2fastgt4 skrev:men det tar jo bare et nano sekund, to strips gjør jobben. Bare stripse fast regreim i kamhjula og skru de av, passer jo bare et sted den drittenliten missfårståelse her.
ja man må ha av registerreim får å skifte toppakning.
man behøver ikke å ta av kammer eller løftere for å komme til boltene![]()
og når boltene er av kan man løfte av toppen med kammer og løftere i behold og skifte pakning![]()
slik er det på en 3sgte motor vaffaler vel ganske likt på den uten turbo
![]()
men skal sies at det er trangt der.

Ikke gi deg, forbruker rådet er en god ide her, for uansett om det var ujevnheter i toppen din er ikke det ditt problem lenger, du leverte bilen på verksted for og få byttet topp pakning, og da vet jo alle, eller burde alle mekanikere ha hørt at en rettholdt gjør arbeidsdagen litt lysere, tar dem hele 1min og sjekke orntlig om toppen har vridd seg. Og det er ikke en sak du som kunde skal vite. Si det slik da, du leverer bilen din på verksted for og bytte register reim. Vannpumpa eller strammehjul ryker en uke etter du hentet bilen. Verksted nekter og ha noe med det og gjøre fordi du bare sa du sku bytte regreim. Hvem har skylda da om du ikke har levert bilen hos merkeverkstedet? De plikter uansett og sette seg 100% inn i alt de trenger før jobben, og om de mistenkte at toppen din var litt skjev skulle dem ha informert deg. Slik jeg ser ann saken ville jeg gitt dem en sjanse til, krev om mulig skriftelig begrunnelse om svar blir negativt. Så flyr du rett til forbruker rådet, den lokale avisa er heller ingen blindvei og gå, for du får litt hevn, og du gjør andre en tjeneste ved at de leverer bilen et annet sted og mest sansynelig får en mye bedre jobb utført på bilen sin

91 auda 90 quattro 20v
x91 Celica GT4 Carlos Sainz nr 2993 av 5000
x91 Celica GT4 Carlos Sainz nr 2993 av 5000