TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 MK1 AGTE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #386626  av MR2i

Jeg fikk i dag svar fra Biltilsynet på søknaden min om ombygging.

Fikk tillatelse til endringene bremser, fjærben, senking og 17" hjul.

Men ikke motoreffekten 200 til 220 hk som jeg søkte om.
"Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet kjøretøyet kunne leveres med fra fabrikk."

"Ombyggingen med å bruke Emerald innsprøyting med restriktor kan ikke anbefales" hvilket jeg tolker jeg KAN gjøre det, men som de sier, ikke anbefales.

"... men kjøretøyet kan godkjennes hvis den bygges lik en Toyota MR2 Supercharger. Motor må da benyttes i original utførelse med originalt styringssystem...".

I første post i Prosjekter-tråden står en "retningslinjer for ombygging av bil" som jeg dessverre ikke finner igjen i Lovdata. Paragrafene stemmer heller ikke.

Finnes det noen i forumet som har fått godkjent motoreffekt større enn høyest originalt levert effekt?
 #386643  av ArildM

Kjedelige nyheter.

Såvidt meg bekjent er det bare en AW11 som har fått godkjent SC motorbytte og han er ikke på forumet. Godkjenningen ble vel gjort for lenge siden og av en mandagskontrollør :? ? Men skal ikke si det for sikkert.
 #386648  av MR2i

Men jeg fikk tillatelse til det faktisk..

"Men kjøretøyet kan godkjennes hvis den bygges lik en Toyota MR2 Supercharger"
Ikke verst bare det for de på forumet som har den spec'en...

Men jeg skal ikke gi meg fordi jeg tapte første runde.
Det er jo så mange bygg i Norge med haugevis av hester mer enn originalt.. hvordan har de fått det godkjent?

Tenkte å få kontakt med folk som har et bygg med mer enn maks antall hester bilen ble levert med..
 #386661  av mk1 black limited

Jøss, dette er jo egentlig helt utrolig - å få tillatelse til å bygge om til SC fra øvrigheta er ikke verst. :-)
 #386666  av MR2i

mk1 black limited skrev:Jøss, dette er jo egentlig helt utrolig - å få tillatelse til å bygge om til SC fra øvrigheta er ikke verst. :-)
Nei, faktisk ikke. :) Mulig de ble overrasket over mine ambisjoner så de kanskje ville gi "litt"?? Hehe..

Legger ut både søknad og svar fra BT...
 #386667  av MR2i

Her er første runde av kommunikasjonen til BT...
(8.55 kiB) Lastet ned 41 ganger
BT Svar s1.jpg
BT Svar s1.jpg (221.57 kiB) Vist 638 ganger
BT Svar s2.jpg
BT Svar s2.jpg (175.1 kiB) Vist 638 ganger
 #386669  av MR2i

K-SPORT coilovers og Big Brakes med TUV:

http://racing-shop-germany.com/
ksport01.jpg
ksport01.jpg (200.28 kiB) Vist 637 ganger
ksport02.jpg
ksport02.jpg (206.36 kiB) Vist 637 ganger

TUV-dokumenter:
1-2.jpg
1-2.jpg (1 MiB) Vist 637 ganger
3-4.jpg
3-4.jpg (1004.1 kiB) Vist 637 ganger
5-6.jpg
5-6.jpg (980.74 kiB) Vist 637 ganger
 #386670  av MR2i

7-8.jpg
7-8.jpg (971.43 kiB) Vist 637 ganger
9.jpg
9.jpg (476.19 kiB) Vist 637 ganger
 #386672  av inzane2012

det var jo faktisk ett mye mindre negativt svar enn jeg vertfall hadde regnet med, ville trodd at du kom til å få blankt nei på alle punker jeg :)

men ikke værst at du kan få godkjent og skrevet inn coilovers'a OG bremsene i vognkortet da, det er jo en liten seier i seg selv! :)

her er det bare å stå på videre! skal di godkjenne ei caravelle med 1000gamp fra en corvette motor med twin turbo der motoren er plassert midt i bilen, så kan di nå jaggu godkjenne denne her!
 #386677  av MR2i

inzane2012 skrev:det var jo faktisk ett mye mindre negativt svar enn jeg vertfall hadde regnet med, ville trodd at du kom til å få blankt nei på alle punker jeg :)

men ikke værst at du kan få godkjent og skrevet inn coilovers'a OG bremsene i vognkortet da, det er jo en liten seier i seg selv! :)

her er det bare å stå på videre! skal di godkjenne ei caravelle med 1000gamp fra en corvette motor med twin turbo der motoren er plassert midt i bilen, så kan di nå jaggu godkjenne denne her!

Ja, skulle likt og visst hvordan han gikk frem for å få til det.. Er jo et rimelig begrenset prosjekt det jeg driver med i forhold til det der...
Men skal ta en lett og høflig kommunikasjon tilbake og be om info på hvordan jeg skal gå frem for å få godkjent dette med referanser på ekstrem-bilene for å sette mitt eget prosjekt på et lavt nivå.
 #386678  av MR2i

inzane2012 skrev:det var jo faktisk ett mye mindre negativt svar enn jeg vertfall hadde regnet med, ville trodd at du kom til å få blankt nei på alle punker jeg :)

Ja, skulle likt og visst hvordan han gikk frem for å få til det.. Er jo et rimelig begrenset prosjekt det jeg driver med i forhold til det der...
Men skal ta en lett og høflig kommunikasjon tilbake og be om info på hvordan jeg skal gå frem for å få godkjent dette med referanser på ekstrem-bilene for å sette mitt eget prosjekt på et lavt nivå.

Men som du sier; et mye bedre svar enn ventet. Det er jo faktisk ikke et nei, men de gir meg et alternativ..
 #386680  av inzane2012

da er vi to :) syns vertfall dette proskjektet her fortjener å bli godkjent!

men syns du skal ta å lage en samletråd når/vist det blir godkjent, og legge all informasjon der slik at det kan bli lettere for flere å prøve seg på dette :)

men vist ikke dette går å få det godkjent med turbo, burde det ikke da mtp svaret du har fått bli ufattelig mye lettere å få godkjent kompressor ombygging? skjønner jo at det kanskje ikke er like artig som ei snurre, men allikavel, er jo ikke akkurat direkte kjedelig å ha ei presse heller vel?
 #386684  av MR2i

inzane2012 skrev:da er vi to :) syns vertfall dette proskjektet her fortjener å bli godkjent!

men syns du skal ta å lage en samletråd når/vist det blir godkjent, og legge all informasjon der slik at det kan bli lettere for flere å prøve seg på dette :)

men vist ikke dette går å få det godkjent med turbo, burde det ikke da mtp svaret du har fått bli ufattelig mye lettere å få godkjent kompressor ombygging? skjønner jo at det kanskje ikke er like artig som ei snurre, men allikavel, er jo ikke akkurat direkte kjedelig å ha ei presse heller vel?
Jeg skal ha dette godkjent. Om jeg så skal til Tyskland for det.. :) 145 hk med kompressor som uler bak meg er som å kjøpe Ferrari med Passat 1,9 TDI motor.. du kommer frem, men redusert morro... hehe
 #386692  av ArildM

Stå på 8)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 29