Derp.
Oppdateringslogg :
30.11.2020 - Fremdriftsoppdatering første side
30.12.2020 - Fremdriftsoppdatering første side
02.01.2021 - Fremdriftsoppdatering første side og bestillingsliste på side 7 - Venter på deler.
25.02.2021 - Fremdriftsoppdatering første side
02.07.2021 - Fremdriftsoppdatering første side
16.07.2021 - Fremdrifstoppdatering første side - V6 Prosjekt!
02.12.2022 - Fremdriftsoppdatering, har brukt bilen en hel sommer, så nå er det på an igjen.
16.02.2024 - Ferdigstilt - Burde vel hatt en oppdatering inn i mellom, men bilen er altså ferdig ombygd
13.12.2024 - Oppdatering - Nye planer - Krok på bilen
27.12.2024 - Oppdatering første side
Tilhengerfeste Updates :
*27.12.2024
Kroken er på vei fra England ja, og bilen er hengt opp og bakfanger er avmontert
Avventer kroken som dem sier kommer mandag 30 Desember, så får vi se da
Får passe på og ikke drikke meg full i kveld for jeg har sååå lyst på Fujitsubo Legalis R eksosanlegg også
Satt inn hovedstrømsbryter, for med alt det jaklemikkelet som er montert i denne bilen nå så overrasker det lite at den trekker strøm og tømmer seg på en måneds tid nei :p
*13.12.2024
Har fått tak i en original option krok med en kar i England, bød ham 500 pund for den, han lurte på om jeg var gal, jeg bydde deretter 250 pund og han lurte fortsatt på om jeg dret penger... Endet opp på 150 pund pluss frakt 39 pund, jeg rundt det opp til 200 og sendte til han.
Kroken er på vei, har snakket med Vegvesenet og man er selv ansvarlig for at kroken man monterer er forsvarlig montert, og at den tåler det som bilen kan dra, så da trenger jeg kun sende inn dokumentasjon fra forhandler at bilen tåler xxxx kilo med brems og xxxx kilo uten brems, som er 1000 med brems og 400 uten.
Hadde DU tauet tusen kilo med en MR2?
Er godt innenfor å taue en enkel motorsykkelcarrier.
Det kommer til å se helt sykt ut å dra den bak meg med en Ducati Superbike på, noe jeg må få rasshølet i gir på og faktisk reise på treff, MR2 V6 ombygd, eneste godkjente 3vzfe i landet, med klassiker-racing bikes på slep?
Nesten sånn jeg tror at folk blir interessert i å se på meg for første gang siden jeg var i asiens land og perforerte omtrent alt under 19 år
V6 Prosjekt Updates :
* 16.2.2024
Burde kanskje oppdatert første side for lenge siden, men bilen er altså godkjent med 3VZ-FE V6 i vognkort! Med Bilstein setup på dempere/turbofjærer, bremsene, felgene og dekkdimensjonen, med custom eksos, alt er bare fryd å gammen
Våren nærmer seg, det blir snart oljeskift å slikt og så er det vel bare tut å kjør, bilder kommer vel på Show & Shine
* 02.12.2022
Bilen henger på bukken, fremre understell er ferdig med bilsteindempere og fjærer nye, tårnlagre var helt ok bare tørre, rengjort og rullet i ny grease, mobil 1 for rullelagring, satt sammen med alt annet av gummideler/mansjetter nye.
Gjenstår å ta bakre dempere og fjærer, fikse lysbildet, tilpasse å sjekke om jeg kan bruke 215/35/18 foran eller om jeg må forbli på 205/35/18, kommer an på hvordan stancen på bilen blir etter jeg senker den ned på bakken igjen, foran var det OEM fjærer (tror jeg) og bak var dem BLÅ bak dårlig lakk og veiskit, gudene vet hvilket merke det er, så godt å få skiftet alt til et unisont understell.
Service motor med kjølevæskeflush, olje, filtre gjenstår, trenger ikke bytte noe tennplugger eller kabler eller noe da jeg har gjort max 500km i bilen siden motoren var nedplukket til shortblock og alt ble byttet av tetninger og servicedeler.
* 16-07-2021
Camryen har endelig kommet, høres helt sjukt bra ut motormessig, ingen kakling, går som den skal, starter "straight up" det blir ikke noe nedplukking av blokk for dette her er nok 110% toyotakvalitet.
