Bakgrunnsinfo; Bilen jeg har nå ble kjøpt av en kammerat som plutselig fikk dårlig råd, så jeg kjøpte bilen av han, da det visste seg å være en del rust som måtte tas og det dukket opp en koksgrå en i bedre stand men med deffekt motor på finn ble den kjøpt og motor plukket ut av begge bilene og den som skulle inn i den grå overhalt. Ventiljustering, bytte av pakninger, reimer og diverse annet.
Så ble den grå solgt til kammeraten min igjen og den røde fulgte med som delebil, og nå har jeg kjøpt delebilen tilbake igjen, så den har per dags dato ingen motor og er blitt ganske ribbet. Jeg har vel det meste av deler som trengs for å få den sammen igjen utenom motor, har forsåvidt motoren men vet ikke hva som er galt med den enda.
Planen er; Ribbe den helt ned og få tatt rusta, enten så blir bilen sandblåst eller syrebadet for deretter å grunnes med et stoff som beskytter mot rust, har hørt mye bra om ferrobet, men er åpen for andre forslag.
Bilen skal da selvfølgelig hellakkeres når den er ribbet, syrebadet/sandblåst, grunnet og sveiset inn nytt der rusta har spist sitt. Jeg er åpen for forslag til farge, men har ikke lyst på noe som er veldig vanlig.
Etterhvert så må jo motor skaffes, eventuelt den som jeg har ståendes nå fikses. Om den jeg har ståendes kan fikses så blir det nok den om ikke så blir det å anskaffe en 4A-GZE.
Dette prosjektet kommmer nok til å strekke ut i en god del tid, da jeg har en del andre prosjekter å henge fingrene i samtidig, men det er nå sånn det er
Forhåpentligvis rekker jeg å få ribbet bilen og fikset rust og få gjort karoseriet klart til våren, da er det nemlig en annen bil som skal inn der å skrus på.
Her er noen bilder







Så ble den grå solgt til kammeraten min igjen og den røde fulgte med som delebil, og nå har jeg kjøpt delebilen tilbake igjen, så den har per dags dato ingen motor og er blitt ganske ribbet. Jeg har vel det meste av deler som trengs for å få den sammen igjen utenom motor, har forsåvidt motoren men vet ikke hva som er galt med den enda.
Planen er; Ribbe den helt ned og få tatt rusta, enten så blir bilen sandblåst eller syrebadet for deretter å grunnes med et stoff som beskytter mot rust, har hørt mye bra om ferrobet, men er åpen for andre forslag.
Bilen skal da selvfølgelig hellakkeres når den er ribbet, syrebadet/sandblåst, grunnet og sveiset inn nytt der rusta har spist sitt. Jeg er åpen for forslag til farge, men har ikke lyst på noe som er veldig vanlig.
Etterhvert så må jo motor skaffes, eventuelt den som jeg har ståendes nå fikses. Om den jeg har ståendes kan fikses så blir det nok den om ikke så blir det å anskaffe en 4A-GZE.
Dette prosjektet kommmer nok til å strekke ut i en god del tid, da jeg har en del andre prosjekter å henge fingrene i samtidig, men det er nå sånn det er

Forhåpentligvis rekker jeg å få ribbet bilen og fikset rust og få gjort karoseriet klart til våren, da er det nemlig en annen bil som skal inn der å skrus på.
Her er noen bilder







Sist redigert av Inz4ne den 07 jul 2014 22:20, redigert 5 ganger totalt.
Nåværende
405 T16 Break
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 00 (Bruks)
MR2 MK1 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 3x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTI, Toyota 3x MR2 MK1A
405 T16 Break
405 MI16
405 MI16x4 (?)
406 STV 00 (Bruks)
MR2 MK1 87 (Sommerbil)
405 T16 95 (Prosjekt)
405 GTX/GTI6 94 (Prosjekt)
Tidligere
Peugeot 3x 406, 2x 405 GTX, 3x 405 MI16, 306, 205 CTI, Toyota 3x MR2 MK1A