Side 9 av 41
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:22 feb 2021 22:12
av ArildM
Kjekt å ha hjelper
Avbestilte settet mitt fra Stoneyracing da jeg ikke spesifiserte LHD bil, men ser jeg må bestille på nytt, ser meeget bra ut

Og en del av disse slangene er ute av produksjon fra Toyota btw, så er ikke noe annet godt alternativ heller

Prisene fra Stoneyracing var jo meget innafor også

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:23 feb 2021 21:12
av Makk
Det er med den slangen som går fra waterneck til røret der nede, ellers tror jeg du må kjøpe ett coolant hose kit for å få resten av hovedslangene frem gjennom bilen, om den slangen til waterneck følger med på coolant hose kit, det vet jeg ikke, men jeg vil ikke anta det for det hadde vært litt pointless å selge to sett med samme komponenten i, den regnes sikkert som en ancillary siden det er bare påfyllingen muligens.
Ja prisen var bra, også bestilte jeg ny innsugsslange til turboen som en ser montert på bildet også, en brøkdel av både mr2ben og fensport, og 100% passform.
Btw mye av de 5 og 6mm slangene er ikke i settet til Stoney, dem har jeg sourcet fra Ebay og er bare diverse vakuumstyringer, det står jo i settet til stoney hva som følger med, men der er ingen 5 og 6mm hoses, for info.
Absolutt ett godt sett, men jeg vet ikke hvor lenge dem kommer til å tilby det, jeg skulle egentlig bare bestille den som gikk til gen 3 catch-can fordi den har en helt vill sving som ingen slange klarer uten formstøp, og så lage resten av slangene selv og re-route, men det ble hele settet fordi akkurat den slangen er ikke på lager hos dem, og ved forespørsel sa dem at den var ikke tiltenkt å komme inn på lager noe mer, derfor ble det hele settet der den var inkludert.
Regner med dem har produsert opp en batch slik som alle andre gjør, kanskje dem holder på å selge seg tom, jeg vet ikke, men en begynner å merker problemene ved å få tak i deler til MR2 nå så smått.
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:25 feb 2021 15:50
av Makk
Har sendt fra meg chassisplatenummeret til delelagerbuddyen min på Toyota, å decode disse chassisene når dem ikke har vært registrert i europa viser seg å være en skikkelig utfordring.
Eller vet noen om tidenes sjefs-side å taste inn slikt? Alle disse første søkeresultatene er jo bare en stor vits.
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:25 feb 2021 20:28
av Makk
OP oppdatert m/progress
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:25 feb 2021 21:36
av ArildM
Funker det ikke å skrive inn chassinr på Toyodiy? Får opp ganske så grei info da mener jeg.
Har fungert med alle EDM bilene jeg har prøvd

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:25 feb 2021 22:29
av Makk
ArildM skrev:Funker det ikke å skrive inn chassinr på Toyodiy? Får opp ganske så grei info da mener jeg.
Har fungert med alle EDM bilene jeg har prøvd 
Meeget, der poppet det opp! har videresendt det til han med access til Toyota offisielt system, at dem ikke finner noe er jo litt merkelig, men dem er kanskje begrenset til registrerte biler i Europa, dog dem fikk opp alle detaljer på en random US gen 2 turbobil.
Må ha det på dokumentet "dette er en bil vi i Toyota har laget" sier SVV) Hvor motoren kommer fra ser ut til å være det aller viktigste, dem sa til meg at så lenge bilen er veteran, så blir det brukt mye skjønn fra etaten, men opphavet til motoren MÅ dokumenteres

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:26 feb 2021 08:07
av ArildM
Da vet jeg i alle fall kravet til opphav er viktig. Greit at noen går veien før meg

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:27 feb 2021 20:22
av Makk
Satt bilen på ett lokalt lager 3 minutt unna meg for en billig penge da det er så smekkfullt i garasjen, faderen skal holde på med noe bilgreier å dem sier det er masse snø i anmars.
Fin tid å bestille å vente på litt smådeler

