eg stilt tenninge, men ingen forskjell.. går like rævva!!

Legg innLagt inn:25 okt 2007 10:25
av Mr2Even
..Ble dobbelt
Legg innLagt inn:25 okt 2007 10:25
av Mr2Even
Legg innLagt inn:07 jan 2008 16:31
av 323F GTX
Mr2Even skrev:
Sjekk om topppungtet på stempelet stemmer overens med merket på veivhjulet og kamdrevene og sjekk nå merket på kamdrevene står riktig at merket på veivhjulet er innenfor 2,4mm (På min var ikke dette riktig) :
Men rettet du dette? så reimen står rett i forhold til sann TDC? eller stilte du bare tenningen? Siden du sier det var feil på din, og nå går den bedre? im comfused
