TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #431280  av Mr2mr2

Jeg mener det gjelder ifra 1. Juli i år ;)
 #431282  av Inz4ne

Stemmer at det trer i kraft 1. juli i år, det skumleste med det er at en hvemsomhelst kan overvåke andre, på vegne av bransjen.
 #431283  av Mr2mr2

Med andre ord i dag ;)
 #431286  av inzane2012

Mr2mr2 skrev:Ja, er klar over det.

Men etter slik jeg har forstått det er det litt "skumlere" å laste ned torrent filer for tiden? I følge media er det når MYYYEEE større sjanse for å bli tatt for det?

Men sjansen for å bli tatt er vel likevel liten...?
sånn det fungerer er at selskapene må først BE DLD om å overvåke enten deg, eller filene som ligger ute på nettet. Uansett, så er hele opplegget så fullstendig nytteløst og ubrukelig at det er over min fatte evne at stortinget i det heletatt har gått med på DLD, det tar folk TO sekund å omgå hele dritten... skaff deg en vetig VPN tilkobling, og du er sikra mot overvåkning. Det eneste din ISP ser da, er om du er online eller ikke :P
 #431294  av Inz4ne

De må ikke be DLD om noe som helst, det de må gjøre er å gi beskjed til datatilsynet om at de vil overvåke også loggfører de IP addresser som driver med nedlasting.

Litt mer utfyllende her
http://www.hardware.no/artikler/fra-og- ... tte/135014
 #431309  av celicat23

Det mest irriterende er at hvis du ringer om f.eks. noen har brutt seg inn i bilen din eller hjemme hos deg så er saken henlagt før du har lagt på telefon. Men jeg regner med de plutselig har tid til å gjøre litt mer når noen bransjehorer ringer å griner om at de tjente kun 10.000.000 millioner i år, og ikke 10.000.099 millioner fordi du har lastet ned en film.
 #431312  av ArildM

Piracy isnt all that bad, and they know it!
Se bare på de FRITTSTÅENDE forskningsresultatene som foreligger (ikke de som er kjøpt og betalt av bransjen selv), de som laster ned filmer og serier er ofte storkonsumenter som både går på kino og kjøper filmer og serier i høyere grad enn de som ikke laster ned. Mange prøver også programvare før de velger å kjøpe (eksempelvis Windows 7 og 8, og en rekke spill for min del). Ellers støtter jeg både Spotify og Netflix og synes det er geniale tilbud. Men jo, jeg laster ned torrents også. Har ikke noe dårlig samvittighet for det.
 #431315  av celicat23

Film og musikk bransjen er gjennomført latterlig. Ikke går det å kjøpe seg ett abonnement på noe streaming, for de selger rettigheter i hytt og pine så skal du ha noe reelt utvalgt må du abonnere på en haug. Når du forsøker å kjøpe musikk ærlig så finner du det faen ikke i noen nettbutikker, eller favoritten min over alle: "denne sangen er ikke tilgjengelig i ditt område" når du forsøker å handle.

Og det må bli mulig å få sett litt av filmen før du kjøper. Alle filmer jeg har lastet ned som jeg syns er bra, de har blitt kjøpt på bluray (når bluray'en har kommet ned i normal pris). Jeg har INGEN problemer med å betale for noe bra. Det jeg der i mot har problemer med å betale for er BEDRITEN MØKK som kun så bra ut på traileren. Gi meg de 20 første minuttene av alle filmer gratis så skal jeg kjøpe de jeg syns virker bra, f.eks..

Men, neeeeeida. Vi skal helst gå tilbake til 1990 hvor det kosta 198kr for en cd hvor det var EN bra sang, og 300kr for en dvd.... Samarbeide med markedet, prøve å gjøre kunder fornøyd? NIX!!! Motarbeide alle og være KJEMPE overrasket når ikke alle liker det? YES, DET ER MÅTEN Å GJØRE DET PÅ!!!!
 #431321  av ArildM

Når du har drevet en så råtten bisniss i så mange år har du jo litt folk som kan drive lobbyvirksomhet i regjeringa i USA, som derigjen truer feks Sverige med handelsblokkasje osv bare pga piratvirksomhet! Hele greia er sykt!
Og med friheten de får til å spionere på privatpersoner "for å ta de skumle piratene" så blir vel neppe det misbrukt heller, i likhet med skandalen som er avdekket i USA hvor de har overvåket alt og alle.
Neida, go big brother!

Blir jeg tatt for torrenting skal jeg gledelig stille opp i alle aviser og blader og fortelle min sak!
Må vel henge ut noen få stakkarer, slik som da man brant hekser på bålet, sånn for å skremme alle andre til å ikke laste ned.
Saksøke en par alenemødre og besteforeldre som har hatt barnebarna på torrentbesøk.

Og alt pga en kundefientlig bransje? Kjempegreier det vettu!
 #431322  av Inz4ne

inzane2012 skrev:sikkert jeg som hørte feil fra radioen da, så altså, di må be datatilsynet om å få overvåke deg... du navnetyv, roan litt med comebacksa da ;)
navnetyv? ;P har brukt dette brukernavnet rundt omkring i ganske mange år allerede :P

Og nei de må ikke be om å få overvåke deg spesifikt, de vil bare trenge å si ifra om at de skal overvåke, og slik jeg har forstått det så vil de da rett og slett bare koble seg opp på en torrent og samle seg opp IP addresser for så å be om å få utlevert informasjon på disse.

