TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lys i varmeapparatet mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #123039  av perchr

har en del blått lys i bila fra før nå, speedoskiver osv, så tenkte jeg kanskje det går å skifte farge på lysene i varmeapparatet, får å få en mer helhetlig, gjennomført look.. så er det noen som har gjort dette før? er det mulig, bare ved å skifte farge på pærene? eller er den grønne fargen som er der orginalt i plasten på en måte, slik at det ikke utgjør no forskjell å bytte pærer?

tenkte på en slik look:
Bilde

#123043  av angrykid

Glasset i plasten er gjennomsiktig, det er farge på pærene som gir den fargen du ser i instrumentpanelet ditt. Så dette er i grunnen bare å demontere og putte i nye pærer med den ønsket farge som du vil ha :)

#123048  av perchr

jippii :D 8)

#123052  av perchr

hvordan kommer jeg til pærene da? prøvde litt men hele apparatet kom ut, og så ikke no pærer.. må jeg av med frontdekslet av apparatet på no måte? så ut som det var festet med skruer fra baksiden=vanskelig å komme til :S

#123063  av angrykid

Hehe.. jepp, du må nok ut med hele sulamitten, og skru det fra hverandre, i allefall må du fjerne fronten på det. :) Så lykke til, husk bilder. :)

#123065  av perchr

hm, ok.. er vel en kontakt som må løsnes da, får å få den ut.. men hvilke pærer er det som står baki dær da? har tenkt å bytte på alle lysa der.. de små lysa i der du velger hvor lufta skal komme fra om du vil ha det i trynet osv ser ut som led's?? :? burde vist det før jeg begynner så jeg slipper å kjøre til byen uten dashbord:P

#123072  av angrykid

hmm, akkurat dette kan jeg nok ikke svare deg på. men, jeg mener å ha hørt at det er 3w pærer og leds i en salig blanding.. men ikke ta det for god fisk. :-|

#123075  av perchr

hm, anyone else?

#123077  av perchr

noen som vet no plass å få tak i sånn neon-wire her i trondheim foresten.. sånn lang lysende ledning?

#123086  av perchr

tilbake igjen, var ikke bare å bare å få ut apparatet :S er mange wiere osv som er festet til den.. ingen som har gjort dette før som kan komme med en framgangsmåteguide til oss nybegynnere?

#123095  av BrennaRacing

Jeg trodde det bare var å få ut selve dashbordet å skru ut anlegget jeg...hehe...er kanskje ikke så lett

Men er du sikker på at det er pærer der da?? Kan egentlig tenke meg at det er lysdioder....Er jo bare å lodde litt, så det er egentlig ikke no stort problem da :D

#123115  av perchr

varmeapparatet er ut nå, måtte av med wire'e og kontakter.. etter litt prakk fikk av fronten og kom til led'sn.. det var ingen pærer som du sa brenna, bare leds, 3 og 5mm.. takker foresten andreas for koz og klemz :D :D <3

nå skal vi se om vi får satt inn to av ledsene jeg har hjemme, pluss begynne å støype inn touchscreen :D

#123126  av Foe

tenker også å skifte til blått interiørlys, så du må holde oss oppdatert her om hvordan ting går=)

#123150  av perchr

jepp.. har nettopp bestillt meg 8x 3mm led's nå dra elfa, også drar jeg på clas ohlson for å kjøpe 2x 5mm ultrablå led's i morgen, de er for bakgrunnsbelysningene.. så det var ingen pærer, bare leds..

#123152  av BrennaRacing

Regnet med at det var dioder ja...Er litt små komponenter til å få plass til pærer ja....Lodder du bare på diodene, eller har du no annet lurt i tankene