TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441542  av Inz4ne
 
Da er den hvite blitt kjørbar :D
Syns ikke det er så galt å ha gått fra motor starter ikke og knekte braketter bak til fungerende bil på ca 2 måndter :D

Stemningsbilde med 3 på rad
Bilde
 #441556  av ArildM
 
MR2 i Rødt hvitt og blått :)
 #441844  av Inz4ne
 
Da har den hvite vært på eukontroll og den fikk en del feil, så vurdere å selge den som delebil/prosjekt.
Positivt er at motor starter og går, byttet brakketter i bakstilling med noen i god stand, girkasse virket tight og fin når jeg kjørte den. Motorfester bak og foran er i god stand.
Negtivt er i hovedsak rust, hjulbuer og diverse annet trenger fiks, selvom det ikke er eumangel, men fikk mangel grunnet farlig rust i gulv, men dette er jeg ikke enig i da den har et hull med størrelse ca golfball foran og 2 små hull bak. er og en del annet som må fikses.
Ved interesse ta kontakt på PM pris er satt til ca 13k da dette er det bilen har kostet meg med alt av deler og henting.
Kan eventuelt selges i deler. Kan og følge med ekstra deler fra lageret om det er ønskelig, for et lite pristillegg.
Det er lov å komme med bud også.
Kan eventuelt også byttes mot noe annet gøy.
 #441929  av Inz4ne
 
Da har man tatt ut seter og gulvteppe og gått hardt til verks med å slå ut rusthull, skal låne sveiseapparat til helga forhåpentlig så da blir det å lære å sveise, kommer noen bilder etterhvert.
 #441952  av ArildM
 
Fiks det, sveis det, få den EU ok, selg den :)
 #441980  av Inz4ne
 
Var det som var tanken, men hvordan er det når man skal sveise inn plater? Gulvet er orginalt ca 1.6mm tykt, vil det holde med plate som er 1.2mm tykk? Lønner det seg med mig, tig eller stick? det jeg kan få låne er stick, men fikk litt inntrykk av at jeg burde bruke mig eller tig.
 #441993  av Mr2mr2
 
Litt tynt metall til å sveise med pinn, men skal være fint mulig ;)
 #442063  av Inz4ne
 
Når jeg tok av sideskjørtet så var kanalen helt opprustet så om den skal reddes må kanaler også byttes. Så nå vurderer jeg eventuelt salg eller vraking.
 #442066  av Inz4ne
 
Ved nærmere inspeksjon fant jeg en kollisjonsskade i front i tilleg til at karroseriet er noe vridd i bakkant der hjulbuen møter gulvet i bagasjerommet. Så tror nok ikke denne lar seg redde.
 #442067  av ArildM
 
Fin å bruke til å lære seg å sveise på da :)
 #442070  av Inz4ne
 
Joda, kan jo alltids øve litt, tenkte å skaffe meg et mig apparat etterhvert, dessverre for denne mk1 så har styringa og blitt fucket av kollisjonen i tillegg til altformye annet som er i dårlig stand, det eneste som er bra på denne er vel brakettene bak motor og gir :P Men tnekr jegt prøver meg på å sveise gulvet på den når jeg får migapparat, så får jeg se etter det, kan i det minste bruke den som "testbenk" for den ekstra motoren jeg har ståendes og finne ut om den faktisk fungerer eller ikke :P
 #443151  av Inz4ne
 
Motor fra den hvite ble donert til en annen MK1 pluss diverse av de andre delene ble donert, så ble delebil av denne stakkaren.
Men fått gjort litt på den andre da.
Bilde
 #443313  av Inz4ne
 
Startet på å bytte bremser og endeledd, endeledd sitter som sveisa og jeg har fått feil kallippere fra twosrus, noen som har nye ekstra kalippere til MK1b liggendes?
 #443495  av Inz4ne
 
Visdte seg at eneste forskjellen på kallipere mellom a og b er brakketen så har overhalt braketene mine og fått montert bremser og endeledd begge sider foran.

Har også fått oppgradert lyden i bilen til spiller: Pioneer DEH-X6600DAB, Fronthøytalere koblet direkte på spiller: Pioneer TS-G1044R, Bakhøytalere: Pioneer TS-6900PRO, via forsterker: Pioneer GM-A6604

Dette førte til vesentligt bedre lyd :)

Har fått byttet vingen bak til en med toyotaskrift akkurat slik det skal være, nye felger er bestilt så venter på de, også skal det fikses problemet med at håndbrekslyset alltid lyser.

Før eukontroll neste år så trengs det å få tak i et godkjent ratt pluss sveise rust i kanaler, sveiseapparat er på vei så skal leke litt med det på den hvite som ble delebil når det kommer.
 #443697  av Inz4ne
 
Nye felger :)
Bilde
Annlegget
Bilde
Bilde
Har ikke bilder av 6x9 da de bare sitter i løse kasser bak setene, kommer til å støpe engne kasser helt inn mot chassiet når jeg skal omlakkere og slikt.
Siden det manglet strøm over tenning så satte jeg inn en bryter for å skru annlegget av og på, det er ikke optimalt, men siden ramma uansett var i dårlig stand tenkte jeg at det fikk være løsningen for enn så lenge så får man heller fikse strøm over tenning og ny ramme siden.
Bilde
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15