Ekstern service på alle punkt å stelling av motor
Søknad til SVV sendes nå om ombygging
Original Posting før V6, da bilen var en 3rd gen Turbo under restaurering :
Endelig tilbake til MR2, hadde fått lenge å vel nok av Celicaen min og jeg elsker T-Tak, så jeg var bare nødt.
Endte opp med denne her, 1990 modell så veteran, nyere gen 3 turbomotorswap :
https://images.finncdn.no/dynamic/1600w ... 302093.jpg
Fikk den til trivelig pris for det en vanlig GTI går for i dag + rearcut pris, så egentlig greit rimelig.
Veldig bra chassis på denne ihvertfall, flott i lakken å greier, akkurat slik jeg ønsker det da jeg tar alt annet enn chassisjobb, stylingkittet passet bilen også, noe ekstreme felger mtp kant for min del, men jeg likte dem faktisk ganske godt, er litt mafia over hele bilen, spesielt i svart.
3rd gen 3SGTE, turbobremser å kasse å alt, oppgradert intercooler, apexi ECU, Blitz EBC, Momo Ratt, Skinninteriør oppgradert girboks med en 1.5way diff og alu svinghjul m/zinterclutch (fakk)
Vinterplaner :
* Lagring, sjekke ting, bestille alt som trengs etterhvert som det gjør seg ferdig.
* Finne ut hvorfor den går så jævla dårlig ved pådrag, den har 2nd gen 3sge kamakslinger i 3rd gen topp, men jeg tror ikke det er noe særlig godt innjustert og vurderer da justerbare kamdrev å slikt før evt rett avsted til tuning, det er også original cat på den, en mega-restriktor, det booster godt men går ikke fremover å jeg synes jeg hører noe som kan minne om ett damplokomotiv som tuter baki der, mulig dumpventilen ikke tetter overhodet, det var med en annen en som kansje er i bedre stand, men mulig jeg bare handler en helt ny fra HKS eller Blitz..
Den har også original 3rd gen ecu, men en Apexi fc powercommander ecu følgte med, samt en downpipe, disse to skal ihvertfall i asap, bilen går like dårlig som en vanlig gti ved full gass, den går like bra ved halv gass som ved full gass, restriksjon i flow eller boostleak / begge deler er mine hovedmistenkte da den går helt greit å kjøre vanlig med å starter kjempelett å slikt.
* Sterk vurdering å skifte fra zintertullclutchen til den kraftigste vanlige clutchen på markedet sånn bilen kan kjøres uten å være racerfører.
* Ny stereo, komplett, den som står i er en total tragedie å en eller annen smarting har drillet delefilterne rett i dørtrekkene, UTVENDIG inn mot kupeen, hadde mord for slikt vært tillatt så hadde det blitt begått, dvs jeg skal også bytte dørpanelene.
* Durer godt i blikkplater å slikt baki der, gå over å hive ut alt som bråker eller feste det bedre, bytte motorfester om dem er crap.
* Sjekke over alt av understell, balansere opp igjen hjul da dem rister bittelitt, 4 hjulskontroll etter bytting/sjekking av saker under.
* Nye bremser foran og bak, because why not, og jeg liker dem drillede å slissede skivene
* Montere keyless entry på original sentrallås og keyless start system.
* Enginebay dress-up + skifte slitne slanger og småtetninger
* Nye dekk, om det går på disse felgene, om ikke så nye felger
* Coilovers eller overhaling av originalt understell, på disse 18 tommerne så kan den ikke senkes så grusomt mye, for da blir den UKJØRBAR - Coilovers bestilt fra TA Technix for 2500 kroner på Black Friday
Den prisen da, med Tüv papirer!
* 60mm Singel gauge pod m/60mm boost gauge som har lcd skjerm i midten m/oil pressure, oil temp og voltmeter. - Bestilt
* Alle småfix og småmangler som irriterer!
* Skikkelig downpipe og mapping når bilen er satt sammen, kjører fortsatt på original 3rd gen cat.
* Boost solenoid styring inn på Apexi ECU istedenfor boost controller.
Tar imot all informasjon om noen andre vet noe som helst om denne her
In Progress :
