TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• knirking i bilen.. (taket)?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #132075  av kka

Hei
Jeg har hatt en rar lyd helt siden jeg fikk min Mr2 i påsken :cry:
og jeg tåler ikke ulyder :roll: Så jeg brukte mange uker på finne ut ka i Hel... :wink: som kunne lage denne lyden...
Og i min bil som ikke knirker lengre :lol: så var det påfyllingsrøret
til bensintanken som knirket :shock: og jeg syntes også det hørtes ut som det kom fra T-taket...

Min erfaring!

KKA

#132079  av aneriks

knirker litt i min også, men ser jo ut som om de fleste har det problemet :?
 #132086  av kka

Jeg brukte litt sikaflex(tror det skrive slik) :oops:

NÃ¥ er det knirkinga borte

kka

#132093  av Ivar

Knirkingen kommer fra targatak og sidevinduene. Det er karosseriet som vrir seg ved høydeforskjeller i bakken.

#132131  av FireWalk

Ting løsner vel litt over tid...

har heligvis ikke noe knirking i min jeg heller, og min er også senket..

#132184  av angrykid

Min er clean som bare det med tanke på knirking, men det er en eller annen luring som har montert høyt bremselys i vinduet på den, og dette bråker noe for jævlig og fungerer ikke. :-D så demonteres det som demonteres kan. :)
 #357512  av Helgeland

drar opp en gammel tråd.. er det noen som vet om det hjelper og bytte diverse stag på bilen. tenker da på stab stag?? hvis det er det det heter det som går i x over motoren og det som er over bateriet??
 #357530  av mr2storbrua

Disse kalles tårnstag, da vet man hvertfall hvilke du mener. Er ganske mange stabstag på en bil.
Litt usikker på hvor mye det hjelper, de originale er ganske spinkle greier. Lager du selv eller kjøper f.eks. TRD så vil det nok stive av litt ekstra.
 #357553  av ad92

sw20:
ingen knirking på min... hehehe :twisted:

dei som har det i vindua kan prøve men silicon stift..
Stemmer ikke lenger på den bilen, knirker en del av taket/vinduene nå :lol: Bryr meg egentlig ikke noe særlig så lenge taket er tett :D
 #357578  av Helgeland

mr2storbrua skrev:Disse kalles tårnstag, da vet man hvertfall hvilke du mener. Er ganske mange stabstag på en bil.
Litt usikker på hvor mye det hjelper, de originale er ganske spinkle greier. Lager du selv eller kjøper f.eks. TRD så vil det nok stive av litt ekstra.
okei da lærte jeg noe der også.. hvem er det som selger trd?
ser på hpf. at di har mange forsjellige alt i fra tein til cosco men gjerne bedre med trd!
 #357581  av mr2storbrua

Jeg kjøpte mine hos mvp...
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
Der er det mye trd-deler. Er desverre ikke bilder der, hvis ikke du har sett de før kan jeg legge ut av mine...
 #357620  av Helgeland

mr2storbrua skrev:Jeg kjøpte mine hos mvp...
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
Der er det mye trd-deler. Er desverre ikke bilder der, hvis ikke du har sett de før kan jeg legge ut av mine...
glimrende tusen takk.. får prøve og spare litt og kjøpe..
 #357650  av Larsen

Vil bare legge til at tårnstagene jeg monterte på min, hjalp faktisk veldig på både stivehet og knirking i bilen, så det kan anbefales!
 #358026  av Helgeland

Larsen skrev:Vil bare legge til at tårnstagene jeg monterte på min, hjalp faktisk veldig på både stivehet og knirking i bilen, så det kan anbefales!
var det trd eller? har du evntuelt link til siden du kjøpte dem?