TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ecu boost mod.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#16536  av tbergstad

Derrr.. Nå har jeg montert potensionmeter løsningen i celican. Imorgen kommer vi til å skrue opp trykket en smule for å få litt mer guff. Kommer ikke ikke til å justere noe særlig før eksosen min kommer fra Reidar.. Men litt.. :wink:

#16537  av CelicaTurbo

hvilken eksos har du bestilt da? og har du merket deg hvilken vei du må skru potensiometeret for å øke/minke grensen? Litt kjekt å vite om du har satt grensen for lavt :)

#16542  av tbergstad

Alt under kontroll.. Bestilte HKS hiper muffler fra reidar for lenge siden, men det tar litt tid.. HKS er visst treig til å levere. Mener fuel cut skal ligge på en ca 15-16 psi nå. Men vet ikke sikkert før imorgen. Skal gi beskjed om hvordan det går.

#16562  av tbergstad

Nå har jeg justert opp turbotrykket og koblet ut vsv. Jøss.. Det ble en morsom bil. :P Ble voldsomt mye hissigere i 2 gir. Nå gleder jeg meg noe så grønt på eksosen. :lol:

#16579  av CelicaTurbo

eksosen hjelper nok noe på, men det er helst downpipe som har best effekt men det er også mest jobb å bytte, samt at katalysator er kjekt å ha til periodisk kontroll :) Men det stemmer som du sier at bilen blir mye gøyere når du frigjør trykket fra de to første girene ja :)

#16672  av tbergstad

Skal fikse downpipe.. Tenkte å overhale turbo i samme slengen, Vet noen om det finnes rep-kit for turbo? Dvs. simmerringer osv..? Har oljelekasje på luftsiden av turboen. må vel fikses før det bli verre.

#16679  av CelicaTurbo

mener det finnes kit men med tanke på ballansering osv er det kanskje greit å levere den til noen som har bra utstyr for slikt? Og det er jo en fin mulighet til å bytte til en litt mer aggresiv turbo i samme slengen for ikke så allt for mye mer penger enn overhalingen koster :)

#16696  av tbergstad

Hvilke firma driver med dette da?

#16704  av CelicaTurbo

eneste jeg kjenner til her til lands er disse: http://www.gikturbo.no/ Ellers er det et selskap i Sverige som er bra priset og brukt av mange men jeg husker ikke navnet på dem, kan undersøke om du har behov for det?