* 3* Berk DP m/brakett - Til vinteren
* Keyless sentrallås - Under forskning da den er trassig, virker ikke på samme måte som på andre bilen, idfk why
* Release motor til bagasjeromslokk bak til montasje, pågår da funksjonen sitter i samme som keyless sentrallåsen - Mulig den blir dumpet om det skal vær trassig - DUMPET
* 02.07.2021 - V6 prosjekt progress :
* Avgjørelse tatt og Camry er innkjøpt
Ferdig :
*Prøvde meg på 255/35/18 bak, men disse ble litt vel "bøse" så gikk ned til 245/35/18 bak, sitter perfekt på originalt m/valsede hjulbuer.
*Catch can re-routed sånn en ikke coater innsug med olje.
* Enginebay dressup - Minimalt står igjen, type ting man tar når man skifter andre ting pga tilkomst.
* Alt av manglende skruer, klips, smådeksler, lokk på hele bilen
* Bagasjerom, lage ny bunnplate i tynt tre og sette sammen igjen
* Bremseslanger
* Bremsevæskeflush og clutchvæske flush
* Plastdeksel innerskjerm foran
* Bracing braketter sway bars
* Fjernet all gammel boostcontrolling og elektronikk, ferdig montert Apexi Solenoid koblet direkte i bilens ledningsnett og aktivert boost control kit function i Apexi FC sprutet via håndkontroller.
* Ny pakning på frunk montert
* Renset bagasjeromskledning med tepperenser, renset stål og vasket rent under alt baki der
* Interiør m/større diskanthusene og nye doorcards i originalt skinn montert, stereo montert ferdig, kabler lagt til subwoofere, alt ferdig innvendig av demonterbar jobbing her.
* Keyless Start button m/rfid chip ferdig montert
* Rasket ut alt av jallakabling og dårlig montasje, fått oversikt.
* Cancer bars bak erstattet med nye i stainless steel
* Skiftet pærer i dashbord
* Festing av manglende skruer på rør og fester bak under bil
* Fjernet skramledeksler under bil, kastet dem.
* Apexi ECU installert og festet ordentlig, dette fikset hvorfor den gikk så dårlig, må på mapping når alt er sagt å gjort
*Bygd om fra Greddy EBC m/solenoid til Apexi original plug&play to gen 3 harness solenoid kit og aktivert boost control via hand uniten til Apexi sprutet sånn computeren tar full kontroll over boosten
* Girkasseolje byttet, avrenning sto 2 uker! Oljen tok tid å få så, straight MT90, uten ekstra lsd tilsetning "for now"
* Pusset over typiske småbrune plasser der det er lakkflass under bil (jekkfester, flenser) og behandlet med brunox rustconverter/epoxy emalje, lakkert med svart lakk, klarlakk etter og deretter tektylert med den tynne fluiden da det er bak saker å ting hovedsaklig
* Stereomontasje i frunk
* 3 spoke gen 2 ratt strøkent, ferdig montert
* Bremser skiftet, alle skiver å klosser, glidestykker kontrollert å smørt opp igjen, caliere går rent å fint, EBC slissede å dimpled svarte skiver m/yellowstuff, MEGET diskre, er kjempefornøyd på svart bil med å kjøre diskre stil!
* Motoroljeservice ferdig, avrenning sto en uke på både filter å panne, Castrol Magnatec "Supercar" 10w-60 olje!
* Pusset rene originale fjører og understell for brunstighet så det skal se litt bedre ut på kontroll, smørt dem med epoxy rustconverter, hvordan det kan se sånn ut når selve chassiset er så jævli bra er en gåte..........
Oppdateringslogg :
30.11.2020 - Fremdriftsoppdatering første side
30.12.2020 - Fremdriftsoppdatering første side
02.01.2021 - Fremdriftsoppdatering første side og bestillingsliste på side 7 - Venter på deler.
25.02.2021 - Fremdriftsoppdatering første side
02.07.2021 - Fremdriftsoppdatering første side
16.07.2021 - Fremdrifstoppdatering første side - V6 Prosjekt!
02.12.2022 - Fremdriftsoppdatering, har brukt bilen en hel sommer, så nå er det på an igjen.
16.02.2024 - Ferdigstilt - Burde vel hatt en oppdatering inn i mellom, men bilen er altså ferdig ombygd

