TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #358407  av ArildM

villejan skrev:Dette får jeg håpe for din del er uten eksos! For om du skal kjøre med det derre kommer du til å bli stein hakka galen i hovve! Min bråker ikke like masse som det derre, og min er mere enn nok på lang tur!
Jo takk guderne for det ja, satser på en mer diskret stil enn som så :) Youtubevideoene er uten eksos / luftfiter / o2 sensor 8)
Håper på oppholdsvær i morgen så skal vi sveise til eksos og montere resten så vi kan dra på prøvetur :mrgreen:
 #358521  av ArildM

Sto ute i regnet i 7 timer i går med håp om oppstart og å få kjørt bilen hjem.

Ferdig med vannslangene + eksos, ble meget bra!

Motor startet tvert på tenninga, men når jeg slapp ut clutchen for å få bilen fremover skjedde det INGENTING :evil:

Må ned med motor og se om utløserlageret eller hva det heter har låst seg fast...
Lei nå :roll:

Skal se hva vi får til i dag.
 #358542  av ArildM

Sol i dag da, bare clutchen som mangler nå. Er trustlageret som står bom fast.

http://www.youtube.com/watch?v=gmaqgYey5Eg

Coilen skal flyttes litt, ellers tror jeg faktisk at det meste er på plass :)
 #358547  av ArildM

.... Eller ikke, trustlageret er full bevegelse i det ja.
MÃ¥ av med girkasse i morgen da.

Noen som er inne på forskjellene mellom 200mm og 212mm clutchen?
Vært kjekt med litt input, om det kanskje er denne som lager til problemer nå.

Er ikke antydning til at clutchen tar borti, med unntak av ulyden du hører ganske tydelig på Youtubevideoen

Forslag anyone?
 #358605  av ArildM

Makan til godvær da :)

MÃ¥ ned med kassen i dag og se hva i fankern det er som har skjedd :?
Trondheim Clutch og Brems sier at begge clutchene har samme splines, mens jeg har lest andre steder at de ikke har det.

Må uansett ned med kassen og se på det i dag.

Sååå lyst å ut å kjøre nå :twisted:
Motorn fikk gå seg skikkelig varm i går, syk respons på gassen, rå lyd enda jeg bare varvet opp til ~4000 omdreininger, sykt at en enda har 4000 å gå på 8)
 #358671  av ArildM

RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT RÃ…TT :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
 #358672  av Brasse

Gratulerer! :D
 #358696  av ArildM

Kjørte i hele går kveld/natt.
Våknet som bare det i mårrest og ville kjøre så mange omveier som mulig for å komme på jobb ;)

Dama tok en video på telefonen sin når jeg var ute å prøvde i går, tror vi fikk med lyden høvelig greit. Har tatt den opp til 5000 omdreininger nå, venter litt med å dra den helt ut mtp at både bil og motor har stått i 2 år, men alt fungerer overraskende bra. Ingen lekkasjer og veldig fin gange på motor.

Skal ta siste rest av skruer og smådeksel på Onsdag tenker jeg for å få alt skrudd fast og i orden. Ellers så starter jeg vel shining, bytting av foringer og påmontering av TRD fjærer etter hvert. Har bestemt meg for lakk også:
HP17209.jpg
HP17209.jpg (52.32 kiB) Vist 982 ganger
Blir litt AE86 inspirert, også mtp at jeg har AE86 vinge liggende ;)

Skulle ha hatt seg opp på ACR, men det blir jaggu hektisk å få til. Litt skummelt å legge ut på langtur når jeg ikke har fått testet bilen noe mer. Noen TS-ognere som har ledig hengerplass hvis noe skulle gå skeis?
 #358814  av Andrepedersen

Hva var det som var problemet med clutchen? :p
Gratulerer forresten ;) RÃ… BIL:)
 #358815  av bose

Grattis! :D
hva var galt med clutchen foresten?

Ja jeg syns det virka litt rart at du valge å gå for 200mm clutch på 20v, da 212mm er det som blir brukt på 87+ AW11
Supercharger har enda større igjen 220 var det vel...

Den fargen blir knall :D
 #358825  av ArildM

Takker takker :D

Godt å få start når jeg ser andre plages med sin motorkonvertering :oops:
Clutchen hadde feil splein, så clutchplata bare gikk rundt på akslingen ut fra girkasse, kasta den langt til skogs jeg når vi fikk den ned :roll:
Fant en nesten ny clutch fra en Carina E som var dobble fjærer på og ellers så fin ut så vi satte på den. Operasjonen var grovt sett gjort på 1 time :evil:
Men det mangler litt skruer og deksler så jeg skal ta resten i dag.

Tømte den nesten på 3 i går, det gikk fort unna kan en si! Var ikke enkelt å følge med speedometeret samtidig som en skal holde øye på oljetrykk og veien men tror den var oppe i 150 (på lukket vei selvfølgelig).

Må bare konkludere med at 4AGE 20v er min definitive favorittmotor jeg noen gang har kjørt så langt. KE25en skal få huse en slik motor den og etter hvert :!:
Buldringen i eksosen starter allerede på 2500rpm, og effektkurven er sykt(!) jevn hele veien oppover. En merker at VVT slår inn på et sted mellom 4-5000,-
 #358866  av Arne rebel

Gratulere 8)
 #358896  av ArildM

Takk Arne :)
Begynner å bli en bra samling unike Mr2er i Norge nå :?: :mrgreen:

Satte av en 2-3timer til mekking av "krimskrams" i dag. Satte på motorfestet i front, strammet opp starteren som slura litt når jeg skulle starte i dag (måtte skyve den innpå hehe), satte på noen deksel og gikk kjapt over alle andre skruer.

Anser meg som 99% ferdig og 110% fornøyd nå :mrgreen:

Skal av med ISCV / IAC og sjekke om den er full av dritt ala det mange andre har opplevd. Håper dette gir meg en normal og fin tomgang :) Napper litt på lavt turtall og lite gasspådrag men det kan være at jeg ikke har fått plassert coil på den plassen jeg vil (jording i brakett)(mangler lang nok pluggledning) samt at det mangler en skrue på fordelerlokket så det kan nok ha sluppet inn litt fukt.

Ellers er det litt småfiks på kjøleløsningen for å få dette helt fint. Luftfiltersituasjonen har jeg slått meg til ro med da det å kjøre 1 filter per ITB vistnok gir en kraftig restriksjon på høyt turtall. Skal rense Pipercrossfilteret så er det perfekt. Fikk til meget fin plassering av luftfilteret.

Håper på Sol til helgen for da skal det poleres og shines opp på alle kanter :D Startet såvidt på montering av Dobbel DIN i kveld, men må kutte litt mer for at det blir fint.

Bilder kommer :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 76