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:27 feb 2021 20:45
av Makk
En liten sak dog :
Apexi solenoid kittet kom med kabelverk som skal passe rett i å greier.
Apexi PowerFC Commander passer KUN Gen 3 motorer uten å mikke med pins å forandre på saker å ting.
Hvorfor sier da instruksen at solenoiden skal kobles til T-VSV? Gen 3 har jo vel ikke det greiene der? Ligger kabelverket bare klart her da, eller er der noen andre plasser det kobles i.
Den passet på den lille vakumdingsen som ligger på kullfilteret, men da laget den bare masse klikkelyder (er sikkert et on/off signal) så det er ihvertfall ikke der solenoiden skal kobles, var rart for det var samme farge kontakt også
Noen med Apexi FC erfaring?
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:27 feb 2021 21:56
av Makk
Fant ut av det med hjelp fra Løberg tuning på facebook, artig at han var aktiv, sikkert ned i ett par øl slik som alle skikkelige mannfolk er på en lørdag, da går praten lett på motor
Der er visst said thing, og det er der jeg skal innkobles :brainfart:
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:10 mar 2021 17:39
av Makk
Rev 2 3-spoke strøkent originalratt bestilt fra mr2-mr2 på Ebay, ikke så gale pris fra han, men Staten Norge gjør den jo nesten til det dobbelte, thx.
Siste komponenten jeg ville bytte som manglet før alt er i boks afaik, men man finner vel alltid mer om man leter godt nok
Interiør er nesten 100% strøkent nå, endelig.
2000 spenn, får vel snart ett nytt ett for det?
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:16 mar 2021 20:09
av Makk
Noen som vet noe om Bilstein B6 Twintube støtdemperne? Bra greier ?
Tenker dem og så disse fjærene her :
https://primemr2.com/collections/suspen ... it-springs
Dem fjørene er svarte og senker nesten overhodet ikke, så da er dem fine og stealthy... Er litt lei av å jasse med faens coilovere å annet rask man må forske på i evig tid for å få bra
Demperne er jo gule, men det skulle jo ikke ha noen verdens ting å si for EU.
Jeg holder meg ihvertfall helt unna KYB, ble helt båt av de på gamlebilen, grusom performance haha.
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:16 mar 2021 22:03
av ArildM
Har Eibach sine i kombinasjon med Koni, hadde H&R fjærer tidligere (disse har forresten TuV om du vil ha senk i vognkortet). Merker selv ikke noe forskjellig hardhet på de to. Koni demperne var dog vesentlig bedre enn de gamle som sto i, som var KYB om jeg ikke tar heelt feil? Uansett er naturligvis en slitt demper elendig vs en ny en.
Eibach og Koni har funket veldig bra på hullete dårlig norsk vei, og er helt glimrende når veistandarden en gang tillater å ha litt fart i svingene også
Koni er kjekt siden du kan justere de fra sofa til betong, mens flere sier at Bilstein er overlegen både designmessig og kjøremessig.
Tipper du blir veldig fornøyd med komboen av B6 + Eibach.
Er du i tvil ville jeg ha sendt en mail til Prime
Mine 50 øre

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:17 mar 2021 08:43
av magnesmurf
HAr Bilstein dempere på den blå og hadde Koni+Eibach kombo på den gule.
Selger forresten settet med Koni/eibach som bare ligger her. Kjørt ca 1500km på det, siden nytt. Alle deler nye, inkludert fjærbeinstopper osv. Si fra hvis du er interessert.
Om bilstein. På den blå er de knallharde. Hjelper sikkert ikke med stive TTE fjærer. Men de er like stive som koni på hardeste innstilling.
Om eibach/koni. Denne komboen er like komfortabel som oem. Progressive fjærer gir veldig god demping over store og små humper. Demperene er litt justerebare (rebound) så du kan justere deg inn en del.
Fjærene senker mer enn man skulle tro. Se bilde fra når denne komboen satt på den gule.
Eneste bakdelen med dette er en del senking og temmelig myke fjærer, som gir "bumpsteer"
Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt
Legg innLagt inn:17 mar 2021 21:01
av Makk
magnesmurf skrev:HAr Bilstein dempere på den blå og hadde Koni+Eibach kombo på den gule.
Selger forresten settet med Koni/eibach som bare ligger her. Kjørt ca 1500km på det, siden nytt. Alle deler nye, inkludert fjærbeinstopper osv. Si fra hvis du er interessert.
Om bilstein. På den blå er de knallharde. Hjelper sikkert ikke med stive TTE fjærer. Men de er like stive som koni på hardeste innstilling.
Om eibach/koni. Denne komboen er like komfortabel som oem. Progressive fjærer gir veldig god demping over store og små humper. Demperene er litt justerebare (rebound) så du kan justere deg inn en del.
Fjærene senker mer enn man skulle tro. Se bilde fra når denne komboen satt på den gule.
Eneste bakdelen med dette er en del senking og temmelig myke fjærer, som gir "bumpsteer"
Meget bra informasjon her Magne, takker veldig.
Så Bilstein B6 og Eibach fjærer er veldig nært OEM da forstår jeg? Noen slags form for båt og att bilen gynger opp å ned 2-3 ganger på en hump er helt uaktuelt (verre enn OEM på KYB, STYR unna lol!)