TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterprosjekt - j-spec er i gang..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#35777  av MR2turbo

har prøvd å søke men finer bare at den er til toyota, lexus og previa... hmmm... noen andre som har bytta og kan si hvordan orginalpumpa ser ut?

#35791  av CelicaTurbo

jeg må sjekke "Mine Favoritter" på hjemmemaskinen for jeg så guide til bytte av pumpe på Celica GT4 for noen dager siden og lagret den snarveien, det er en god mulighet for at pumpen er identisk ihvertfall men jeg tror ikke det står noenting om delenummer der for byttepumpen som artikkelen omhandlet var en Bosch pumpe..

#35929  av CelicaTurbo

her er siden jeg tenkte på:

http://member.newsguy.com/~gtfour/fuelpump.html

er bilde av orginal Celica pumpe sammenlignet med en Bosch pumpe..

#35960  av MR2turbo

takk for det :) tror kansje at den er orginal den pumpa som satt der..

Jeg jobber kvelden denne uka, så det blir ikke så masse skruing.. men jeg fikk hvertfall kobla på alle slangene igjen i dag.. og starta den med nye pumpa.. Så ut til å funke perfekt hvertfall :)

Og så monterte jeg 3.gen ECU'en til Morten, og da forsvant feilkodene som jeg hadde med st205 hjernen.. . :D så da er det bare å vente på den som kommer i posten ;)

#35970  av CelicaTurbo

Jeg fant forresten en mulig løsning på feilkodene i helgen, noen som har brukt den løsningen med hell mens andre får det ikke til. Men jeg tenkte at det nok ikke var noe interessant pga at du hadde jo ny ECU på vei (fra trimselskap? Blitz eller Mines kanskje? 8) ), og dessuten så krevde den mod'en at du måtte ha all wiring for intercoolerens vannpumpe komplett.. problemet er at ene wiren som går til pumpen ikke er fysisk koblet til noe som helst men man antar at den er en slags induktiv "pickup" av et slag som forteller om pumpen går eller ikke.. man har funnet måter å narre ECU om wiring er intakt, men ikke om den er kuttet.. snodig løsning fra Toyota må jeg si :?

#36198  av MR2turbo

hmmm ja snodig det der.. tror ikke jeg begynner å begi meg ut på det der.. Kommer ny ecu til helga tror jeg.. evt. begynnelsen av neste uke.. og i mellomtiden låner jeg morten sin.. ;)
Jeg vet ikke hva slags den ECU'en er annet enn at det er en japansk trim-ecu :wink:

#36200  av CelicaTurbo

nesten som jul det der da :) Kan jo også være en tectom når jeg tenker på det :)

#36896  av MR2turbo

SÃ¥nn, da er en helg med mye bilprat og litt mekking over ;)
Har fått bilen ned på hjula igjen og er klar til testflight så fort at jeg får hentet panseret mitt fra lakk i morra... Har fått fjernet ett lite støvkorn i lakken :D
Motoren høres 100% frisk ut og maler som en katt..Så har jeg og fått låne noen spacere til å ha fremme sånn at ikke felgene tar i coiloverne..
Ellers så viser det seg at det er en Blitz access Ecu jeg få og den kommer til meg i løpet av uka..

Autofil filminga blir utsatt til juni, siden jeg ikke får de nye felgene før det.. må jo ha med de ;)

Det var litt oppdatering.. nå kjører jeg ut til verkstedet igjen.. må ha på noen interiør-deksler :)

Bilde fra i går kveld, med nytt skilt montert... Ja den trenger en bitteliten vask.. hehe
Vedlegg
112_1219.jpg
112_1219.jpg (76.85 kiB) Vist 1698 ganger

#36897  av kennethx

mmmm, gleder meg til det autofil programmet... Har du noen detaljer ang. det? Blir det bane kjøring? Hvem kjører? osv... :) *spent*

#36911  av CelicaTurbo

en smule støvete bil ja :)

#37546  av MR2turbo

kennethx skrev:mmmm, gleder meg til det autofil programmet... Har du noen detaljer ang. det? Blir det bane kjøring? Hvem kjører? osv... :) *spent*
Jeg gleder meg og ;) Det ser ut til å bli banekjøring, med Jan-erik og kansje Tommy.. men det er jeg ikke 100% sikker på, men regner med det.. så blir det litt om bilen o.l. tror at det kan bli bra.. :)

Har vært på et par test-turer nå, og det viser seg at ett eller annet i IC-vifte-kretsen ikke får spenning.. sånn at når vifta skal gå kommer bare varsellyset i dashen opp.. men stod akkurat en kveld å sjekket alle koblingene rundt den kretsen for en kompis, så jeg har det i hodet.. :wink:

men det var bare HERLIG å kjøre igjen :D sitter bare å smiler bak rattet hele tiden :P

#37567  av Phantom3D

Gleder meg til å se autofil med den ja! wee! :D

#37568  av CelicaTurbo

flott med bilen på veien endelig da :)

#37574  av kennethx

mmm, *krible* bilen min er jo på verksted selv nå.... regner med du slår opp med STORE bokstaver god tid før det kommer på TV! :)

#38022  av MR2turbo

Har kjørt ett par dager nå og alt funker helt godt!

Gleder meg og masse til autofil filming og resultatet ;) Og lover å annonsere før det blir vist på tv'n, ja :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11