TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lys i varmeapparatet mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#123154  av perchr

blir nok litt lodding ja.. har det ca. klart.. men får se endelig når ledsn kommer rundt mandag/tirsdag 8) holder på å bygge inn touchscreen også samtidig, det blir kooooolt :D skal støype med polyester i morgen..

#123155  av BrennaRacing

Det høres bra ut....regner med at du legger ut noen bilder av jobbingen underveis å sluttresultatet :D

#123156  av perchr

jepp, får prøve på det :D

#123186  av chris

Hold oss oppdatert! Kunne tenkt meg å fått litt oppdatering av lys jeg også :)

#125104  av @ndreas

Nå kommer en liten bildeoppdatering. Vi har nå fått ut varmeapparatet, har bestilt og hentet led's, og skal begynne å montere det. Har egentlig kommet lengre, med å klippe av alle led'ene, prøvetilbpasset de nye og gjort klar til lodding, men har ikke fått tatt noen bilder enda. Dessuten har vi støtt på noen små "problemer" med 5mm led'ene som skal fordeles under knappene, og på varmereguleringen. Lyset vil ikke fordele seg jevnt med glassbiten som sitter bak. Derfor har vi tenkt å seriekoble flere 5mm pærer, og plassere bort langs hele veien. På den måten så slipper vi også den fordelerplexibiten bak knappene. De små blå led'ene er vi vel stort sett fornøyd med, men vi sprengte en av de (under testing av pluss og minus :) ) så vi tenker å kjøpe noen 3mm røde på clas ohlson, og putte inn i de som egentlig er oransje.. Er jo rimelig mye rødt lys inne i bilen også! Når vi får tatt litt flere bilder, kommer det ny oppdatering:)

Andreas
Vedlegg
Slik går led'ene ned i kretskortet og blir loddet på baksiden. Derfor må det klipping og lodding til
Slik går led'ene ned i kretskortet og blir loddet på baksiden. Derfor må det klipping og lodding til
IMG_3992.jpg (246.28 kiB) Vist 190 ganger
Her har vi klipt av den gamle stygge grønne led'en som sto i, til fordel for de pene små blå:)
Her har vi klipt av den gamle stygge grønne led'en som sto i, til fordel for de pene små blå:)
IMG_4008.jpg (257.01 kiB) Vist 193 ganger
8 søte små 3mm leds fra elfa=D
8 søte små 3mm leds fra elfa=D
IMG_3998.jpg (183.32 kiB) Vist 193 ganger

#125129  av Johnny_Bravo

morro dette her. gleder meg til å se bilder i mørket når alt er montert

#125186  av Ivar

Hvorfor higer alle etter blå lys? Det er dyrere og det ødelegger nattesynet.
Hvis dere har kjørt en nyere Volkswagen et stykke på natten uten gatebelysning så vil dere fort merke at dere blir slitne i øynene. Rødt er det som er best for kroppen. :)

Grønt blir/ble valgt av de fleste bilprodusentene fordi det er billigst.

#125281  av Johnny_Bravo

Ivar skrev:Hvorfor higer alle etter blå lys? Det er dyrere og det ødelegger nattesynet.
Hvis dere har kjørt en nyere Volkswagen et stykke på natten uten gatebelysning så vil dere fort merke at dere blir slitne i øynene. Rødt er det som er best for kroppen. :)

alle higer etter det fordi det er kult. min far har hatt en passat med blått lys lenge og jeg syntes den er behaglig å kjøre om natten jeg.

#125285  av Raze_r

skulle hatt slike i rødt jeg :D
får man kjøpt alt på clas ohlson...

eller har de det på thorshov?

#125353  av BrennaRacing

@ndreas skrev at han skulle kjøpe røde på Clas Ohlson ja :D

#125615  av @ndreas

De røde selges også på clas ohlson. Det de har der er 3mm i ultrahvit, rød, grønn tror jeg , og kanskje en til, men ikke i blå. 5mm har de derimot i ultrablått, og det har vi tenkt å seriekoble for å få bedre lys i varmejusteringen(pga så dårlig lysspredning der. Så blir det også kanskje plassert inn noen 5mm ultrablå istedet for de blå fra elfa pga sterkere lys og litt klebbing med loddebolten :o . Ser ut til at det blir rimelig bra, og blir straks ferdig :D . Dere kan jo se hvordan lyset blir på disse bildene, MED skjerm:D

KOWZ PERCHR
Vedlegg
Her ser dere det pene lyset:D blir ikke så sterkt med knappene på, men utrolig fin farge=)
Her ser dere det pene lyset:D blir ikke så sterkt med knappene på, men utrolig fin farge=)
IMG_4094.jpg (132.65 kiB) Vist 189 ganger
Prøvemontert inn :D
Prøvemontert inn :D
IMG_4129.jpg (157.4 kiB) Vist 207 ganger

#125616  av @ndreas

Ivar skrev:Hvorfor higer alle etter blå lys? Det er dyrere og det ødelegger nattesynet.

Blir rødt i varmeapparatet også, pga at det er mye rødt i bilen fra før. Blått er valgt fordi det er definitivt tøffest :) og står i stil med resten av interiøret

#125646  av BrennaRacing

Så utrolig pent ut...Gleder meg til å få sett det ferdig :D

#125770  av perchr

BrennaRacing skrev:Så utrolig pent ut...Gleder meg til å få sett det ferdig :D
jepp, gjør jeg også.. skal se om vi får fiksa resten av bakgrunnesbelysninga snart nå.. og så skal det bestilles strømforsyning fra carputer.no, og så skal vi få putta pc på skjermen :D også vil jeg takke øystein for siste finpuss og lakkering av konsollen, og @ndreas for mekkeskillz :P!

#125872  av BrennaRacing

perchr skrev:
BrennaRacing skrev:Så utrolig pent ut...Gleder meg til å få sett det ferdig :D
jepp, gjør jeg også.. skal se om vi får fiksa resten av bakgrunnesbelysninga snart nå.. og så skal det bestilles strømforsyning fra carputer.no, og så skal vi få putta pc på skjermen :D også vil jeg takke øystein for siste finpuss og lakkering av konsollen, og @ndreas for mekkeskillz :P!
Måtte du tilpasse mye for å få skjemen innfelt i dashen eller?? Hvor stor er skjermen??