TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tennplugger til 3S-GTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#148257  av sleeper

GT4 CS skrev:NGK BKR6E er pluggene jeg kjøpte, billige plugger. Men funker meget bra iallefall. Null nøkking ved gassing, noe som er deilig. Men de gamle pluggene hadde en rødlig farge, noen som vet hva som kan ha gjort dette?
hehe....kjørt rød disel du!! 8) :wink: :wink: derfor du har røde plugger og den hakker litt!!

#148274  av CelicaTurbo

GT4 CS skrev:NGK BKR6E er pluggene jeg kjøpte, billige plugger. Men funker meget bra iallefall. Null nøkking ved gassing, noe som er deilig. Men de gamle pluggene hadde en rødlig farge, noen som vet hva som kan ha gjort dette?
standard varmegrad da, funker nok supert til vanlig men om jeg husker rett så kjører ikke du på så veldig lavt trykk og jeg ville ikke tatt noen toppfart sprint eller banekjøring med de pluggene da ;)

#148330  av GT4 CS

Blander litt diesel i bensina for og jeg har hørt man kan kjøre så høyt dieseltrykk ;)

Hehe, har nokkk ikke vært fylt diesel på den kjærra :) Var vel varmegrad 7 jeg har, får de jeg kjøpte er en grad kaldere, men ble usikker nå, får kjøre innom verksted inatt og sjekke. Får ta bilde av gml pluggene og, aner ikke hva som har laget den fargen på de???

#148339  av CelicaTurbo

BKR6 er standard varmegrad ihvertfall, mens 7 er en grad kaldere ;)

#148341  av tojo

Litt plugg info. :D

Sjokoladebrun(rød) plugg er Normal.
Hvis pluggen er sotete(sort/pulveraktig) er det for fet drivstoffblanding( årsak - tenning,blanding)
Er den oljeaktig kan det i beste fall skyldes at tennpluggene ikke har oppnådd riktig arbeidstempratur.
Er dem bare oljete,kontroller om du har riktig type og at den er i god stand.

OBS! gamle,slitte plugger som ikke arbeider med riktig tempratur,og plugger som er for "kalde" oljes lett igjen..

#148396  av GT4 CS

Var varmegrad 7 jeg har, bare jeg som husket feil. Har aldri sett den rødfargen før jeg, men da er det endelig bevist at bilen min har riktig forbrenning da :wink:
Trudde det var lysegrå farge som var riktig farge, men der kan man se ;)
Har basert det på det som står i haynes boka.

#150561  av sindrejl

nå kom nye plugger til meg fra fensport.. sinnsykt god service :) fikk dem for 540 spenn totalt inkl frakt og moms :D Da er det NGK Iridium plugger.. en grad kaldere.

#150566  av GT4 CS

sindrejl skrev:nå kom nye plugger til meg fra fensport.. sinnsykt god service :) fikk dem for 540 spenn totalt inkl frakt og moms :D Da er det NGK Iridium plugger.. en grad kaldere.

Prøv og kjør på diesel du også , skal mye til og få tenningsbank da :lol:

#150595  av sindrejl

GT4 CS skrev:
sindrejl skrev:nå kom nye plugger til meg fra fensport.. sinnsykt god service :) fikk dem for 540 spenn totalt inkl frakt og moms :D Da er det NGK Iridium plugger.. en grad kaldere.

Prøv og kjør på diesel du også , skal mye til og få tenningsbank da :lol:
? Joda lite tenningsbank, men greit å få bilen FREMOVER i det minste? ;)