13.12.2024 - Oppdatering - Nye planer - Krok på bilen
27.12.2024 - Oppdatering første side
Tilhengerfeste Updates :
*27.12.2024
Kroken er på vei fra England ja, og bilen er hengt opp og bakfanger er avmontert

Avventer kroken som dem sier kommer mandag 30 Desember, så får vi se da


Får passe på og ikke drikke meg full i kveld for jeg har sååå lyst på Fujitsubo Legalis R eksosanlegg også

Satt inn hovedstrømsbryter, for med alt det jaklemikkelet som er montert i denne bilen nå så overrasker det lite at den trekker strøm og tømmer seg på en måneds tid nei :p
*13.12.2024
Har fått tak i en original option krok med en kar i England, bød ham 500 pund for den, han lurte på om jeg var gal, jeg bydde deretter 250 pund og han lurte fortsatt på om jeg dret penger... Endet opp på 150 pund pluss frakt 39 pund, jeg rundt det opp til 200 og sendte til han.
Kroken er på vei, har snakket med Vegvesenet og man er selv ansvarlig for at kroken man monterer er forsvarlig montert, og at den tåler det som bilen kan dra, så da trenger jeg kun sende inn dokumentasjon fra forhandler at bilen tåler xxxx kilo med brems og xxxx kilo uten brems, som er 1000 med brems og 400 uten.
Hadde DU tauet tusen kilo med en MR2?

Det kommer til å se helt sykt ut å dra den bak meg med en Ducati Superbike på, noe jeg må få rasshølet i gir på og faktisk reise på treff, MR2 V6 ombygd, eneste godkjente 3vzfe i landet, med klassiker-racing bikes på slep?
Nesten sånn jeg tror at folk blir interessert i å se på meg for første gang siden jeg var i asiens land og perforerte omtrent alt under 19 år


V6 Prosjekt Updates :
* 16.2.2024
Burde kanskje oppdatert første side for lenge siden, men bilen er altså godkjent med 3VZ-FE V6 i vognkort! Med Bilstein setup på dempere/turbofjærer, bremsene, felgene og dekkdimensjonen, med custom eksos, alt er bare fryd å gammen

Våren nærmer seg, det blir snart oljeskift å slikt og så er det vel bare tut å kjør, bilder kommer vel på Show & Shine

* 02.12.2022
Bilen henger på bukken, fremre understell er ferdig med bilsteindempere og fjærer nye, tårnlagre var helt ok bare tørre, rengjort og rullet i ny grease, mobil 1 for rullelagring, satt sammen med alt annet av gummideler/mansjetter nye.
Gjenstår å ta bakre dempere og fjærer, fikse lysbildet, tilpasse å sjekke om jeg kan bruke 215/35/18 foran eller om jeg må forbli på 205/35/18, kommer an på hvordan stancen på bilen blir etter jeg senker den ned på bakken igjen, foran var det OEM fjærer (tror jeg) og bak var dem BLÅ bak dårlig lakk og veiskit, gudene vet hvilket merke det er, så godt å få skiftet alt til et unisont understell.
Service motor med kjølevæskeflush, olje, filtre gjenstår, trenger ikke bytte noe tennplugger eller kabler eller noe da jeg har gjort max 500km i bilen siden motoren var nedplukket til shortblock og alt ble byttet av tetninger og servicedeler.
* 16-07-2021
Camryen har endelig kommet, høres helt sjukt bra ut motormessig, ingen kakling, går som den skal, starter "straight up" det blir ikke noe nedplukking av blokk for dette her er nok 110% toyotakvalitet.
Ekstern service på alle punkt å stelling av motor