Denne overvåkninga kommer til å bli utvidet til å gjelde flere områder og flere typer lovbrudd, med mindre folket faktisk sier ifra, men de fleste nordmenn i dagens samfunn har tydeligvis ikke noe å skjule så de har ikke noe imot et kamera i stua og på soverommet og kanskje et på badet også. For nordmenn flest gjør vel ikke noe ulovlig vel, så da har det jo ikke noe å si eller?
 #431339  av inzane2012

ja, kommer snuten her og arresterer meg for å laste ned en tv serie eller film, så skal jeg gladelig vise dem film hylla mi som inneholder rundt 300 dvds og blurays(det er etter jeg nå har kvitta meg med en hel haug) samt en god del spill til både xbox og ps3. Kan og legge frem konto infoen min til både Netflix og HBO Nordic...

Jeg kan forstå den grunnleggendes faktoren som gjør piratkopiering ulovelig. For om jeg hadde brukt tid, energi og penger på lage noe, så vil jeg jo selvfølgelig få noe tilbake. MEN, fremgangsmåten som blir tatt i bruk, straffene som kommer, di står ikke i stil til forbrytelsen. Om jeg laster ned en film og blir tatt, så skulle en jo nesten tro at jeg var en eller anna stor datahacker.
 #431343  av FireWalk

PROBLEMET har de skapt selv!

Hør nå her:
I gamle dager lastet jeg ned Mp3 filer som en helt. Det var dårlig utvalg i platebutikkene og jeg ville høre den musikken JEG ville høre NÅR jeg ville. Etter hvert som løsninger som spotify osv dukket opp så har jeg ikke lastet ned en eneste mp3fil. Nå hører jeg all musikken min, fult lovlig via spotify og jeg betaler for det med glede.

Men med film og serier er det straks mye verre. Også her vil folk se det de vil, når de vil. Men her oppstår problemet. Det er nemlig ikke mulig å se det du vil når du vil. Dette pga forskjellige serier og filmer er bundet opp mot forskjellige selskaper og kanaler. Så for å få tilgang til en gitt serie, f.eks Walking dead må du abbonere på en gitt kanal som kun finnes i en gitt kanal pakke. Men så følger du kanskje også med på Falling skies? men den går kun på en annen pakke... så da må du ha den og.. og slik holder det på. I værste fall kan du da risikere å betale 10.000 kr i måneden for alt mulig innhold, men likevel ikke ha tilgang på alt det du ønsker å se..

Dette er lite hensiktsmessig og fryktelig tungvindt.

Nå har netflix kommet som har en tanke som er god. Muligheten til å streame det du vil når du vil. Men det er ikke en fullgod tjeneste. De seriene som ligger der er som regel gamle, det nyeste av det nye finner du ikke der før lenge etterpå. Jeg ønsker å se en episode samme dagen som den går på tv! ikke et år etterpå.. Folk av den moderne verden er ikke villig til å vente! De vil ha ting med en gang. Dette må platebransjen/filmindustrien snart forstå! Det er Dette som er årsaken til piratkopiering. Folk laster ned serier og filmer så linjene gløder, ikke fordi det er så kjekt å være pirat, men fordi det ikke er mulig å få tak i det på annet vis!

Jeg som forbruker ANER ikke hvordan jeg skal få tilgang til alle de forskjellige seriene jeg følger med på uten å laste ned.. Gi meg ET godt alternativ som dekker alle mine behov så skal jeg med glede betale jeg. Ikke? Nei nettopp, det finnes ikke! pga det jeg har poengtert over. Og det er det som er elefanten i rommet her. Den bransjen der bør sette seg ned alle sammen og gå i seg selv å tenke over hvorfor nesten ingen piratkopierer musikk lenger, og hvordan de selv kan løse problemet.

Hadde det eksistert en tjeneste som netflix der ALT innhold var tilgjengelig, alle tenkelige serier og filmer tilgjengelig et tastetrykk unna så skulle jeg med glede betalt for det! Men jeg gidder ikke betale for en tjeneste som bare halveis dekker mine behov, og ikke det engang. Da må jeg uansett laste ned halvparten, og da kan jeg like gjerne laste ned alt..

Hvor vanskelig kan det være å bli enige om en ny standard, der alt er tilgjengelig og alle leverandører/skapere av innhold får betalt utifra hvor mange som ser akkurat deres show?
De må jo skjønne at om hele verden får tilgang til alt som er så vil folk se serier de ellers aldri ville visst eksisterte engang.

I dag kanselleres en hel masse gode serier pga sviktende seertall.. fordi serien tilfeldigvis går på en kanal et gitt klokkeslett, og fordi folk akkurat da heller vil se top model f.eks... Noe slikt ville vært ungått om man kunne hatt innholdet tilgjengelig via en universaltjeneste. Da kunne folk sett hva de ville når de ville. Dette er uten tvil fremtiden! Og de ville således også effektivt gjort så godt som slutt på all piratkopiering av serier og filmer... Så hva venter de på? Hvorfor tvilholder de på det gamle ubrukelige systemet som tydeligvis ikke fungerer? For disse gutta gjelder bare en ting, og det er å tjene penger. Det er vel ingen tvil om at de ville tjent penger på en slik tjeneste,
  • 1
  • 896
  • 897
  • 898
  • 899
  • 900
  • 1172