TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• knirking i bilen.. (taket)?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #120464  av Raze_r

når jeg kjører inn på gårdsplasser og lignende med min mr2 mk2 der det er litt høydeforskjell på bakken så er det akkutrat som det knirker.. er det i taket? er dette vanelig på mr2 med targa-tak?

takker for svar :P

#120466  av Tums

hender det knirker litt hos meg også... Ting er vel ikke like tight som de var for 13 år siden tenker jeg...

#120468  av Christian

Har dette selv, mener det kom etter senking og andre understells ting. Chassi vridning...?

#120484  av Raze_r

vet ikke... husker ikke hvordan det var med originalt understell... men det eneste jeg har gjort er å bytte til kyb agx dempere...
har ikke senket den enda... har bestilt fjører da,så de kommer sikkert snart :wink:

#120501  av Mr2Nyter'n;p

Her knirker det også.. Hver gang jeg kjører steder med litt høydeforskjell f.eks over fortauskanter osv.. Lave fortauskanter.. :wink: Har no kyb gromdempere på kjerra jeg og..

#120516  av jensi

Prøv å åpne vinduet 2-3 mm.
Min knirket i vinduet på sjåførsiden.
Jens

#120531  av Raze_r

høres ut som det er i targataket på min....

#120546  av lasse

Har sånn knirk jeg også, var ingenting når jeg kjøpte bilen, men med
x-antall timer med "aktiv" kjøring har det kommet, knirker hele tiden hos meg...

#120556  av sw20

ingen knirking på min... hehehe :twisted:

dei som har det i vindua kan prøve men silicon stift..

#120573  av Raze_r

hm... knirker ikke hele tiden her, bare ved høydeforskjeller....
skal prøve med litt silikon stift og smøre på...
rart du ikke har det da, har du originalt understell da?

#120574  av sw20

Min er senket 35mm forran og bak og jeg har kyb agx dempere..

#120588  av Raze_r

og ikke EN lyd?
rart....

#120629  av Neemi

Min og knirker når jeg kjører på skro over fartsdumper eller skal svinge over små bakketopper som flater ut.

Min er jo både senket og har vært demontert og i det hele tatt så tviler ikke på at det har noe med saken å gjøre.

#120642  av lasse

Min begynte å knirke før jeg senket den...

#120835  av PÃ¥l

Har den knirkinga jeg også, høres ut som om den kommer fra vinduet. Synes det ikke er noe knirking når vinduene er nede og T-taket er av, så prøv med silikonstift eller spray ;)