Søknad til SVV sendes nå om ombygging

Original Posting før V6, da bilen var en 3rd gen Turbo under restaurering :
Endelig tilbake til MR2, hadde fått lenge å vel nok av Celicaen min og jeg elsker T-Tak, så jeg var bare nødt.
Endte opp med denne her, 1990 modell så veteran, nyere gen 3 turbomotorswap :
https://images.finncdn.no/dynamic/1600w ... 302093.jpg
Fikk den til trivelig pris for det en vanlig GTI går for i dag + rearcut pris, så egentlig greit rimelig.
Veldig bra chassis på denne ihvertfall, flott i lakken å greier, akkurat slik jeg ønsker det da jeg tar alt annet enn chassisjobb, stylingkittet passet bilen også, noe ekstreme felger mtp kant for min del, men jeg likte dem faktisk ganske godt, er litt mafia over hele bilen, spesielt i svart.
3rd gen 3SGTE, turbobremser å kasse å alt, oppgradert intercooler, apexi ECU, Blitz EBC, Momo Ratt, Skinninteriør oppgradert girboks med en 1.5way diff og alu svinghjul m/zinterclutch (fakk)
Vinterplaner :
* Lagring, sjekke ting, bestille alt som trengs etterhvert som det gjør seg ferdig.
* Finne ut hvorfor den går så jævla dårlig ved pådrag, den har 2nd gen 3sge kamakslinger i 3rd gen topp, men jeg tror ikke det er noe særlig godt innjustert og vurderer da justerbare kamdrev å slikt før evt rett avsted til tuning, det er også original cat på den, en mega-restriktor, det booster godt men går ikke fremover å jeg synes jeg hører noe som kan minne om ett damplokomotiv som tuter baki der, mulig dumpventilen ikke tetter overhodet, det var med en annen en som kansje er i bedre stand, men mulig jeg bare handler en helt ny fra HKS eller Blitz..
Den har også original 3rd gen ecu, men en Apexi fc powercommander ecu følgte med, samt en downpipe, disse to skal ihvertfall i asap, bilen går like dårlig som en vanlig gti ved full gass, den går like bra ved halv gass som ved full gass, restriksjon i flow eller boostleak / begge deler er mine hovedmistenkte da den går helt greit å kjøre vanlig med å starter kjempelett å slikt.
* Sterk vurdering å skifte fra zintertullclutchen til den kraftigste vanlige clutchen på markedet sånn bilen kan kjøres uten å være racerfører.
* Ny stereo, komplett, den som står i er en total tragedie å en eller annen smarting har drillet delefilterne rett i dørtrekkene, UTVENDIG inn mot kupeen, hadde mord for slikt vært tillatt så hadde det blitt begått, dvs jeg skal også bytte dørpanelene.
* Durer godt i blikkplater å slikt baki der, gå over å hive ut alt som bråker eller feste det bedre, bytte motorfester om dem er crap.
* Sjekke over alt av understell, balansere opp igjen hjul da dem rister bittelitt, 4 hjulskontroll etter bytting/sjekking av saker under.
* Nye bremser foran og bak, because why not, og jeg liker dem drillede å slissede skivene

* Montere keyless entry på original sentrallås og keyless start system.
* Enginebay dress-up + skifte slitne slanger og småtetninger
* Nye dekk, om det går på disse felgene, om ikke så nye felger
* Coilovers eller overhaling av originalt understell, på disse 18 tommerne så kan den ikke senkes så grusomt mye, for da blir den UKJØRBAR - Coilovers bestilt fra TA Technix for 2500 kroner på Black Friday

* 60mm Singel gauge pod m/60mm boost gauge som har lcd skjerm i midten m/oil pressure, oil temp og voltmeter. - Bestilt
* Alle småfix og småmangler som irriterer!
* Skikkelig downpipe og mapping når bilen er satt sammen, kjører fortsatt på original 3rd gen cat.
* Boost solenoid styring inn på Apexi ECU istedenfor boost controller.
Tar imot all informasjon om noen andre vet noe som helst om denne her

In Progress :
* 3* Berk DP m/brakett - Til vinteren
* Keyless sentrallås - Under forskning da den er trassig, virker ikke på samme måte som på andre bilen, idfk why
* Release motor til bagasjeromslokk bak til montasje, pågår da funksjonen sitter i samme som keyless sentrallåsen - Mulig den blir dumpet om det skal vær trassig - DUMPET
* 02.07.2021 - V6 prosjekt progress :
* Avgjørelse tatt og Camry er innkjøpt
Ferdig :
*Prøvde meg på 255/35/18 bak, men disse ble litt vel "bøse" så gikk ned til 245/35/18 bak, sitter perfekt på originalt m/valsede hjulbuer.
*Catch can re-routed sånn en ikke coater innsug med olje.
* Enginebay dressup - Minimalt står igjen, type ting man tar når man skifter andre ting pga tilkomst.
* Alt av manglende skruer, klips, smådeksler, lokk på hele bilen
* Bagasjerom, lage ny bunnplate i tynt tre og sette sammen igjen
* Bremseslanger
* Bremsevæskeflush og clutchvæske flush
* Plastdeksel innerskjerm foran
* Bracing braketter sway bars
* Fjernet all gammel boostcontrolling og elektronikk, ferdig montert Apexi Solenoid koblet direkte i bilens ledningsnett og aktivert boost control kit function i Apexi FC sprutet via håndkontroller.
* Ny pakning på frunk montert
* Renset bagasjeromskledning med tepperenser, renset stål og vasket rent under alt baki der
* Interiør m/større diskanthusene og nye doorcards i originalt skinn montert, stereo montert ferdig, kabler lagt til subwoofere, alt ferdig innvendig av demonterbar jobbing her.
* Keyless Start button m/rfid chip ferdig montert
* Rasket ut alt av jallakabling og dårlig montasje, fått oversikt.
* Cancer bars bak erstattet med nye i stainless steel
* Skiftet pærer i dashbord
* Festing av manglende skruer på rør og fester bak under bil
* Fjernet skramledeksler under bil, kastet dem.
* Apexi ECU installert og festet ordentlig, dette fikset hvorfor den gikk så dårlig, må på mapping når alt er sagt å gjort
*Bygd om fra Greddy EBC m/solenoid til Apexi original plug&play to gen 3 harness solenoid kit og aktivert boost control via hand uniten til Apexi sprutet sånn computeren tar full kontroll over boosten
* Girkasseolje byttet, avrenning sto 2 uker! Oljen tok tid å få så, straight MT90, uten ekstra lsd tilsetning "for now"
* Pusset over typiske småbrune plasser der det er lakkflass under bil (jekkfester, flenser) og behandlet med brunox rustconverter/epoxy emalje, lakkert med svart lakk, klarlakk etter og deretter tektylert med den tynne fluiden da det er bak saker å ting hovedsaklig
* Stereomontasje i frunk
* 3 spoke gen 2 ratt strøkent, ferdig montert
* Bremser skiftet, alle skiver å klosser, glidestykker kontrollert å smørt opp igjen, caliere går rent å fint, EBC slissede å dimpled svarte skiver m/yellowstuff, MEGET diskre, er kjempefornøyd på svart bil med å kjøre diskre stil!
* Motoroljeservice ferdig, avrenning sto en uke på både filter å panne, Castrol Magnatec "Supercar" 10w-60 olje!
* Pusset rene originale fjører og understell for brunstighet så det skal se litt bedre ut på kontroll, smørt dem med epoxy rustconverter, hvordan det kan se sånn ut når selve chassiset er så jævli bra er en gåte..........
Sist redigert av Makk den 27 des 2024 19:52, redigert 35 ganger totalt.